نکاتی در باره دوری زن و شوهر

0 958

برخی افراد تصور می‌كنند زوج خوشبخت و صمیمی زوجی است كه مرتب در كنار هم بوده و با هم باشند، اما در بسیاری شرایط وضعیت شغلی همسران یا مأموریت‌های كاری و حرفوی و حتی خانواده‌گی موجب می‌شود كه برخی از زوجین چند روز یا حتی چند هفته دور از یكدیگر باشند.
دوری از همسر بنا به دلایل کاری، ماموریت و… برای مدت کوتاهی، یکی از موقعیت‌های خاص است که می‌تواند منجر به تاثیرات مثبت و یا هم منفی در زنده‌گی شود.
اگر دوری از همسر در مسیر هدف مشترک زنده‌گی زوجین باشد و دلایل ماموریت و اشتغال داشته باشد، اصولاً باید زوجین در موردش توافق کنند. چون تصمیم گیری مشترک یکی از تعهدات مهم زنده‌گی مشترک است و هیچ کدام از زوجین نباید به تنهایی در این فرایند تصمیم گیری کنند.
دوست داشتن در روابطی که با دوری همراه بوده، چندان ساده نیست، اما برخی زوج‌ها کاری می‌کنند که این مساله برای شان جا بیفتد و آن را از همیشه محکم‌تر می‌کنند.
موضوعی که در روابط بین افراد حایز اهمیت است، مساله صرف زمان و انرژی لازم جهت حفظ و تداوم روابط است. هر قدر این رابطه نزدیک‌تر باشد، لازم است زمان بیشتری را برای حفظ، تداوم و بهبود آن صرف کنیم. از میان روابط مختلفی که در زنده‌گی ما وجود دارد، رابطه بین زوجین از سایر روابط حساس‌تر است و جایگاه خاصی در زنده‌گی فرد دارد.
نکاتی برای حفظ رابطه میان همسران از راه دور:
هر روز با هم در ارتباط باشید، به برنامه‌های روزانه خویش اهمیت دهید، به درد دل یکدیگر گوش کنید، دل تنگی‌های تان را نادیده نگیرید، اعتماد طرف مقابل را جلب کنید، هرچند وقت یک بار هم‌دیگر را ملاقات کنید، کارهای تان را با هم انجام دهید، از انترنت استفاده کنید، برای هم هدیه بفرستید، کارهای عقب مانده خویش را انجام دهید و یادگاری بر جای بگذارید.
اگر بنا به دلایلی مجبور به دوری مکانی از یکدیگر هستید، مطمین باشید که این دوری‌ها موقتی است و راهکارهای را برای غنی‌تر کردن رابطه خود داشته باشید. علاوه بر این باید هر دو طرف سعی کنند از زمانی که در کنار یکدیگر هستند، بهترین استفاده را بکنند و لذت ببرند.
به صورت کُل در رابطه زوجین اغلب تصمیم گیری فردی وجود ندارد و بهتر است تصامیم به صورت مشترک اتخاذ شوند و اگر شرایط یکی از زوجین در بدو شروع ارتباط ازدواجی دوری‌های دوره‌یی و نامنظم است. باید عنوان شود تا توافق و تصمیم گیری صورت پذیرد و به هیچ عنوان نباید پنهان کاری شود، اگر این موارد در طول زنده‌گی اتفاق بیفتد، در این حالت نیز باید توافقات لازم برای تصمیم گیری صورت پذیرد.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply