تحت پی گرد قرار گرفتن مسؤلین بخاطر تقرری صدها 

انجنیر علی مجتبی حسینی

544

تحت پی گرد قرار گرفتن مسؤلین بخاطر تقرری

صدها جنگجوی پاکستانی در شرکت برق رسانی برشنا

فساداداری و اخلاقی، اختلاس، زورگویی، خویش خوری و واسطه طلبی از مهمترین عوامل سقوط جمهوریت بود که مانند موریانه تمام ادارات را از داخل متضرر ساخت و این روند از طریق مسؤلین بلند پایه به جا مانده از جمهوریت امارت ساده لوح را هم فریب داده برای حفظ موقف خویش به فرموده و فرمایش هر طالب مانند سر تعظیم خم کرده و بدون در نظر داشت معیار، اسناد تحصیلی و حتا هویت هزاران جنگجو را در ادارات دولتی مقرر نمود.

بنا بر معلومات یک منبع موثق در شرکت خدمات برق رسانی(بریشنا) رئیس منابع بشری این شرکت بعد از سقوط جمهوریت در اوایل امارت صدها تن که فاقد هویت و اسناد تحصیلی بودند در بست های کلیدی این شرکت بزرگ بدون امر رهبری مقرر نمودند، که با تنظیم نسبی سیستم اداری این شرکت و روی کار آمدن روئسای جدید در پاسخ گویی مسؤلین به رهبری هویدا گردید که در جریان دو ماه اول امارت ریاست منابع بشری جهت حفظ موقف خویش و پیشگیری از حسابدهی به دوسیه های فساد اداری صدها جنگجوی پاکستانی بی هویت و فاقد اسناد تحصیلی را در دفتر مرکزی و ولایات مقرر نمودند، که بدبختانه به مرور زمان جنگجویان خارجی دست به فروش مواد نفتی در حوزه های جنوب و جنوب غرب زده و حتا تجهیزات مهم و گرانبهای برق را به پاکستان قاچاق نمودند.

بنا بر معلومات منبع در حال حاضر مسؤلین بست های کلیدی چون منابع بشری، تجارتی، مالی و اداری و مشاوریت های ایجاد شده در زمان اواخر جمهوریت که دوسیه های فساد اداری دارند و جدیدا خلاف ورزی های فوق را انجام دادند تحت نظارت مسؤلین امارت اسلامی بوده و از خارج شدن آنان از کشور به تمام مرز ها و میدان های هوایی از قبل اطلاع داده شده است.

همچنان جنگجویان فاقد هویت خارجی از سوی رهبری این شرکت تحت بررسی بوده و روی روند شفاف سازی سیستم اداری جهت پیشگیری از بدنام شدن بیشتر این شرکت کار جریان دارد و رئیس این شرکت همه روزه به ولایات سفرهای را انجام میدهد تا از تمام افراد و اشخاص که جدیدا به نام مجاهد مقرر گردیده دقیقا تحقیق نمایند و از طریق شناسایی خانواده، دوستان و خویشاوندان شان تضمین ها هم اخذ گردد، تا باشد به این طریق از ور شکسته شدن بیشتر این شرکت پیشگیری شود.

بر علاوه این مشکلات ناسازی گاری و عدم تحمل یکدیگر امارتیان سبب تعلل در خدمات برق رسانی و کار روی حل مشکلات درونی شده است؛ در حال حاضر وزارت انرژی و آب مربوط گروپ منصوری و نزدیک به حقانیان میباشد که بیشترین تمایل به پاکستان دارد اما وزارت مالیه و شرکت خدمات برق رسانی(بریشنا) مربوط به گروه امارت کندهاری میباشد که در این میان مانند گاو شیری هردو جانب به آن چشم دوخته و هر یک برای منافع شخصی و گروهی خویش آن را از خود دانسته جلسات و دید و بازدید های مکرر از تاسیسات را انجام میدهند.

برداشت از تحلیل این جریان ها هویدا میسازد که استقرار کامل امارت در چنین خلاها و مشکلات درونی و بیرونی خیال است و مهال و موجودیت جنگجویان خارجی در سیستم اداری ادارات مهم عایداتی و سکتور های امنیتی بنیاد امارت را از داخل ویران کرده و عنقریب جهانیان شاهد یک فاجعه دیگر خواهد بود، فاجعه را از بیشتر شدن بحران اقتصادی افغانان ستم دیده یاد کردم.

همچنان گسترش اخراج سازی پول از سیستم عواید کشور که از خون ملت ستم دیده جمع آوری شده و فروش معادن و ذخایر ذغال سنگ بالای پاکستان و قاچاق اصلحه و تجهیزات نظامی بالای پاکستان ثبوت های اند که هیچ کس از آن چشم پوشی کرده نمیتواند و این تمام از موجودیت قدرت طلبان داخلی امارت، جنگجویان و استخبارات پاکستانی میباشد.

نوسینده : انجنیر علی مجتبی حسینی، دیار غربت، کانادا

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.