!اوکرایین در تلک خرس قطبی

دکتور نوراحمد خالدی

241
اوکرایین در تلک خرس قطبی!
نتایج هفته اول حملات متقابل اوکرایین در جبهات جنوبی:
این حملات بعد از اکمالات گسترده شش ماهه  قوای اوکراین توسط ناتو و تعلیم و تجهیز گسترده سربازان اوکرایینی صورت گرفت و امیدواری آن بود که خبر خوش پیشرفت‌های چشمگیر اوکرایین به جانب ماریپول به کانفرانس سران ناتو که چند هفته بعد در شهر ویلینوس لیتوانیا دایر میگردد گزارش گردد. هدف آن بود تا با توجه به نتایج این پیشرفت‌ها ناتو تصمیم به شمولیت اوکرایین در آن اتحادیه گرفته ضمانت های لازم امنیتی را برای اوکرایین اعلام نماید. اما بعد از یک هفته تهاجم فشرده زرهی در به اصطلاح ضعیفترین نقاط جبهه ژپروژیا اوکرایینی ها ده ها تانک پیشرفته امدادی غربی بشمول سه تانک  لئوپارد ۲ آلمانی را از جمله ۱۴ تانک امدادی لئوپارد ۲ نابود گردیده و ده ها زرهپوشهای برادلی امریکایی و بی ام فرانسوی تخریب شده اند. بدون آنکه اوکرایینی ها قادر شوند از اولین خط دفاعی روس‌ها عبور نمایند. تلفات جانی اوکرایین در این هفته بیش از ۳۳۰۰ سرباز کشته حساب گردیده است.
یک نگاه سطحی به نقشه های جبهات جنوبی نشان میدهد که روس‌ها تلک بزرگی برای اوکرایینیها گذاشته بودند بدن معنی که قصدا جناحهای شرقی و غربی جبهه ژپرو ژیا را با خطوط متعدد سنگرهای دفاعی مستحکم نموده اما جبهه وسطی را کمتر مستحکم کرده بودند. با توجه به این وضعیت اوکرایینی ها ضربه های اصلی قوای زرهی خودرا متوجه همین بخش ضعیف نموده روس‌ها در اول به عقب نشینی تاکتیکی اقدام کرده وقتی اوکرایینیها بیش از شش کیلومتر نفوذ کردند روسهابا حملات متقابل توپچی و هوایی از سه جانب تلفات بزرگ به قوای اوکرایین وارد شده مجبور به عقب نشینی شدند اما اوکاینیها با اعزام پیهم قوای کمکی حملات انتحاری خودرا همچنان ادامه داده اند. حالا خطر آن موجود است اگر اوکرایینیها همچنان به حملات بی نتیجه ادامه دهند به تخریب کامل اردوی اوکرایین منجر شده و راه را برای حملات متقابل ۳۰۰ هزار نفری اردوی زرهی ریزرفی روسها باز خواهد کرد.
اوکرایین راه بازگشت ندارد. درحالیکه از یکطرف آمریکا، انگلستان و اروپای شرقی  روسوفوبیک (کشورهای بالتیک، پولند، چک، سلواک، رومانیایی) راه برگشت اوکرایین را بجانب یک توافق و آتش بس با روسیه قطع کرده اند و به گفته هیلاری کلینتون می‌خواهند اوکرایین را به افغانستان پوتین مبدل کنند، در مقابل اوکرایین اردوی تا دندان مجهز روسیه با آخرین سلاحهای تجربه شده در جنگ، یک اردوی زرهی دست نخورده با بیش از چند هزار تانک، یک قوای هوایی عظیم دست نخورده و استفاده ناشده و یک ملت متحد روسیه که بیش از قبل به شکست نهایی پلانهای ناتو در اوکرایین و پیروزی کامل بر ا کرایین کمر بسته اند قرار دارد. خصومت باورنکردنی غربی‌هادر برابر روسیه و دامن زدن به موج گسترده روسوفوبیک (واهمه و نفرت از روسها) در اروپای شرقی به موج عظیم گسترش هژمونیزم روسی در روسیه، با توجه به قابلیت دولت روسیه در شکست تعزیرات همه جانبه اقتصادی، مالی، بانکی، فرهنگی، ترانسپورتی، فرهنگی، سپورتی، تکنولوژیکی و سیاسی غرب، مبدل گردیده که در نتیجه آن حمایت از پوتین و دولت او در عالیترین میزان خود قرار دارد.
در صحنه بین‌المللی مقاومت موفقانه روسیه در مقابل هژمونیزم لجام گسیخته غرب و استفاده از سازمانهای اقتصادی و مالی جهان غرب و بخصوص استفاده از دالر امریکایی و دخایر دالری ممالک مختلف در بانکهای غربی، به مثابه اسلحه در مقابل هر آن کشوری که از دساتیر غرب پیروی نکند به بیداری گسترده ممالک جهان سوم ( گلوبل ساوث) منجر شده است. از همین جهت بسیاری از ممالک جهان برای رهایی از معرض خطر غضب قر ار گرفتن جبهه متحد غرب به سرکردگی امریکا، به تبارز و تشکل یک مرکز قدرت اقتصادی، سیاسی و مالی مستقل از امریکا و جهان غرب به مرکزیت اتحادیه بریکس و بخصوص چین اقدام کرده اند.
عدم پیشرفت متوقعه در تهاجم متقابل اوکرایین سبب نارضايتي در غرب شده نتیجه آن شد که رئیس جمهور بایدن از نهایت ناامیدی اعتراف کند که ما آخرین کوشش های خودرا برای تجهیز اوکرایین کردیم. به این تصاویر از جبهات جنگ نگاه کنید: خطوط سیاه رنگ سنگرهای دفاعی روس‌ها را نشان میدهد و خطوط زرد رنگ جهت حملات اوکرایینی ها اند.

**************************************

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.