زمان برای توزیع مجدد ثروت فرا رسیده است

مترجم: میرعبدالرحیم عزیز

0 810

زمان برای توزیع مجدد ثروت فرا رسیده است

 بلی، منظورم این است

نویسنده:  LEE CAMP

مترجم: میرعبدالرحیم عزیز

3/1/2021

من گفتم که وقت توزیع مجدد ثروت است.

میدانم که این خط سوم سیاست است، اما من به دنبال بدست آوردن چیز لعنتی نیستم  که این خود باعث می شود آزادانه بتوانم حقیقت را بیان کنم.

ما به شدت به توزیع مجدد ثروت نیاز داریم و قبل از اینکه کسی شروع به فریاد زدن دربارۀ جوزف استالین کند، این بخشی است که شما را متعجب خواه ساخت – در ایالات متحده ما برای دهه ها توزیع مجدد ثروت داشته ایم.

طی چند دهۀ گذشته، پنجاه تریلیون دالر از فقیرترین امریکائیان به یک درصد بالائی توزیع شده است. بلی درست است، یک تحقیق جدید نشان می دهد که ثروتمند ترین افراد در جهان چند تریلیون دالر امریکائیان متوسط ​​را دزدیده اند. خوب، تصور کنید که اگر در 50 تریلیون ضرب شود. (یادآوری سریع: اگر 40000 دالر در سال بدست آورید، برای تولید 50 تریلیون دالر، 1.25 میلیارد سال زمان لازم دارید.)

مطالعات جدید نشان می دهد، “که جدول مجموعی آزمایش چهار دهۀ ما در نابرابری افراطی از 1975 تا 2018 به بیش از 47 تریلیون دالر رسیده است. با سرعتی معادل 2.5 تریلیون دالر در سال، این رقم نظر به تخمین تا اوائل سال 2020 از حد 50 تریلیون دالر گذشت.”

برای اینکه روشن شود، این پول تقریباً از هر امریکائی دزدیده شده  است. اگر توزیع درآمد و قدرت خرید مانند پایان جنگ جهانی دوم تا 1975 باقی مانده بود، “. . . درآمد کل سالانه امریکائیان  زیر  90 در صد  فقط در سال   2018  از 2.5  تریلیون دالر بیشتر بود. این مبلغ… کافی است برای  هر یک از امریکائی های شاغل در 9 درصد  پائین ماهانه 1144 دالر اضافی  پرداخت شود.  هر ماه. هر سال.”

ثروتمند ترین افراد در امریکا بیش از 1100 دلار شخصاٌ از شما و هر کس دیگری را که شما می  شناسید، هر ماه و هر سال می دزدند. فقط تصور کنید که هر زنده جان در امریکا با 13700 دالر اضافی در سال چه کاری می تواند انجام دهد – چه تعداد از افراد تغذیه خواهند کرد، فشار زندگی آنها چقدر کمتر خواهد شد، تعداد کسانی که خانه های خود را از دست میدهند کمتر خواهد بود،  تعداد بیشتری از افراد بیمه های صحی را که ضرورت دارند، دریافت خواهند کرد. با این حال، هر بار که متوسط ترین افزایش مالیات بر ثروتمند ترین امریکائیان پیشنهاد می شود، یا هر بار کسی که به خاطر کمبودی سالن های ورزشی شکایت می کند و یا از ترمیم سوراخ های پل ها  شکوه دارد، هر وقت کسی راه های حل علاقلانه  را مطرح می کند، نخبگان جامعه ما (که صاحب رسانه ها و اهرم های دولت و مجریان قانون و محاکمات هستند) از برنده های  عشرتکدۀ  آغشته به شراب محلات  سکی  خود فریاد می کشند، این توزیع مجدد ثروت است! این جنگ طبقاتی است!”

در همین حال ، افراد به اصطلاح “مترقی” پیرامون این موضوع با احتیاط صحبت می کنند  و جملاتی مانند “خوب، ما فقط می خواهیم مالیات حوض های شنای غول پیکر را که پر از پول افراد ثروتمند است، کمی افزایش دهیم. این فقط بر کسانی  تاثیر  می گذارد که بیلیون ها دالر دارند  که صرف تعداد معدودی از افراد اند. ما متاسفیم. ما بسیار متاسفیم که این درخواست را کردیم، آقای رئیس.  لطفا ما را ببخشید.”

دو دلی بس است. وقت آن است که تقاضای توزیع مجدد ثروت واقعی و کامل را داشته باشیم. وقت آن است که به میلیاردرها بگوئیم: “ما این اعمال نا شایستۀ را از  شما می گیریم و به جامعه ای که از آن دزدیده اید بازمی گردانیم. ما در حال گرفتن موتر های شما و مجسمه های مرمرین شما و قایق هایتان هستیم. ما در حال گرفتن حمام های زمردین شما که پر از عکس های خادمان انسان نمای برهنه اند  و با سگهای زشت و چشم کج مزین شده هستیم! . . . اما شما می توانید فرزندان خود را نگه دارید. ما این افراد جامعه ستیز را در آموزش نمی خواهیم. اما به غیر از این، ما در حال گرفتن چیزهائی از شما هستیم زیرا این سطح نابرابری طوری  است که اکثر اقتصاد دانان منطقی آن را  “لعنتی” می نامند.”

هر چند که من هشدار می دهم تا این کار ساده تر شود. ما فقط هر چیز بیش از 10 میلیون دلار را  پس می گیریم. تخمین زده می شود که حدود 1.4 میلیون خانوار امریکائی اند که بیش از 10 میلیون دلار درآمد دارند. بنابراین این بدان معناست که آنچه من پیشنهاد می کنم بر کمتر از نیمی یک درصد امریکائیان تأثیر بگذارد. یک امریکائی عادی حتی هرگز با فردی  بیش از 10 میلیون دلار عاید ملاقات نکرده است مگر اینکه یک بار در یک پیاده رو در نیویورک با جیم کری دست داده باشد.

بنابرین ما – 99 درصد – هر چیزی را  بیش از 10 میلیون دالر باشد از نزد مردمی که  بیش از 10 میلیون دارند، می گیریم. و ما می خواهیم آن را توزیع کنیم که 50 درصد پائین قسمت اعظم آنرا خواهد گرفت. این بدان معناست که 99.5 درصد امریکائیان از این توزیع مجدد ثروت بهره مند میشوند. پس، قبل از اینکه علیه این ایده بحث کنید – به یاد داشته باشید: شما فایده می برید و شما پول دریافت خواهید کرد. چون قول می دهم هیچ کس با بیش از 10 میلیون دالر در حال حاضر این مضمون  را نمی خواند، مگر اینکه یک بانکدار به طور تصادفی روی این موضوع کلیک کند زیرا این قسمت در کنار وال استریت ژورنال در توییتر وی قرار دارد.

 آیا ضروت دارید که بیشتر درین خصوص بدانید؟ میلیاردرهای این کشور درست از ابتدای ابتلا به بیماری کرونا، ثروت خود را بیش از 1.3 تریلیون دالر  افزایش داده اند که 44 درصد افزایش یافته است.

در امریکا از هر سه تن یک نفر در پرداخت صورت حساب های خود در جریان مرض کرونا مشکل داشته است.

 نزدیک به 15 میلیون نفر از همان ابتدای ابتلا به این بیماری همه گیر، خدمات صحی خود را از دست داده اند.

و اگر شما تنها فردی با بیش 10 از میلیون دالر هستید که این مقاله را می خوانید، این گفتار بی مفهوم  را به من ارائه ندهید: “من برای آن پول کار کردم. من این پول را به دست آوردم.” نه ، نه ، نه ، نه ، شما بیش از 10 میلیون دلار درآمد کسب نکردید. من می دانم که تو این کار را نکردی زیرا این کار غیرممکن است. این دیوانگی است. با در نظر داشت قوانین فیزیک، این غیر ممکن است که شما هزار بار سخت تر از دروازه بان، یا یک نرس یا یک کارگر صحی و یا یک  کارگر رستوران کار کرده باشید. از نظر جسمی غیرممکن است که شما هزار بار سخت تر از هر “کارگر عمده” کار کنید.

آنچه شما انجام دادید، صرفاً بهره برداری  از سیستمی بود که برای استثمار اکثریت قریب به اتفاق جامعه تنظیم شده است، در حالیکه اکثر مردم حتی نمی دانند چه اتفاقی افتاده است. این همان کاری است که شما انجام دادید زیرا شما یک جامعه ستیز هستید. در واقع، اکثر امریکائیان با بیش از 10 میلیون ثروت جامعه ستیز هستند. این بدان معناست که اگر بتوانند 1000 دلار اضافی به دست آورند، به هر عمل خفت آور دست می زنند. من تصدیق می کنم که همه ای  آنها جامعه ستیز نیستند. برخی از آنها افراد نسبتاً خوبی هستند که در یک سیستم فاسد غیر قابل باور کار می کنند. بنابراین برای کسانی که جامعه ستیز هستند، چرا باید از گرفتن ثروت آنها – بیش از 10 میلیون دلار – و توزیع مجدد آن احساس بدی داشته باشیم؟ (بالاخره آنها جامعه ستیز هستند. مبادا فراموش کنیم: آنها به دنبال انسان های ضعیف اند.)

افراد دیگری که جامعه ستیز نیستند اما هنوز بیش از 10 میلیون دلار دارند، رنج نخواهند برد زیرا در اخیر روز، آنها هنوز ده میلیون دلار لعنتی دارند! احتمال این کم است که آنها به یک بارگی از صحنه برداشته شوند.

بنابراین، دفعه بعدی که کسی به شما گفت: “شما نمی توانید مالیات بالای یک فیصد را افزایش دهید زیرا این جنگ طبقاتی است. این توزیع مجدد ثروت است، به روشی که اکثر لیبرالهای نرمه فس پاسخ می دهند، جواب  ندهید -” اوم ، آه ، نی ، اوه ، متاسفم.” درعوض پاسخ دهید، “حق با توست! من توزیع مجدد ثروت را می خواهم. من می خواهم یک جنگ طبقاتی غیر خشونت آمیز داشته باشم – زیرا این حداقل در 50 سال گذشته برای بقیه افراد انجام شده است. ما استثمار شده ایم، مورد لت و کوب قرار گرفته و شکست خورده ایم، با لگد و سیلی و ضرب و شتم مورد سرقت قرار گرفته ایم!

اکنون زمان ماست تا در برابر این ماشین وحشتناک که تا این سطح باور نکردنی استثمار را  مجاز کرده است، مقابله کنیم. این سیستم را نابود کنید که به بعضی از افراد اجازه می دهد پول کافی برای پایان دادن به گرسنگی در جهان داشته باشند (به معنای واقعی کلمه جف بزوس می تواند گرسنگی جهانی را چندین بار پابان دهد) با آنهم  هرگز این کار را انجام نمیدهد، در حالیکه افراد دیگر روی چوکی های سخت می خوابند به این امید که کسی یک قطعی مواد غذائی آنها  را از طرف شب به سرقت نبرد. نتیجه گیری خود  را به زبان علمی پیچیده تری ارائه میدهم – بربادش کنید.

 این یک رابطۀ خفت آور است و وقت آن رسیده  که  ازین حالت  بیرون رویم.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply