در پیوند به پوست تلاشی طالبان در کابل

توفیق عظیمی

0 487

چندی پیش ، طالبان ویدیویی را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که افراد مسلح نقابدار را در جستجوی وسایل نقلیه نشان می داد و از مردم می پرسید که از مقامات دولتی چه شکایتی دارند؟

این ویدئو شهروندان کابل و مردم افغانستان را نگران ساخته زیرا طالبان قصد داشتند نشان دهند که می توانند در کابل پوست تلاشی ایجاد کنند و حاکمیت دولت را ضعیف جلوه دهند ، با این حال ، بنیاد حمایت از رسانه های مستقل افغانستان گفته است که ویدئوی منتشر شده توسط طالبان جعلی است ، وزارت امور داخله نیز ویدیوی منتشر شده توسط طالبان را جعلی خوانده است.

اکنون سوال این است که طالبان با انتشار چنین فلم ها و اخبار دروغ چه می خواهند؟ نخست لازم به ذکر است که طالبان همیشه برای ترساندن مردم تلاش کرده اند ، انتشار این فلم به جنگ روانی که توسط طالبان انجام می شود نیز بستگی دارد ، آنها این کار را برای گسترش نفوذ خود بر مردم انجام داده اند.

دوم ، طالبان با انجام چنین “مانورهایی” می خواهند قدرت خود را در گفتگوهای صلح نشان دهند.آنها نه تنها چنین تبلیغات دروغی را گسترش نمی دهند ، بلکه حملات خود را نیز افزایش داده اند تا قدرت و نفوذ خود را بر مردم به نمایش بگذارند. آنها روز شنبه حمله ای موتر بمب را در منطقه میوند قندهار انجام دادند که منجر به کشته و زخمی شدن چندین دانش آموز شد آخرین آمار از میدان جنگ نشان می دهد که طالبان تنها در طی دو هفته در حملات مختلف بیش از 70 غیرنظامی را کشته اند. آیا طالبان از حملات و تبلیغات دروغین چیزی بدست خواهند آورد؟ پاسخ این سوال کاملاً ساده است ، هیچ چیز ، اگر شهروندان افغانستان نوزده سال پیش تسلیم جنایات و وحشت طالبان می شدند ، تسلیم می شدند. اما این واقعیت است که اکنون هر شهروند افغان علاقه مند به گفتگوهای صلح است ، به معنای قدرت طالبان نیست که مردم افغانستان تسلیم آنها شوند. اما طالبان باید درک کنند که نیروهای نظامی و استخباراتی افغانستان بیشتر از هر زمان مستحکم ، با قدرت و ایمان از جغرافیا و مردم افغانستان دفاع میکنند  .

طالبان با وجود تمام توان خود در 19 سال جنگ گذشته نتوانسته اند 24 ساعت یک ولایت را تحت کنترل خود درآورد.همچنین دولت افغانستان بر تمام شهرهای بزرگ افغانستان کنترل کامل دارد. سلطه به دست دولت است. مانورهای طالبان جای نگرانی ندارد ، آنها گسترش خواهند یافت ، اما اکنون خوشبختانه نیروهای نظامی کشور می توانند این گروه تروریستی را بدون کمک نیروهای خارجی شکست دهند و این توسط قوت های نظامی افغانستان ثابت شده است. چه کسی این تبلیغات دروغین را برای طالبان انجام می دهد و هدف آن چیست؟ در مقاله دیگری اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهم داد.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply