چه دست هایی که در پشت پرده شهادت نیازی است؟

شمس حقجو

0 500

شورشيان طالبان بارها هشدار داده اند که آن دسته از علمای مذهبی را که از دولت افغانستان پشتيبانی کنند، هدف قرار خواهند داد. به ادامه این ترور های مسلسل متاسفانه اینبار شخصیت بی بدیل و عالم روحانی کشور محمد ایاز نیازی را به شهادت رساندند.

طالبان با انجام چنین حملات آشکارتر میسازند که هیچ ارتباط به دین و مذهب ندارند و از آدرس ابلیس به جان و مال مردم این خاک چشم دوخته اند. طالبان که مدعی بر جنگ علیه کفار اند، و ادعا دارند که کفر را نابود میکنند اکنون با کفار پیمان صلح بسته اند و بجان مردم بیگناه مسلمان افتاده اند.

اعمال که این گروه انجام میدهند از کشتن اطفال معصوم تا ترور شخصیت های دینی که ایمانداریشان آفتابیست، در اسلام که هیچ حتی در هیچ دینی در تاریح بشریت جواز نداشته و غیر انسانی شمرده شده است.

اسلام‌ دین محبت و برادریست و برادران به خون همدیگر تشنه نمیباشند.

در اسلام احترام به انسان و تحريم قتل انسان در آيات مختلف قرآن کريم مورد توجه واقع شده است . قتل نفس از بزرگترين گناهانی است که حرمت آن را قرآن کريم در موارد مختلف مورد تاکيد قرار داده است و قتل انسان بي گناه را به منزله قتل تمام انسانها دانسته و نجات دادن يک انسان را به منزله نجات تمام انسان هاي جامعه تلقی کرده است. که خدای متعال میفرماید ” من أجل ذلک کتبنا علي  بني  اسرائيل أنّه من قتل نفساً بغير نفس او فساداً  في الارض فکانما قتل الناس جميعا و من احياها فکانما احيا الناس جميعا “

و يا در آيه 33 سوره بني اسرائيل مي فرمايد:«فلا يسرف في القتل إنّه کان منصورا: اما در قتل زياده روي نکنيد چرا که او مورد حمايت است»

چرا که عادت عرب جاهلي بر اين بود که اگر کسي از قبيله آنها کشته مي شد تصميم مي گرفتند تا آنجا که قدرت دارند از قبيله قاتل بکشند و اين فکر تا آنجا پيش رفته بودکه حاضر بودند به خاطر کشته شدن يک نفر تمام طائفه قاتل را نابود کنند. همانگونه که امروز گروهای تروریستی داد از انتقام گیری از انفاس جاهلانه شان میزنند.

اسلام همه انسان ها را محترم شمرده و اصل را بر اين نهاده که همه انسان ها پاک و منزه می باشند و از شرافت انسانی برخوردارند و هيچ انساني بي دليل حق تعدي و تجاوز به حقوق ديگران را ندارد و تنها ملاک برتري را تقواي الهي دانسته، اما برخي از افراد قدر اين نعمت خدادادي را ندانسته و مرتکب اعمالي مي شوند که از چتر حمايتي اسلام و قانون محروم مي مانند و  افرادى كه با ارتكاب جرم از شمول حمايت قانون و شرع خارج مى‌شوند، این گروه همانند طالبان اند که مهدورالدم اند.

دولت افغانستان باید تدابیری تهاجمی علیه این گروه اتخاذ کند و شرایط را به تقاص خون شهدای کشور مساعد سازد و با برپایی حکم قصاص این فتنه شوم را از خاک ما بردارد.

چنانکه الله متعال در قران پاک میفرماید:

“و لکم في القصاص حياه  يا اولي الالباب لعلم تتقون ” ۱۷۹ سوره بقره

(قصاص براي شما مايه حيات و امنيت است اي صاحبان خرد ! شايد پرهيزگاری پيشه کنيد)

اسلام در هيچ موارد دستور به قتل و کشتن انسانها نداده بلکه به عکس انسان ها را از کشتن ديگران نهي کرده و قاتل را مورد لعن و غضب خود قرار داده است.

این اعمال در حایست که دولت افغانستان، همچنان در تلاش برای نزديک شدن به طالبان و راضی کردن آنها به ترک مخاصمه است.

طالبان بعد از توافق صلح با امریکا تلاش دارند که رابطه خود را با تمام گروه های تروریستی حتی داعش خوب بسازند و جنایات را که انجام میدهند بدوش دیگر گروه های تروریستی اندازند که این یک تاکتیک در ستراتیژی سیاسی و نظامی طالبان در سال ۱۳۹۹ بعد از امضای توافق نامه با امریکا است.

این طایفه سفاک و مجهول الهویه برای رسیدن به مقاصد شوم شان از هیچ جنایتی درین خاک دریع نمیکنند و اعمالشان ریشه در حمایت های استخباراتی دارد که اگر اندکی تقلا کنیم، بوی حکام این گروه خونخوار از همسایه ها و سازمان های استخباراتی شان به مشام ما میرسد.

این جنایات در حالی انجام میشود که حکومت افغانستان پروسه رها سازی زندانیان این گروه را توام با شفافیت آغاز کرده بود و این نمایانگر آنست که طالبان فاقد هر نوع عواطف انسانی و وجدانی اند و هرگز نباید با آنها معامله کرد.

حکومت افغانستان بزودی باید برای روشن ساختن تکلیف طالبان پروسه رها سازی زندانیان این گروه را متوقف سازد.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply