به راستی طالبان اراده صلح را دارند؟

توفیق عظیمی

0 773

عدم علاقه گی گروه طالبان نشان دهنده عدم صداقت آنها را به پروسه صلح نشان میدهد تن ندادن به آتش بس یا حداقل کاهش خشونت از موضوعات داغی هستند که هروز ملت افغانستان در نتیجه اعمال جنایتکارانه این گروه قربانی میدهد همچنان وقت کشی و ضایع نمودن زمان در پروسه صلح با گذشت هر روز مایه رنجش بیشتر مردم مظلوم افغانستان میگردد. این گروه شورشگر همیشه به وحشت و دهشت خود از طریق فشار جنگ ایدئولوژی خویش را بر مردم بی دفاع افغانستان تحمیل می نمایند و بی شرمانه از ملت رنج دیده افغانستان تحت نام اسلام مسلمانان را به قتل میرسانند.

 دشمنان مدنیت با سپری شدن هر روز یک حادثه دلخراش تروریستی را بمیان می آورند به رنج و غم این مردم می افزایند اگر واقعا آنها به پروسه صلح صداقت داشته باشند به قتل های هدفمند خویش نقطه پایان بگذارند از دست دادن هر افغان تحصیل کرده و مسلکی سبب کم بود درکادرهای افغانستان خواهیم شد که این عمل آنان واقعآ فاجعه بار به افغانستان است اگر طالبان میگویند که در این نا امنی ، قتل های هدفمند و فعالیت های تروریستی ما دست نداریم یا دخیل نیستیم ، چون در شرایط فعلی گروه سوم وجود ندارد که در پروسه صلح دخیل باشند وآنها همیشه گفته اند که غیر از طالبان گروه دیگری وجود ندارد که درگیر جنگ با جانب دولت جمهوری اسلامی افغانستان باشند .

این گروه با انجام دادن و هشت ودهشت،وقتل های هدفمند می خواهند با احساسات پاک مردم افغانستان بازی تاکتیکی نمایند و انزجار مردم را علیه دولت بر انگیزد اما این را فراموش کرده اند که مردم افغانستان میدانند و شعور سیاسی پیدا کرده اند هرگز علیه حکومت خویش که آنها به اساس اراده خویش از طریق انتخابات ساخته اند و وظایف شهروندی خویش را در قبال دولت انجام داده هرگز به مخالفت قرار نخواهند گرفت .

اگر این گروه در پی بدست آوردن قدرت کامل با فشار های نظامی باشند این مفکوره آنها خیال محض خواهد بود و این را بدانند که افغانستان امروز  دارای نهاد های دفاعی و امنیتی است هرگز اجازه نخواهند داد آنها از طریق جنگ پیروز شوند این گروه شورشگر و جنایتکار باید به واقعیت های افغانستان بنگرد که از طریق جنگ پیروزی امکان پذیر نیست از قتل و خونریزی مسلمانان دست بکشند .

 این جنگ آنان به اساس باورهای دروغین بنیانگذاری شده است و هیچ دلیل بر مشروعیت جنگ خود ندارند و این گروه لجوج جاهل مردم افغانستان را بخصوص شهروندان که در کابل زندگی می نمایند مباح دم تلقی نموده .

عدم فهم درست از آموزه های دینی عاملی است که این گروه تروریستی و دشمنان افغانستان در طول تاریخ از آن بخاطر منافع شخصی شان علیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان ازچنین گروه ها استفاده نموده اند واز جانب دیگر ضعف های جوانان ما را در دفاع و حاکمیت از اعتقادات شرعی شان آنها را اغوا نموده و بکام مرگ می کشانند.

دراسلام به صراحت گفته شده که نعمت حیات یک نعمت خدا داد و عطیه بزرگ الهی است ، لذا هرگونه اقدام غیر شرعی و غیرقانونی که سبب سلب این نعمت گردد ، از نظر اسلام حرام بوده ، جرم و جنایت نابخشودنی تلقی میگردد.

مسئولیت دینی و ملی ما  ایجاب می نماید تا به این جنگ و خون ریزی ناحق خاتمه داده مانند سایر ملل جهان در کنار هم زندگی مسالمت در فضای صلح  بدور از جنگ و خشونت سپری نمایم.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply