حکومت موقت شایعه یا حقیقت؟

نیلوفر مستعد

0 877

قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ، شاهد شایعاتی بودیم ، که گویا انتخابات برگزار نمی شود ، حکومت موقت باید ایجاد گردد ، اما دیده شده که قصه حکومت موقت گپ های تو خالی (کاواک) شایعاتی بیش نبوده و انتخابات در همان تاریخ از پیش تعین شده برگزار شد و مخربین یا کسانی که خواستار دولت موقت بودند ، فهمیدند که ملت بیدار افغانستان به عقب بر نمیگردد .

حالا بعد از دوسال یا بهتر بگویم در این روز ها دوباره تعدادی آوازه های دولت موقت را سر میدهند، اما اعتقاد بر این است که دولت موقت افغانستان را بسوی گذشته تاریک میبرد که تعدادی از سیاسیون بخاطر منفعت شخصی شان سوار بر همان جولانی هستن که امکان پذیر نخواهد بود .

این تصویر و ایده ،  نقشه ای است از سوی استخبارات کشور های متخاصم منطقوی که با این نقشه به دنبال آن هستند تا بتوانند پایه های ساخته شده و بازسازی شده،  نظام افغانستان را دوباره تخریب کنند،  امروزه ما شاهد هستیم که همه چیز در حال اصلاح است ، اما برخی از افراد هستند که ایده استخبارات بیرونی را با تمام خطرات آن تبلیغ می کنند و به خاطر منافع شخصی خود به دنبال ایجاد یک دولت موقت هستند.

این بار خبرهای تازه ای را شنیده اید که برخی اصرار دارند که دولت موقت تنها راهی برای پایان دادن به جنگ و استقرار یک دولت مناسب است.

اما آنها نمی بینند که دولت در حال حاضر چقدر بودجه دارد و چقدر به کمک های خارجی متکی است. وقتی در حصه مالی خود کفا نیست و در بسیاری موارد دیگر متکی به کمک های خارجی است ، پس چگونه می تواند یک سیستم و دولت مناسب ایجاد کنید.

این همه را قبول کنید که مشکلاتی وجود دارد و به اصلاحات جدی ضرورت دارد ، اما این بدان معنا نیست که همه این مشکلات با یک دولت موقت قابل حل باشد.

درد شهروندان افغانستان یکسان است همه تجارب ناخوشایندی از حکومت موقت دارند ، بنآ مردم افغانستان نمی خواهند که سیستم موجوده به بهانه های حکومت موقت از میان برداشته شود. همانطور که آوازه دولت موقت در گذشته بی معنا و توخالی بود ، این بار نیز آوازه ها بی معنا و کاواک می باشند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply