!سیمون باگداساروف: ائتلاف شمال را ما ایجاد کردیم

فرستنده: میرعبدالرحیم عزیز

0 871

11/31/2020

عنوان بالا، نام صحبتی است که از “گزارش نامۀ  افغانستان” (http://www.razaqmamoon.com) مربوط آقای رازق مامون اقتباس شده و آن را به دید هم میهنان قرار میدهم. درین گزارش آمده است که شوروی با خلق و مسلح ساختن گروهی  به نام ائتلاف شمال متشکل از حزب جمعیت اسلامی، شورای نظار و حزب وحدت به نجیب آخرین زمامدار مزدور شوری خیانت کرد و افغانستان را تسلیم امریکا نمود. با وجودیکه مردم افغانستان از سقوط نظام مزدور خلقی – پرچمی استقبال می نمایند، جنایات و اعمال ضد انسانی گروه های جهادی را هم به شدت محکوم می کنند.  این گزارش بار دیگر از خیانت های تاریخی گروه ائتلاف شمال که ادعای قهرمانی دارند، پرده بر میدارد و هویت ضد میهنی اعضای میهن فروش آنها را برای مردم داغدیدۀ ما می شناساند. همچنان این گزارش میتواند بار دیگر سیلی محکمی به روی حامیان بی حیای مسعود بکوبد. جا دارد که یک مطلب دیگر را هم در مورد کارنامۀ سیاه مسعود علاوه نمایم. یک نویسندۀ امریکائی به اسم کورت لوهبیک (Kurt Lohbeck) در صفحۀ 250 کتاب خود به نام “جنگ مقدس، پیروزی نامقدس” می نویسد که “شایع است شخص مسعود تحت نام مستعار در اکادمی فرونز مسکو درس خواند.”

اینک به تفصیل گزارش توجه فرمائید:

بحثی جنجالی در شبکه یک روسیه در بارۀ افغانستان

از برگۀ احمد خان

9 عقرب 1399

10 اکتوبر 2020

سیمون بگداساروف

 تلویزیون یک دولتی روسیه برنامه خاصی را به نام افغانستان بعد از سی سال دایر کرد. این برنامه به نام آیا ما پیروز شدیم یا شکست خور دیم، به نشر رسید.

در این برنامه شخصیت های اکادمیک، سیاسی، نظامی واستخباراتی روسیه اشتراک نموده وبه نقش رهبران اسبق شوروی وفدراتیف روسیه در سقوط جمهوری افغانستان وخیانت به دکتر نجیب الله اعتراف نمودند. از این میان سیمون بگداساروف مدیر در اداره مرکزی مطالعات کشورهای شرق میانه واسیای مرکزی گفت:

نجیب الله هیچ گاه تسلیم نه میشد……ما تسلیمی اورا آماده ساختیم. تنظیم های جهادی را به مسکو پذیرفتیم وحکم سقوط دولت افغانستان را امضا نمودیم….تسلیم نمودن افغانستان توسط مقامات بلند رتبه حزبی ودولتی روسیه، به امریکا وگروه های شورشی بزرگترین خیانتی بود که آن ها مرتکب شدند.همچنان در این برنامه تلویزیونی فرانس کلینسویچ معاون اول کمیته شورای فدراتیف روسیه در بخش دفاع وامنیت در زمینه اظهارداشت:

از سال ۱۹۹۱م کمک های خودرا قطع کردیم. نجیب الله با مشکلات سخت و دشوار دچار شد. آن ها را رها کردیم وبه حق آن ها خیانت نمودیم. دکتر نجیب الله  شخصاً از یلتسین خواهش کرد تا برای تانکها و زره پوش ها ۵۰۰ تن تیل در اختیارشان بگذارد؛ لیکن یلتسین جواب رد داد.

به همین ترتیب در برنامه مذکور سیمون بگداساروف افزود: نباید ترسید..با جرئت باید حرف زد. اکنون هریک از باندهای تروریستی که در سوریه علیه بشارالاسد می جنگند مثل احمدشاه مسعود رادیکال اسلامی هستند… شما فراموش کردید؟ کی ها ائتلاف شمال را ایجاد کردند و کی ها سلاح و مهمات برای آن ها ارسال نمودند. شما فراموش کردید؟ وقتی که رئیس بودید همراه با هیئت شمال و مسلیکوف نزد شما آمدیم و در باره اتحاد شمال صحبت کردیم و بعد برای احمد شاه مسعود سلاح و مهمات فرستادیم.

دوستان: علایم و شاهد نشان می دهد که امریکایی هاهم سیاست روس ها را در برابر افغانستان درپیش گرفته است. روس ها برای تحقق اهداف دراز مدت خود جمعیت، شورای نظار و حزب وحدت را انتخاب نموده بودند و امریکایی ها طالبان را انتخاب کرده است.

افزونۀ گزارشنامه افغانستان: سمیون آرکادیویچ باگداساروف  ارمنی تبار، در نوامبر 1954 دیده به گیتی وا کرده و این سیاستمدار روسی طرفدار ارمنستان و عضو پیشین دومای دولتی فدراسیون روسیه است.  ولادیمیر ژیرینوفسکی سیاستگر ماجراجوی روسی سمیون باگدارساروف را مدافع کشور ارمنستان در روسیه و منطقه می داند.

وی در انستیتوت نظامی ستاره سرخ تحصیلات کرده و زبان فارسی دری را به خوبی گپ می زند. وی به عنوان یک تحلیلگر سیاسی، بر امور آسیای میانه و خاورمیانه متمرکز است.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply