غنی و هبت الله! هرطوری شده باهم کنار بیایید

 شمس حقجو

0 472

نفس کشیدن در هوای تازه و مطلوب صلح هرچند یک ساعت هم باشد خالی از لذت نخواهد بود،اما چه زیباست که ما هم به عنوان بندگان خدا و فرزندان آدم برای همیش از این نعمت بزرگ خداوند برخوردار گردیم و جنگ این پدیده نا میمون را برای همیش از کشور ما برچیده بینیم.

طی 19 سال گذشته این دومین بار است که گروه طالبان تن به آتش بس سه روزه میدهند و مردم افغانستان نیز با گرمی زیاد از آن اسقبال میکنند که این استقبال مردمی نمایانگر عطش بی اندازه باشندگان این مرز و بوم به صلح و امنیت می باشد.

در کنار این حکومت افغانستان نیز از جنگ بی امان در برابر گروه های مخالف خویش خسته شده و ممکن است که رهبران سیاسی از کشته و زخمی شدن مردم بیگناه و جوانان این خاک دل خوش ندارند و به همین دلیل خواستار قطع جنگ،برپایی آتش بس و آغاز مذاکرات صلح با گروه طالبان اند.

با آن که این گروه در بیش از یک و نیم دهه عامل بیشترین کشتار مردم بیگناه افغانستان بوده اند اما مردم و حکومت افغانستان مکلف اند تا غرض جلو گیری از ادامه این فاجعه دست بکار شوند و نگذارند تا بیش تر از این مادران این سرزمین در سوگ فرزندان شان بنشینند و کودکان این دیار نازنین به یاد پدران جوان شان اشک بریزند.

اعلام آتش بس در رزوهای عید رمضان از سوی دو طرف یک امر معقول و پسندیده بود که استقبال گرم مردم از این آتش بس خیلی ها کوتاه مدت نمایانگر این ادعایم است.

همزمان با این دیده شد که حکومت افغانستان نیز به عنوان نماینده مردم افغانستان در بیرون از کشور و مسوول حفظ مال،جان و امینت مردم افغانستان در داخل کشور، در برابر این اقدام خیر گروه طالبان آرام ننشست و رییس جمهور غنی در یک نشست خبری فرمان رهایی 2000 زندانی دیگر طالب را صادر نمود؛ اقدامی که در واقع نشاندهنده حسن نیت حکومت و نرمش دولتمردان بخاطر استقرار صلح و آتش بس می باشد.

من با وجود این که به عنوان یک شهروند کشور که شاهد هزاران جنایت گروه طالبان بوده ام و آنعده افراد این گروه که در بند حکومت اند، به هیچ وجه فرشته تشریف ندارند و دست شان به خون ملت آلوده و سر شان در اطاعت از پاکستان سفید شده است،طرفدار رهایی این جانیان نیستم و احساس میکنم که بیشتر شما خواننده گان این نوشتار با من موافقید اما این را نیز درک میکنم که در شرایط کنونی تنها راه برای برون رفت از این بن بست رهای زندانیان این گروه به عنوان نشان دادن حسن نیت بوده می تواند زیرا در غیر آن اعتماد سازی میان دو طرف دشوارتر از این خواهد بود و در کنار آن ادامه وضع موجود سبب کشتار بیشتر هموطنان و ویرانی بیشتر کشور خواهد شد.

اما جالب این است که رهبر گروه طالبان در روزهای عید برای مردم افغانستان پیامهای عیدی صمیمانه میفرستد اما بر عکس در روزهای عادی همین مردم را که مسلمان و متدین خطاب میکند در آتش انفجار و انتحار می سوزاند.

پرسش من از مولوی صاحب هبت الله به عنوان یک باشنده کشور این است که آیا کشتار مسلمانان بیگناه که افراد شما در 359 روز سال آن را انجام میدهند جواز دارد و خداوند در روز جزا حساب آن را از شما به عنوان فرمانده شان نخواهند پرسید؟

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply