پلان پشت پرده:  جدا کردن جاغوری از غزنی است!!! / سمیرا بشردوست

0 655

جاغوری که ظاهراَ حال در آتش جنگ طالب میسوزد با آن جاغوری و غزنی که چهار ماه قبل در آتش جنگ همین طالب میسوخت چه تفاوت دارد؟

مگر سه ماه قبل همین جاغوری زادگاه من و تمام مناطق مرکز شهر غزنی و ساکنان اش در زیر تیغ طالب و داعش نمی سوخت؟؟؟

چرا امروز صدای عدالت خواهی برای جاغوری و مالستان بلند میشود و دیروز نمی شد؟؟؟

اینرا بدانید که جنگ در جاغوری از سوی عده تروریستان داخل این ولسوالی طرح شده و سیاسون این ولسوالی به این بهانه که به جاغوری توجه کمتر حکومت محلی غزنی و نیرو های امنیتی اش میشود – اول پیشنهاد کندک اردوی ملی را در این ولسوالی کردند و وقتی که حکومت محلی غزنی فقط اکتفا به افراز چند پسته امنیتی کرد – حال دوباره (ظاهرا) این جنگ را هزاره های ولسوالی ما در تبانی با گروه های مسلح دست پرورده خودشان شعله ور ساخته اند تا خواست شان که ایجاد یک ولایت به نام (جاغوری) را دولت موافقه کند.

اصلا خودم به خویشاوندان خودم از سه روز به این طرف در ولسوالی جاغوری که تماس برقرار کردم – همه گفتن که صدای شلیک گلوله های پراگنده از داخل ولسوالی و قریه جات اطراف مرکز ولسوالی شنیده میشود – مردم در خانه هایشان محسور شده اند و از کشتار مردم ساکن ولسوالی خبری نیست – پسر خاله ام گفت که طوری احساس میکند که مردم در رعب و وحشت بیرون از خانه هایشان نروند و الی اطلاع از کشتن و قتل مردم بدست ندارد.

اگر این جنگ و نسل کشی و مچم کشتار زنجیره یی و این و آن درست می بود – حال چندین ویدیو در همین فیسبوک از این کشتار ظاهرا پخش میگردید.

خواستم به حیث یک باشنده غزنی و ولسوالی جاغوری حقایق را منعکس بسازم و از دسیسه سیاسون هزاره در ولسوالی جاغوری دولت و مردم کشور را خبر کنم.

از مردم پایتخت معذرت میخواهم که امروز به بهانه تظاهرات عده از هزاره های بی خبر از همه حقایق پشت پرده از کاروبار و زندگی دست کشیدند و حال خبر شدم که عده هم در نزدیکی شاروالی کابل شهید و ذخمی شده اند.

خیلی قلبم به وحشی گری و قصاوت قلب خونخوران داخل ولسوالی جاغوری آتش گرفته و امید دارم که دولت راز این دسیسه را افشاه کند.

از تمام هزاره های که در شهر کابل فریاد اعتراض سر کشیده اند تشکری میکنم – اما این اعتراض را برای تمام باشندگان ولایت غزنی باید سه ماه قبل سر میدادیم که مرکز ولایت در دست طالبان نابود و سوخت. شما عزیزان از اصل ماجرای پشت پردده ولسوالی جاغوری واقف نیستید و بهتر است که با باشندگان داخل ولسوالی به تماس شوید.

با احترام

سمیرا بشردوست

نوت: لطفا این نوشته مرا همرسانی کنید تا مردم افغانستان از حقیقت خبر شوند

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply