درامه سیستم انتخابات عتیقه و غیر دموکراتیک امریکا‎

داکتر نوراحمد خالدی

68
یکبار دیگر درامهً سیستم انتخابات عتیقه و غیر دموکراتیک امریکا در جلو چشمان مردم دنیا در حال تکوین است!
حزب دموکرات قادر نیست تا کاندیداتوری جو بایدن را فسخ نماید! حتی اگر تمام رهبران و کادر های آن خواسته باشند تا زمانیکه شخص کاندید تایید شده توسط کانگرس حزب نخواهد نمی توانند نامزدی اورا فسخ کنند. طوریکه معلوم میشود خانم جو بایدن می‌خواهد چهار سال دیگر در قصر سفید زندگی کند و به جو بایدن اجازه نمی‌دهد از نامزدی خود صرف نطر نماید در حالیکه شخص بایدن و شخص خانم او بخوبی می‌دانند که بعد از مناظره روز گذشته و بر طبق آرای عامه امکان پیروزی بایدن در انتخابات ماه نوامبر در مقابل دونالد ترمپ در بهترین حالت ان 30% است و شکست حزب دموکرات نه تنها در انتخابات ریاست جمهوری بلکه در انتخابات اعضای کانگرس حتمی می باشد.
نمایش حقیر و شرم آور جو بایدن در مناظره تلویزیونی با شارلاتان دروغگو دونالد ترمپ، که بجز از جملات انتزاعی عام پسند، حتی نمیتواند یک پاراگراف معنی دار برنامه اقتصادی، اجتماعی و سیاست خارجی را بیان کند، توفان عظیمی در میان رهبران و کدر های حزب دموکرات برپا کرده است.
جو بایدن با کلمات بی ارتباط و بی مفهوم خودرا مسخره کرد و حتی نتوانست یکبار دروغگویی های ترمپ را با بیان حقایق و اعداد و ارقام احصاییوی رسمی با وضاحت پاسخ دهد.
این نمایش شرم آور و اهانت آمیز به مقام ریاست جمهوری برحال آمریکا نشان داد که این مرد سالخورده که حافظه خودرا از دست داده و برحرکات خود حاکم نیست قادر نخواهد وظایف خطیر ریاست جمهوری را برای هفت ماه باقیمانده ریاست جمهوری خود بدون خطر اجرا کند چه رسد به چهار سال بعدی دوره دوم. تبارز این واقعیت در مقابل چشمان صدها ملیون تماشاچی بطور زنده در سراسر جهان سبب آن شده که بالاخره رهبران و کدر های حزب دموکرات با واقعیتی که میدانستند اما با پر رویی از قبول آن خودداری می‌کردند روبرو گردیده در صدد پیدا کردن یک نامزد مناسب به عوض بایدن برای مقابله با دونالد ترمپ شوند. اما مشکل اساسی و مانع عمده سیستم عتیقه و پر از فساد انتخاباتی آمریکا است که به موجب آن قبلا 1700 نماینده انتخاباتی ریاست جمهوری حزب دموکرات با تعهد به جو بایدن تعیین شده اند و طبق قوانین انتخاباتی آمریکا در انتخابات ماه نوامبر این نمایندگان تنها حق یا وظیفه دارند در صورت پیروزی بایدن در انتخابات، در الکتورال کالج به بایدن رای بدهند، مگر آنکه شخص بایدن از ادامه کارزار انتخاباتی صرف نظر نماید. در آنصورت این نمایندگان برکنار شده نمایندگان جدید برای نامزد جدید از طرف کانگرس حزب دموکرات تعیین خواهند شد. در شرایطی که معاون رییس جمهور، در وجود دلقک خندان مسخره کامله هریس، در سه و نیم سال نشان داد که بی صلاحیت ترین معاون رییس جمهور در تاریخ امریکا بوده و قابلیت پیروزی در مقابله با دونالد ترمپ را ندارد.
حالا باید رهبران با نفوذ و مسول حزب دموکرات در نشست‌های مستقیم از جو بایدن بخواهند که از کاندیداتوری خود صرف نظر نماید و یا او را به نحوی مجبور به این کار کنند و با تعیین یک کاندید مناسب که قابلیت مقابله و پیروزی بر دونالد ترمپ را داشته باشد به کارزار انتخابات ماه نوامبر بروند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.