!جنگ در افغانستان جنگ دینی و مذهبی نیست

اخترمحمد یوسفی

0 1,008

 دشمنان مردم مومن و بادیانت افغانستان جز بهانه دروغین “جهاد”  نقاب پوشان هیچ چیزی دیگری را برای تداوم جنگ و ویرانی افغانستان در جانته خویش علیه افغانستان ندارد. “جهاد اسلامی” یگانه بهانۀ دروغین دشمنان مردم افغانستان است که پاکستان، ایران و اعراب می تواند علیه مردم پاک دل و بیدفاع افغانستان را زیر نام “جهاد” جنایات، بکار ببرند.
مردم پاک دیانت و مسلمان صادق افغانستان در طی قرون متمادی پیرو دین مقدس است. آنانی که در طی پنج دهه اخیر در افغانستان بنام “جهاد” و “اسلام” می جگند، میهن فروشان هستند که، با سوء استفاده از نقاب “دین”، در فکر سلطۀ سیاسی اند و تمام هست و بود کشور و مردم را در افغانستان نابود کرده اند. خلاصه اینکه، هدف اصلی این جنایتکاران  در افغانستان قدرت دولتی است، این نه دین مقدس اسلام و نه هم با مذهب ربطی داشته می تواند. این اجیران صرف در تحت نام دین اسلام  و “جهاد”  برای اهداف شوم دشمنان مردم افغانستان که ویرانی کشور را در جنگ، هدف گرفته اند، خدمت می کنند. این جنگ که طالبان جنگی جنایتکار و دولت فاسد کنونی تنظیمهای “جهادی” در پیش دارند، هر روز بر خرمن جنایات می آفرینند. این طالبان جنگی جنایتکار آن طالبان بومی و فقیر در مساجد مردم افغانستان نیستند که در حجره های مساجد کشور هم درس می خواندند و هم زندگی می کردند. دولت فاسد کنونی تنظیمهای “جهادی” نیز غارتگران اند که در طی سه دهه به حمایت بیگانگان مستقمأ در ویرانی افغانستان نقش اساسی داشته و دارند. طالبان و داعش دسته های جنایتکار مدارس دستگاه استخباراتی آی. اس. آی. پاکستان، قاتلین اجیر اند که بنام طالب و داعش  که از یک مرکز و از یک دستگاه استخباراتی آی. اس. آی. پاکستان و اطلاعات ایران برای کشتن مردم بیگناه کشور و ویرانی افغانستان مؤظف شده است.  

 طالبان جنگی جنایتکار و دولت فاسد کنونی تنظیمهای “جهادی” در افغانستان دو روی یک سکۀ جنگ و خونریزی اند  متمم یکدگر می باشند، که جنگ و خونریزی را در افغانستان  برای حفظ و کسب قدرت شیطانی حاکمیت دولتی خویش ادامه می دهند.


ایالات متحده امریکا و کشور های عضو ناتو بعد از حملات القاعده در امریکا  در خزان سال ۲۰۰۱م میلادی در رأس عملیات نظامی ناتو حکومت طالبان را در افغانستان سرنکون نمودند.  ائتلاف بین المللی ضد تروریزم  درعوض حاکمیت مردم دوباره دولت غارتگر تنظیمهای “جهادی” را که طالبان آنان را  در سپتمبر۱۹۹۶م از حاکمیت دولتی رانده  بودند درافغانستان حاکم ساختند. دشمنی پاکستان و سایر کشورهای کمک کننده جنگ و خونریزی علیه افغانستان روشن است. پاکستان در قطار کشور ائتلاف ضد تروریزم در سقوط طالبان درافغانستان، ایالات متحده امریکا و قوای ناتو را همراهی می منودند، پس چگونه ممکن گردیده است، که پاکستان در حضور قوای نظامی مجهز ایالات متحده امریکا و ناتو، توانسته است، طالبان را مجددأ در پاکستان جابجا سازند. معما و تلسم جادو است که پاکستان در طی بیست سال گذشته چگونه توانست که از طالبان حمایت کند،  تا بتوانند  از یکطرف در جنگ و خونریزی افغانستان را   ویران کند،  می خواهند، طالبان را دوباره  به قدرت برساند و امارت “اسلامی” خود را مجددأ در افغانستان ایجاد کنند.

امضای تفاهمنامۀ ایالات متحده امریکا با طالبان در قطر که با شعار های صلح بدون پشتوانه و تظمین مطمین آغاز گردید است، زمینۀ خروج قوای نظامی ایالات متحده را از افغانستان فراهم نمود، مگر آغاز خروج  سریع یکجانبه قوای نظامی ایالات متحده بدون رعایت مواد مندرج توافقنامه  صلح  از طرف  طالبان و پاکستان،  فرصت مساعد جدید را برای تشدید جنگ و جنایات توسط بنیادگران بشمول طالبان در افغانستان فراهم ساختند.

طالبان اسم مستعار است که حلقات بنیادگرا بشمول القاعده و سایر اسلامیستان از آن در عملکرد، مقابله استفاده می کند. طالبان بخش جدایی ناپذیر القاعده هستند، ایالات متحده امریکا نباید اسناد آن جنایات را زود فراموش کند که القاعده تروریستان، یازدهم سپتمبر ۲۰۰۱م را، زیر چتر طالبان و آی. اس. آی. پاکستان تربیه نمودند. ان چیزی راکه  طالبان در تفاهمنامۀ ایالات متحده امریکا متعهد شده اند، با گذاشتن کلخ در آب برای پا گذاشتن جهت عبور از آب، مشابهت دارد.

مارشال رومل” قهرمان پلانهای جنگهای پیروزمند المانی می گوید ” هیچ پلان در تماس با دشمن به پیروزی نمی رسد. ”

ایالات متحده امریکا برخلاف تعهدات خویش با افغانستان اقدامات  صلح بدون پشتوانه و تظمین مطمئن را با طالبان  مرعی  اجرا قرار داد،  که یقیناً صلح و ثبات را  در افغانستان، منطقه و جهان با مخاطره انداخته است.

با اثر فشار دیپلوماتهای ایالات متحده امریکا بالای “دولت” کنونی افغانستان بیش پنجهزار زندانی طالبان را از زندانها رها نمودند که اکنون همه شان در جبهات با طالبان برگشته اند. قریب سه ماه از آغاز مذاکرات بین الافغانی نمایندگان دولت افغانستان و نمایندگان طالبان در دوهه می گذرد تا هنوز به هیچ توافق اصولی برای آغاز پروسه صلح نرسیده اند.

سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان گفته است که مذاکرات صلح این کشور پیشرفت لازم نداشته و طالبان هر روز بهانه‌های مختلف و پیشنهادهای متنوع را پیشکش  می‌کنند. او گفت با توجه به تاکید جامعه جهانی به صلح در افغانستان، یگانه گروهی مخالف روند صلح افغانستان، گروه طالبان است.

معمای گریز دولت دانالد ترمپ در مورد کمک های امریکا برای افغانستان اکنون به فکاهی ملانصرالدین می ماند، گذاشتن چنین شرط  کاملا بی مسؤلیتی و مسخره است. وزیر خارجه امریکا کمک امریکا را در کنفرانس کمکهای مالی جامعه بین المللی با افغانستان را مشروط با  صلح ناممکن با طالبان دانسته است.

پای.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply