محصلین شوخِ که پروفیسور را روانه دارالمجانین ساخت

نثار اوریا

680

محصلین شوخ چطور پروفیسر را روانه دارالمجانین ساختند؟🎩

گویند سال ها قبل از بدبختی چهار دههٔ اخیر، یک استاد پوهنتون بعد از ختم تحصیلات عالی در یک کشور غربی بوطن برگشته و از اینکه محصلین جوان را در کشور خود درس میداد بسیار خوش و راضی بود.

استاد هر روز کلاه شپوی مقبولش را به سر میکرد و طبق عادت زمانی که به صنف داخل میشد بعد از ادای تعظیم به محصلین، کلاه شپو و بکس دیپلومات دستی اش را بالای میز میگذاشت.

هنگام تفریح با محصلین بیرون میرفت و از هوای تازه و دیدن گلهای زیبای مقابل تعمیر فاکولته لذت می برد.

چند شاگرد شوخ تصمیم گرفتند که با استاد شوخی نموده و نزد داکتر عقلی عصبی روانش کنند. این محصلین شوخ یک کلاه شپو همانند کلاه استاد مگر یک سایز کلانتر را خریده و زمانی که استاد برای تفریح از صنف خارج میشد، این کلاه را بجای کلاه استاد می ماندند و روز بعد دوباره کلاه اصلی را در جایش قرار میدادند. استاد پوهنتون بسیار متعجب شد زمانی که احساس کرد که یک روز کلاه از طرف صبح و روز دیگر از طرف ظهر در سرش کلانی میکند!

به تشویش شد و با خود فکر کرد که آیا امکان دارد که سرش خورد و بزرگ شود؟خواست از محصلین در باره خوردی و بزرگی سرش بپرسد ولی جرئت نکرد چنین سؤالی را بپرسد زیرا منطقی به نظرش نمیرسید که سرش خورد و بزرگ شود و شاید محصیلن مسخره اش کنند.

محصلین شوخ که به دقت مراقب وضع استاد بودند متوجه شدند که چال شان کارگر افتاده و استاد آهسته‌ آهسته مشوش و گیچ شده میرود. استاد بالاخره جرئت کرد و از محصلین پرسید که:

“ آیا سرم به نظر شما گاهی خورد و گاهی بزرگ معلوم نمیشود؟”محصلینی که در این پلان شیطانی شریک بودند با چهره های به ظاهر صادقانه و حق بجانب جواب دادند که:

بلی استاد، مدتی است که متوجه شده ایم ولی جرئت نمیکردیم چیزی بگوئیم!

بلی استاد، مدتی است که متوجه شده ایم ولی جرئت نمیکردیم چیزی بگوئیم!

استاد که تائید محصلین را شنید با خود مطمئن شد که حتمی کدام مرضی برایش پیدا شده که سرش خورد و بزرگ میشود و بالاخره سرحدش به بستر شدن در سرویس عقلی و عصبی شفاخانهٔ علی آباد کشید.

استعمار هم به عین ترتیب با چال های رزیلانه، با بکار بستن اجیران خود در آن کشورها، مردم خوشباور را چنان گنس و گیچ میسازد که بعضاً تعقل از سر شان کوچ نموده و بجای حل مشکلات، آب را برای ماهی گرفتن استعمار خِت میکنند.

۳ فبروری ۲۰۲۲ – تکزاس

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.