ویزای آلمان برای کارگران خارج از اتحادیه اروپا تسهیل می شود

108
آلمان می‌خواهد که دسترسی کارگران خارج از اتحادیه اروپا را به ویزای این کشور تسهیل کندعکس: Daniel Karmann/dpa/picture-alliance

آلمان در نظر دارد که دسترسی کارگران خارج از اتحادیه اروپا را به ویزای این کشور آسانتر کند. متقاضیان واجد شرایط کار می‌توانند برای یک سال وارد آلمان شوند و برای خود کار جستجو کنند.

شهروندان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپامی‌توانند که برای جستجوی کار وارد آلمان شوند. یک طرح جدید در خصوص صدور ویزا برای متقاضیان کار از کشورهای غیراتحادیه اروپا در آلمان روز شنبه (اول ماه جون ۲۰۲۴) معرفی شد.

این برنامه که موسوم به “کارت فرصت برای جستجوی کار” است و برای افرادی که حد اقل دو سال آموزش حرفه‌ای دیده یا مدرک دانشگاهی به رسمیت شناخته شده در کشورشان را دارند، فرصت می‌دهد که برای جستجوی کار وارد آلمان شوند.

یکی از شرایط مهم برنامه این است که متقاضیان باید بتوانند به زبانی آلمانی یا انگلیسی صحبت کنند. اینکه آیا متقاضیان، واجد شرایط دریافت ویزای آلمان هستند یا خیر را مهارت‌های زبان، تجربه حرفه‌ ای، سن و پیوندشان با آلمان تعیین می‌کند.

پس از دریافت ویزا، چنین افرادی می‌توانند برای یک سال وارد آلمان  شوند و در پی جستجوی کار باشند.

یکی از سهولت‌های این طرح چنین است که متقاضیان کار نیاز ندارند که پیش از دریافت ویزا، با یک شرکت آلمانی قرارداد کار را امضا کنند.

آنها همچنین نیاز به ارائه مدرکی ندارند که از سوی آلمان به رسمیت شناخته شده باشد و یا از این کشور دریافت کرده باشند. این طرح به دلیل کاهش مراحل اداری و کوتاه کردن روند، معرفی شده است.

نانسی فیزر، وزیر امور داخله فدرال آلمان روز شنبه گفت: «ما تضمین می‌کنیم که کارگران، به ویژه کارگران ماهری که سال هاست اقتصاد ما به آن‌ها نیاز فوری داشته است، می‌توانند به کشور ما بیایند. طرح جدید ویزا، بخشی از یک بسته گسترده قانونی است که هدف آن مقابله با کمبود شدید نیروی کار ماهر در آلمان است.«

مرحله اول این برنامه در ماه نومبر سال ۲۰۲۳ عملی شد که عمدتاً شامل تسهیل روند دریافت مجوز اقامت، موسوم به “کارت آبی اتحادیه اروپا” برای کارگران ماهر بود.

دویچه ویله

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.