دعوت شخصیت های صاحب النظر افغانی

479

دعوت شخصیت های صاحب النظر افغانی

برای اصلاح و تکمیل طرح ملی برای رسیدن به یک نظام ملی اسلامی مترقی

محترما / محترم جناب ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ سلام و احترامات

جای بسا افتخار است که {د افغانستان نثبت بدلون نهضت (امن)} برای اولین بار برای حل دایمی معضلات کشور ما (افغانستان) در نتیجه تحقیقات علمی شان٬ یک طرح ملی و مفصل را ترتیب و برای نظر خواهی٬ اصلاحات و پشنهادات به جامعه تقدیم نموده است.  به همین دلیل ما این طرح را بشما که یک شخصیت ملی٬ صاحب النظر و اماده خدمت به وطن هستید نیز ارسال مینمایم.  امیدواریم انرا دقیقآ مطالعه و بدای اصلاح بیشتر از زاویه انتقادی ارزیابی نماید، و در مورد نظر و موضیعگری تان را با ما شریک سازید.

نا گفته نماند کی در بین تمام طرح های افغانی٬ این یگانه طرح است که یک هدف بسیار روشن و مشترک بین همه افغانها ( نظام ملی اسلامی مترقی) را بحیث ستراتیژی انتخاب نموده و برای رسیدن به این هدف مقدس٬ پلان و مکانیزم تطبیقی انرا  بشمول امکانات مالی ان نیز به صورت واضح و قدم به قدم تشریح نموده است٬ که تا الحال از جمله صدها صاحب النظران هیچ کسی انرا تردید نه نموده است.

امیدواریم با اصلاحات پیشنهادی تان شما نیز شامل همان شخصیت صاحب النظر دیگر شده تا با تفاهم همگی یک بدیل سالم٬ اساسی و همه قبول را تهداب گذاری نمایم٬  منتظر نظرات سازنده شما هستیم. ارسال تحریری اصلاحات و پیشنهادات سازنده تان در ارشیف نهضت ثبت و نگهداری می شود٬ تا در اینده از حقوق ان مستفید شوید.

ایجانب دوکتور تاج الدین ملت مل؛ بحیث مسؤل کمیسون تکمیل طرح به نمایندگی نهضت از همکاری شما درین ضمینه تشکر مینمایم.  امید است با رهنمایی و همکاری شما شخصیت های وطندوست بتوانیم این ارمان بزرگ هموطنان ما را وسیله شویم.

با احترام

داکتر تاج الدین ملت مل

ریس کمیسون تکمیل طرح ملی

بسم الله الرحمن الرحیم

طرح تکمیل ملت سازی و یک نظام سالم و با ثبات

فراخوان [ د افغانستان مثبت بدلون نهضت (امن) ]

(متن ۶۰ با پیشنهادات جدید)

ياداشت:  گرچه این نگارش کمی طولانی بنظر میرسد اما برای آنانیکه  کشور شان را واقعا دوست دارند،  مطالعه کامل و عمیق این نسخه عاری از مفاد نخواهد بود.

پیشگفتارمدت طولانیست که افغانستان در یک خلا رهبری سالم ملی اسلامی و یک برنامه علمی وعملی بسر می برد.  امروز علاوه با از دست دادن استقلال، افتخارات، ارزشها و همچنان دین مقدس ما (اسلام) نیز به خطرات جدی مؤاجه است.  ما { د افغانستان مثبت بدلون نهضت (امن)} ادعای این رهبری را نمی نمایم؛ اما از اینکه سیاسیون و رهبران کشور این مسؤلیت بزرګ تاریخی تکمیل نمودن این خلا ( جستوجو یک رهبر سیاسی سالم و بمیان اوردن یک برنامه علمی و عملی برای رسیدن به یک سیستم سالم و با ثبات سیاسی) بما سپرده ٬ اظهارسپاس و قدردانی نموده ادای این مسؤلیت بزرګ را افتخار خویش میدانیم. تشریک مساعی در این زمینه به نماینده هایی واقعی هر قوم، قشر، دین، مذهب، زبان و منطقه ضرورت دارد، لذا از هر یک شما به شمول تشکل های سالم سیاسی دعوت مینمایم که برای نمایندګې حقوق مردم تان و اخذ مسؤلیت های شان، با ما درین راه مقدس همراه و همکار شوید.   متن پشتو و انگلیسی را نیز درینجا مطالعه فرموده میتوانید.

توجه: ما فعلا دارای کدام حزب سیاسی نیستم  که شما را به عضویت ان دعوت مینمایم واین فراخوان نیز مرامنامه حزب، جبهه، یا ساختار دیگر اجتماعی نیست، اما این طرح برای رسانیدن این کشور سرشار از منابع طبعی به یک کشور صلح آمیز  و ابرومند و برای شناخت مشکلات اساسی کشور و راهای حل اساسی انها با دقت کامل تهیه و برای اصلاح، تکمیل و یا تعویض بهتر به همه هموطنان مخلص پیشنهاد شده است. به عبارت دیگر، این طرح ملی و پیشنهادی مجموعه مکانیزم های علمی و عملی برای رسیدن به این هدف بزرګ ملی (رسیدن به یک نظام ملی اسلامی مترقی و با ثبات) است، که در نتیجه تحقیقات علمی سه ساله در روشنی تحلیل همه جانبه سیاست های اسفناک کشور ما تهیه شده است.

از قرنها به دین سو به علت نبودن بدیل خودی ما افغانها تغیرات ناخواسته ای زیادی درین کشور بالای ما تحمیل شد، که نه تنها مسایل و مشکلات مردم را حل ننموده، برعکس آنر زیادتر، عمیقتر و پیچیده تر هم ساخت. علم سیاست حکم مینماید که از این به بعد باید اولیت افغانها تغیریک نظام (گرچند بسیار ناقص هم باشد) نه، بلکه ساختن یک بدیل سالم، توانمند وافغانی باشد که باید قبل از تحول ساخته شود، تا بعد از تحول جانشین نظام قبلی شده و از تکرار فاجعه های متکرر جلوګیری بتواند و تحولات اینده به نفع کشور و مردم  ما تمام شود. به نظر ما این طرح در نگاهداری سالم دین مقدس ما (اسلام )، و همه ارزش های دېګر ملی و برای رسیدن، نگهداری و پیشرفت، ازادی، صلح، و یک نظام با ثبات ېګانه بدیل است. هرگاه طرح کنونی بصورت درست تطبیق شود، این پروسه میتواند که کشور ما را به یک افغانستان باثبات، ابرومند، همتا و هم پایه ای کشور های دېګر منطقه وجهان نماید.  که در انصورت این دستاورد های ما و شما یک صفحه جدید و قابل افتخار را در تاریخ کشور ما و دین مقدس اسلام خواهد بود و پیشکشان این روند افتخار بزرګ ملی را از ان خود خواهد نمود.  امیدواریم تا این فرصت طلایی را از دست نه داده برای رهبری نمودن بهتر این طرح با ما بپیوندید.  تفصیل این طرح زیاد است اما درینجا ما شکل مختصر این طرح ملی را تقدیم مینمایم. امیدواریم که شما این طرح را به خاطر اصلاح، نقد و پیشنهادات تان بطور دقیق مطالعه نموده و با سهیم ساختن نظریات  تان در اصلاح و تکمیل بهتر این طرح سهم با مسؤلیت خویش را ادا نماید. قراریکه از عنوان بالای فهمیده شده میتواند، این متن ۶۰ است که همه تغیرات به اساس شامل ساختن پیشنهادهای شخصیت های توانا و وطن دوست ۵۹ بار اصلاح و غنیتر شده است، که این اصل یک ثبوت خوبی برای پیداکردن یک راه معقول همه شمول است.

نتایج تحقیقات ما:  نتیجه تحقیقات ما علاوه بر مشکلات دېګر، چهار مشکل بنیادی کشور را نیز قرار ذیل تشخیص نموده اند:

۱- تا امروز (جنوری ۲۰۲۰) افغانستان برعلاوه تهاجم امریکا، تحت یک تهاجم سفید ( تجاوز پاکستان در لباس اسلام) به صورت نا مريي و خطرناکتر از همه تهاجمات دېګر از ۴۸ سال بدینسو نیز قرار دارد.

۲ – دو مشکل بنیادی افغانستان عدم تکمیل پروسه ملت سازی و عدم موجودیت یک نظام عادل، مردم سالار، متعهد به قانون و مفادات ملی ( که در اینده بنام نظام ملی، اسلامی مترقی یاد می شود) اند که  تمام مشکلات دېګر زایده همین دو مشکل اساسی است.

۳- دلیل عدم ثبات سیاسی و تهاجمات مکرر بالای کشور ما، عدم موجودیت یک تعداد بنیادهای لازمی میباشد.  بطور مثال (دیموکراسی درعدم موجودیت احزاب واقعی و برنامه محور، و یا هم وحدت ملی بدون تشریح و سند تحریری قبول شده مردم)

۴ – دلیل عمده عدم اعتماد مردم بالای سیاست و سیاسیون، سیاست های کاذب به اساس تیوري های وارد شده، وابستگی ها، اشتباهات وسیع سیاسیون، و عدم توجه به نظریات مردم و شرایط عینی جامعه بوده است.

اهداف عمده: ۱– در روشنی مشکلات اساسی تشخیص شده ما برای افغانستان انچه می خواهیم که از قرنها بدینسو انرا نداشته است، ان هم ساختن یک نظام ملی، اسلامی، مترقی و با ثبات در کشور برای حفظ و دفاع از استقلال،، نوامیس ملی، تمامیت ارضی و ارزش های ملی و تکمیل پروسه ملت سازی برای رسیدن به یک افغانستان ابرومند است.

۲ – برای ادامه و تکمیل پروسه ملت سازی، ساختن چندین بنیاد هایی مهم ذیل بشمول یک حزب توانمند و پاک ملی است( این حزب به تمام معنا از همه احزاب (؟) قبلی متمایزترمی باشد). ساختن چنین یک حزب واقعا ملی برای تکمیل پروسه ملت سازی، مردم سالاری، وحدت ملی و ثبات نظام ضرورت جدی و ېګانه راه رسیدن به اهداف فوق است.

۳ – زمینه سازی برای شرکت و صلاحیت وسیع مردم  در ساختن این طرحه ها، حزب پیشنهادی، نظام سازی و نظام پروری از همه طرق ممکن

تفاوت ها و خصوصیات خاص این طرح:۱— این طرح یک طرحه ملی و خالص افغانیست، که به تفکرات، نظریات خیالی، و اشاره های بیگانه ګان بوجود نیامده، بلکه از سوی یک عده افغانهای دانشمند، پاک نفس، دلسوز، لایق، وطن دوست و بامسؤلیت به اساس یک تحقیقات سه ساله و مطالعه عمیق، نتایج و یاد ګرفتن از درس های مهم تمام اشتبهات که در طول تاریخ در سیاست و دولتداری صورت گرفته و با الخصوص تجارب تلخی سیاست های ناکام پنجاه ساله اخر آموختیم، این طرح مطابق دین مقدس اسلام و فرهنگ سالم افغانی و شامل ساختن نظرات وسیع دانشمندان و نخبه گان کشور تهیه شده است.

۲ –  تا انجا که طرح های متعددی از تشکلات مختلف سیاسی به ما رسیده و مطالعه نمودیم و یا در صحبتهای مختلف شندیم، تمام این طرح ها برای مطرح نمودن خودشان بوده ، به اهداف تخلیلی و یا هم اکثر موارد شان وظایف یک دولت می باشد، صحبت می نماید. اما در طرق حصول وحدت ملی، نظام و دولتداری، یا هیچ نوعه تذکر داده نشده و یا هم افکار تخیلی اند، مانند (ما صلح می خواهیم، ما وحدت ملی میخواهیم)  اما هیچ نوع میکانیزم بدست اوردن انرا توصیه نه نموده است.  برعکس طرح ما اهداف بسیار روشن دارد، و توجه زیاد ما درین طرح تاکید بالای مکانیزم های دسترسی به یک حکومت و دولت مردمی است ( دسترسی به یک نظام ملی اسلامی مترقی، ساختن چندین بنیاد ها ضروری، و زمینه سازی برای مشارکت وسیع مردم در تمام امور ملی ) است.  برنامه کاری ما از یک نهضت الی دسترسی به یک نظام ملی اسلامی مترقی پیشرفت می باشد. که حتا تمویل مالی انرا را نیز واضح مطرح نمودیم. و مؤسیسین این نهضت تعهد سپردند که به هیچ نوع مقام رهبری داوطلبانه کاندید نخواهیم شد.

۳ – این طرح برای بار اول در پهلوی مشکلات دیگر چهار مشکلات بنیادی افغانستان را بصورت واضح تشخیص و راه های حل علمی، عملی ومؤثر انرا نیز واضحآ پیشنهاد نموده است، که می تواند برای رسیدن به یک وحدت ملی، اگاهانه، داوطلبانه، عا دلانه٬ مسؤلانه و یک نظام سالم با ثبات، عادل، مردم سالار و همه شمول مردمی و معتقد به  تعدد احزاب یا پلورالیزم سیاسی وسیله مؤثر گردد.

۴-  درین طرح ایجاد یک سیستم سالم سیاسی هدف اساسی است تا بتواند این کشور را برای ابد از متکی بودن بالای افراد رهایی داده وبجای اینکار آنها را بالای اتکا به سیستم برسانند، که در ان همه افغانها بصورت متحد با صلح و امنیت کامل زندگی ابرومندانه داشته باشند. یکی از دروس مهم تحقیقات ما این است که بعد این افغانها نباید بالای صلح و ازادی قربانی بدهند که انرا نگاه کرده نمی توانند.  درین طرح ما پیشنهاد یک نظام ملی، اسلامی مترقی نموده ایم که این یک هدف بسیار والا و ارزوی هرفرد افغان است.  این یک هدفی مشترک بین همه ما است که میتواند ما را به نحوی بهتر، زودتر و با ثبات تر متحد نموده، در حل مشکلات مهم جامعه ما (از قبیل نا آگاهی، فقر، وغیره ) که عامل اساسی ان عدم موجودیت یک نظام ملی اسلامی مترقی است مؤثر باشد و همه مشکلات دېګرې که زایده این مشکل اساسی است نیز بخوبی حل نماید.

۵ – اسلام یک اصل قبول شده و یک ارزش مهم عقیدتی افغانها است، که در طول تاریخ ازان دو استفاده متفاوت صورت گرفته شده است.  استفاده مثبت ان که همیشه در جنگ های ازادی خواهی برای انسجام مردم بهترین رول مثبت در برپا کردن جهاد سالم و پاک را بازی نموده است. ولی متآسفانه باید قبول کرد که هر بار بعد از ازادی ګرفتن، دشمنان مکار ما از همین دین مقدس ما بر ضد پیشرفت و ترقی ما استفاده سؤ بر ضد نظام و پیشرفت های ما به شکل جهاد کاذب نموده و مملکت ما را به فرسنگها عقب رانده است.  جای بسیار تاسف و زنگ خطر به همه مسلمانان جهان است که امروز برعلاوه خاک و کشور ما دین مقدس ما (اسلام) و حتا ادیان دیگر نیز در یک خطر جدی افراطیت و تفرقه داخلی قرار گرفته است. بهتر خواهد بود که  ما برای حفاظت دین خود به عقاید هرکس احترام نموده٬ سیاست را به حیث یک وسیله بهتر شدن خدمات دین و ارزشهای دیگر مردم استفاده نمود، نه اینکه با تشبثات دشمنانه ای خوارج٬ عقاید و ارزشهای  دینی ما سؤ تعبیر شده و ازان وسیله بازی دا دن مردم و رسیدن به قدرت سیاسی گروهای افراطی شده است. که به سبب کشتارهای صحرایی، ادعاهای افراطی و تکفیر نمودن مسلمانان، در ذهن نسل جوان ما شک و تردیدات را در مورد این دین مقدس ایجاد نموده است.

۶ – هدف اساسی ما دفاع از استقلال، تمامیت ارضی، نوامیس ملی، و دین مقدس ما و تمام ارزش های اسلامی وافغانی ما است، تا کشور خویش را از جنگهای متداوم رها نموده و با رسیدن به ازادی و صلح دایمی با جهانیان هم ردیف گردیم.  ما یگانه و اولین گروپ افغان و مسلمان هستیم که بالای مردم خویش صدای محافظت دین و دسترسی به یک نظام باثبات ملی اسلامی مترقی نموده، خود و انها را به مسؤلیت های جدی مان درین زمینه متوجه میسازیم.

۷-  ما نیاز ساختن یک تعداد بنیادهای اساسی در کشور را به اولین بار مطرح و پیشنهاد نمودیم که نبودن این بنیادها سبب بی اتفاقی، بی ثباتی و همه مشکلات دیگر ما شده است.  به نظر ما برای هر یکی ازین بنیادها طرح های واضح و عام فهم قرار ذیل ترتیب گردد: ( ۱ –  طرحه نظام ملی، اسلامی مترقی؛ ۲- طرح تفکیک دین با روایات تحریفی و افراطیت تحت نام اسلام ۳ – طرح رسیدن به یک وحدت ملی اگاهانه، داوطلبانه، عادلانه و مسؤلانه تمام مردم کشور؛ ۴ – طرح ثبات سیاسی؛ ۵ – طرحه تطبیق عدالت انتقالی؛ ۶ – طرحه ساختن یک ستراتیژی ملی؛ ۷ – طرح ساختن یک حزب نو واقعآ پاک وملی طبق خواسته های ملت؛ ۸ – همچنان طرح های بهتر ساختن همه مسلکها مثل، طب، زراعت، معدنیات وغیره؛ ۹ – طرح اصلاح، تعدیل و تکمیل قانون اساسی کشور).

پیشنهاد ما اینست که همه این طرح ها باید تخصصی تهیه شده و در ساختن و تطبیق ان به همه مردم صلاحیت ومکانیزم اشتراک بطور دقیق و کامل داده شده باشد. که در انصورت از طریق این بنیاد ها، دین، خاک، نظام، وحدت ملی، ازادی، ثبات سیاسی، حاکمیت مردم، صلح، امنیت سرتاسری در کشور ما نه تنها بدست امده بلکه باثبات و دایمی نیز میگردد. برای اینکه بالای این طرح ملی نظرات کافی مردم را داشته باشیم از لحاظ تخنیکی هر یکی از این طرح ها باید اول توسط کمیسونهای متخصص هربنیاد به اساس تحقیقات در کشور، منطقه و جهان ارزیابی شده و مطابق با شرایط مشخص کشور ما تهیه شود.  بعدآ هر یکی ازین طرح ها در چهار مرحله تکمیل و نهایی میگردد. بطور مثال: از نظر ما وحدت ملی، حقیقی وبا ثبات زمانی صورت گرفته میتواند که طی یک سند تحریری با اشتراک نمایندهگان همه اقوام، اقشار و مذاهب، طوری ساخته شود که در ان همه ارزشها ومنافع مشترک همه ما بسیار روشن ذکر شده باشد و از طرف نماینده گان همه مردم بشکل اگاهانه، داوطلبانه، عادلانه، ومسؤلانه پذیرفته شود. درغیر ان استعمال کلمه وحدت ملی صرف یک معمای تخیلی است که هیچ وقت تحقق نخواهد یافت.

۸ – برعکس همه تشکلات سیاسی دیگر، با در نظرداشت مشکلات و بحران های سیاسی منطقه و مشکلات درون جامعه خویش، ما با اساس یک منطق قوی سیاسی و جرآت کامل، ساختن یک حزب واقعآ ملی مترقی را یگانه راه حل تمام مشکلات کشور و برای حصول، حفظ ، نظارت٬ اصلاح و بهبود استقلال، صلح، مردم سالاری، ارزش ها و منافع ملی و مذهبی ضرورت اساسی و یگانه راه نجات جامعه خویش دانسته و ساختن هر چه زودتر انرا برای مردم بطور جدی پیشنهاد می نمایم. باید متوجه باشیم٬ تجربه که ازعدم مؤفقیت احزاب در گذشته گرفته ایم این حزب به تمام معنی از احزاب سیاسی (؟) دیگر که در ذهن خوانندهگان این طرح خطور میکند، کاملآ متفاوت خواهد بود. این حزب باید واقعآ یک حزب سالم٬ ملی٬ اسلامی و مردمی باشد که مرامنامه و تمویل ان از بین مردم خود ما منشا گرفته و مطابق همه ارزشهای ملی، مذهبی و منافع مردم ما باشد و در انتخاب، نظارت و اصلاح رهبری ان مردم ما دست باز داشته باشند.

ممکن شما خواننده گان و تعداد زیادی مردم این طرح را پیچده، مشکل و زمان گیرفکر کرده که ایجاب هزینه هنگفت و حمایت بیرونی را مینماید، و بدون کمکهای بیگانگان ما نمیتوانیم انرا عملی نمایم.  اما خوشبختانه ما به شما اطمینان می دهیم که (امن) برای تطبیق این کارمهم ملی یک پروسه فوق العاده مبتکرانه، علمی و عملی تدارک نموده که ما خود افغانها در مدت ۱-۲ سال همه این طرحه ها را بصورت حرفه ای ترتیب و درچهار مرحله با اشتراک بالاتر از یکصدوپنج هزار (۱۰۵،۰۰۰) افغانهای پاک، ملی و دانشمند سیاسی در داخل و خارج کشور شریک نموده و نظریات انها در همه موارد جمع اوری نموده وطبق ان این همه طرحه ها اصلاح، تکمیل و نهایی میشود. علاوتآ، اگر ما افغانها کمی همت نمایم به اساس محاسبه دقیق و کمپیوتری تمام این پروسه (دسترسی به یک نظام ملی اسلامی مترقی) به کمترین هزینه خود ما و با بهترین کیفیت در طول مدت ۴ – ۵ سال درسه بخش ذیل تکمیل خواهد شد. دقت نماید که بخش ها و مرحله با هم فرق دارد. تکمیل طرحه های لازمی درچهار مرحله  و همه ان در بخش اول تکمیل میشود، اما تمام پروسه (دسترسی به یک نظام ملی اسلامی مترقی) در سه بخش تکمیل می شود.  در هر بخش ان باید کارهای مشخص طور ذیل اجرا گردد.

بخش اولتهیه و تکمیل نمودن تمام طرحه ها و تاسیس یک حزب توانمند ملی مترقی:

این مشکلترین و زمانگیرترین بخش کار ما میباشد که مکن تا دوسال وقت بگیرد. درین بخش کار های ذیل باید بالترتیب و بعضا همزمان تکمیل گردد: ( ۱-  اغاز این پروسه با ایجاد یک نهضت ملی مترقی؛ که همین اکنون ما یک نهضت را بنام د افغانستان مثبت بدلون نهضت (امن) اغاز نموده ایم ۲ – ساختن یک شورای محدود کاری افغان شمول که مسؤلیت نظارت ازین پروسه را بعهده بگیرند. ۳- ایجاد یک مرکز تحقیقاتی بسیار مسلکی که پروسه ساختن، تطبیق و تکمیل تمام طرحه ها را پلان و تطبیق نمایند. ۴ – ایجاد کمیسون های تخصصی طرح ها واداری.  ۵ – تکمیل چهار مراحل طرح ها: الف – مرحله اول-  تهیه  وتکمیل اولین متن تمام این طرحه ها توسط هر کمیسون مشخص ان.  ب – مرحله دوم – شریک ساختن طرح ها بایک تعدادی کم:  شریک نمودن این متن های اول طرحه ها برای نظر خواهی با یک تعداد محدود (۵۰۰ نفر) شخصیتهای واقعآ توانمند در داخل و خارج کشور ارسال و بعد از جمع کردن و شامل ساختن پیشنهادات این پنجصد نفر متن اول طرحه ها به متن دوم ان تبدیل خواهد شد.  ت – مرحله سوم – شریک ساختن متن دوم با یک جمع کثیری مردم: این متن دوم به تعداد   ۵۰۰۰  افغان های توانمند ارسال شده و از انها دعوت میشود تا هریک شان این طرحه ها را به همراه حداقل بیست (۲۰) نفر دانشمند در محیط خود شریک و نظریات انها را نیز شامل نظرخود نموده به مرکز تحقیقات ارسال بدارند. که در مجموع تعداد نظر دهندگان به ۱۰۵،۰۰۰ خواهد رسید.  با این ترتیب متن دوم به متن سوم تبدیل می شود. ث – – مرحله چارم – ترتیب یک مجلس حضوری:  بدای این مجلس دعوت نمودن بصورت تخمینی یکهزار و پنجصد (۱۵۰۰) شخصیت های بافهم در یک مجلس حضوری در یک جای ممکنه (ترجیحا در داخل افغانستان) صورت گرفته و تمام طرحه ها نهایی می شود.  که درین جمله مرامنامه، اساسنامه و تشکیلات این حزب ملی مترقی پیشنهادی که همه مراحل فوق را تکمیل نموده،  نیز شامل می باشد. در همین مجلس تشکیلات حزب نهایی و منظور شده و از جمله همین شخصیت ها برای مقامات مختلف حزب ملی مترقی کاندید و مطابق یک پروسه فوق العاده ابتکاری( امن) انتخاب می شوند.  به این اساس تمام مراحل طرح سازی یک حزب ملی مترقی تکمیل شده و حزب ملی مترقی رسمآ به کارهای خود اقدام مینماید.

ما از همه گروها و نیرو های سیاسی کشور تقاضا ودعوت مینمایم که درین فرصت خاص مبارزه فکری خویش را حفظ اما برای یک مدت کنار گذاشته، برای یک مدت از این حزب ملی که بالای پلورالیزم سیاسی باور مند میباشد٬ صادقانه حمایت نموده تا همه ما یک موقع مناسب و زمینه بهتر را برای مبارزات فکری خود سریعتر بدست اوریم.

یکی از اصول این حزب و نهضت امن این است که هر یکی از اعضای امن و حزب در محیط های زیست و یا کاری شان خدمات داوطلبانه خارج از فعالیت های رسمی شان با مردم اجرا نموده تا سبب جذب و حمایت بیشتر مردم از این حزب وبرنامه گردد.

بخش دوم –  ساختن یک حکومت و دولت ملی:

دراین بخش اولین هدف ساختن یک حکومت و دولت ملی، اسلامی مترقی است، که باید از طریق مبارزه سیاسی نه به زور اسلحه و جنگ انتقال قدرت از گروه برسراقتدار به این حزب صورت گیرد.  لذا این حزب درین مرحله وظایف ذیل را باید تکمیل نمود: ۱– انکشاف و توانا ساختن حزب از طریق اعمال نیک و خدمات داوطلبانه در بین مردم. ۲ – برای حزب همکاریهای مالی و سیاسی داخلی و خارجی بدون قید وشرط جمع اوری نمودن ۳– با همکاری دیگر تشکلات سیاسی سالم ساختن یک اپوزیسیون سالم،  مثبت و توانمند. ۴ – با استفاده از راه های مدنی، مجبور ساختن حکومت و دولت بر سر اقتدار به  دایرنمودن انتخابات، ۵ – پیروزی قاطع در انتخابات ۶ – ساختن یک حکومت و دولت واقعآ ملی، اسلامی مترقی. ۷ – تا حد ممکن و داوطلبانه تطبیق طرح عدالت انتقالی اغاز میشود.

بخش سوم: ساختن یک نظام ملی، اسلامی مترقی: 

رسیدن به این هدف بزرګ تاریخی مهمترین وظیفه این دولت ملی می باشد، که برای رسیدن به ان هر چه زودتر باید کارهای ذیل اجرا نماید: ۱ – تآمین صلح و امنیت همه جانبه مردم با کنترول جدی سرحدات و در صورت ضرورت با استفاده از دوره مکلفیت داوطلبانه. ۲ – تامین خدمات اولیه به مردم و اعاده و حفظ تمام حقوق بشری انها. ۳ – اصلاحات جدی و عمیق در سیستم نظامی، استخباراتی، اداری، تعلیم و تربیه، قضایی  و دیگر ادارات. ۴ – جلب و جذب وساختن زمینه ها و هر نوع تسهیلات کاری برای برگشت به وطن به تمام افغانها مقیم خارج بویژه سرمایداران و متخصیصن مسلکی افغان و خارجی.  جلب و جذب همکاری های بین المللی برای بهبود کشور از طریق وسعت و انکشاف سریع خدمات بنیادی از قبیل ساختن بنیاد های اقتصادی مانند اعمار شاهرا ها، بنادر، مهارنمودن اب، عرضه برق و انکشاف اقتصادی با توجه خاص به تکثیر زراعت و صنایع خورد در محلات، که برای کاریابی و کم کردن فاصله بین شهرها و دهات خیلی مؤثر می باشد ۵ –  ایجاد یک اداره مستقل برای خدمات هم جانبه فامیل های همه شهدا، بیوه ها، یتیمان و معلولین جنگ ۴۳ ساله.  ۶ – ایجاد و ترویج جدی پروسه (اعتبار ملی) در همه تقررات بالاتر از مدیریت و شامل همه اشخاص دستگاه امنیتی و دیپلوماتیک. ۷ – تشویق و فراهم ساختن سهولت های ضروری وجذب تمام جنگجویان، اعاده فکری شان،  تهیه نمودن شرایط مناسب زندهگی و کار برای انها، و پذیرش مؤثر و مثبت شان در جامعه.۸ – با همکاری ملل متحد و دیگر کشور های دوست وعلاقه مند برگشت داوطلبانه مهاجرین از تمام نقاط جهان، و جابجا ساحتن انها در مملکت به طریقه ای که برای وحدت ملی، امنیت، رشد اقتصادی و دفاع از استقلال کشورمفیدتر و موثرتر باشد. ۹ – تکمیل نمودن تمام احصایه های لازمی و برنامه ریزی های مؤثر کوتاه و دراز مدت.  ۱۰ –   توذیع تذکره های الکترونیکی به تمام اتباع افغانستان. ۱۱ – برای روشن سازی فکری مردم و نسل اینده ما اصلاح و تهیه یک نصاب تعلیمی و تحصیلی مادرن، و اصلاح عمیق مطبوعات در تمام سطوح به اساس تمام ارزش های ملی واسلامی. ۱۲ – دایر نمودن انتخابات درون حزبی برای تقویت دیموکراسی و بهتر شدن حزب و اعتماد بیشتر مردم بالای حزب، حکومت و دولتداری. ۱۳ – امادگی همه جانبه برای دایر نمودن لویه جرگه عنعنوی که با استفاده از یک پلان بسیار دقیق تعداد و اشخاص اشتراک کننده گان و مؤظفین جرگه، محل، و تثبیت تاریخ جرگه تصمیم گیری میشود.  ۱۴ – ارسال تمام طرحه های تکمیل شده و تعدیلات پیشنهادی که در قانون اساسی اینده و تشکیلات دولت مورد نیاز یک نظام ملی اسلامی مترقی است، حد اقل ۶۰ روز قبل از دایر شدن لویه جرگه، به تمام اعضایی دعوت شده لویه جرگه  ارسال و اخذ اطمینان رسیدن ان از انها.  درین صورت انها همه این مطالب را به فرصت کامل مطالعه و در صورت امکان با صاحب نظران دیگر مورد اعتماد شان نیز شریک ساخته و نظرات انها را بدست اورده تا در مجلس لویه جرگه با دانستن کامل تمام موارد، تغیر، تکمیل و تصویب نمایند.  ۱۵– لویه جرگه دایر گردیده و بعد از مباحثات کامل تمام طرحه ها، و تغیرات در قانون اساسی و تشکیلات مورد نیاز یک نظام ملی، اسلامی مترقی را تصویب نموده و دولت را با دایر نمودن انتخابات مطابق تشکیلات و قانون اساسی نو با اشترک احزاب راجستر شده دیگر در یک وقت مشخص توظیف نموده و یک کمیسون خاص را برای نظارت از انتخابات و انتقال پروسه به حکومت نو را تعین و توظیف مینمایند.  بعد ازین تمام سیستم و نظام مملکت مطابق همین سیستم ملی، اسلامی مترقی ادامه خواهد داشت. این دولت با در نظر داشت شرایط، پروسه تطبیق عدالت انتقالی بسیار محتاطانه اغاز خواهد نمود.

امکانات مالی و مدت تطبیقی این طرح ملی: برخلاف تصور اکثر مردم،  اگر ما افغانها برای رسیدن به این ارمان مشترک و والای ملي ما باور نموده و برایش جدی کار نمایم، و هر یکی ما در ماه دونفر نو را به این نهضت جذب نموده و تنها اعضای ما در خاج از کشور ماهانه ده (۱۰) دالر و افغانهای در داخل کشور و مملک های همسایه یکصد (۱۰۰) افغانی حق العضویت ماهوار را دوامدار بدهیم، طبق محاسبه بسیار دقیق کمپیوتری، ما میتوانیم این پروسه بسیار مهم، و تحول عمیق را در مدت ۴ -۵ سال بطور بسیار تخصصی و بدون کمک خارجی ها تکمیل و تطبیق نمایم.

فراخوان: یکی از مهمترین خصوصیت طرح ما اینست که ما خود را عقل کل نمی دانیم و صلاحیت مردم را مقید بخود نمی سازیم. بلکه زمینه های اسان و عملی را برای شرکت و نظرات مردم مساعد مینمایم.  لذا ما از همه هموطنان احترامانه دعوت مینمایم که این طرح را بدقت کامل و نظر غیر تعصبی مطالعه نموده، اعتراضات، و پیشنهاد های معقول شان را به کمیسون تکمیل طرح ملی (امن) ارسال نموده تا در تغیرات که در اینده در نظر است از ان استفاده شود.  اگر بنظر شما این طرح بلکل نا درست باشد، لطف نموده طرح خو د را با ما و افغانهای دیگر شریک ساخته تا در صورت توافق ما با تمام امکانات خویش با شما پیوسته در تکمیل و تطبیق طرح تان بیدون امتیازات شرکت مسؤلانه نمایم.  اگر این طرح بنظر شما درست بوده پس بیاید دست به دست هم دا ده در تکمیل و تطبیق این طرح ملی مسؤلیت های افغانی، انسانی و اسلامی خود را  ادا نمایم. درغیر ان نزد خدا، ملت و وجدان خویش مسؤل خواهیم بود. ضرب المثل معروفی که میگوید ( بدترین اشخاص یک جامعه انانی اند که تغیر را میخواهند اما  تغیر در خود را قبول نمی نمایند، و نه هم در تغیر مثبت دیگران سهم میگیرند.)  چنانکه خداوند (ج) می فرماید: خداوند (ج) حال قومی را تغیر نمی دهد تا که حال و نفس خود را تغیر نه دهند.

با احترام

ارتباطات: افغانستان: ـ – – –

امریکاـمحترم خطیب صاحب نجیب الله جبارخیلT: 702-485-0864 E najib_jabarkhil2004@yahoo.com

اروپا: محترم داکتر صاحب ایمل مسعود صافی: Tel: 44-759-7223242 E-Mail:  hefd.emal@gmail.com

اسیا مرکزی: محترم شمس الدیبن امین صاحب:   Tel:996 (507) 398 – 730 Email: amin_s@aol.com

کاناډا:  محترم خا نولی عادلTel: (93) 774-809913  Email: khanwali.adil@yahoo.com  

 

—————————————————————————————————–

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.