در پاسخ به اظهارات ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان

0 756

شمس حقجو

به تازه گی ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه تروریستی طالبان در گفتگو با یکی از رسانه های دیداری سخنانی را در مورد آتش بس سه روزه و چگونگی گفتگوهای صلح داشتند که بصورت فشرده پاسخ برخی از گفته های وی را در این نوشتار به صفت یک شهروند افغانستان به دور از هرگونه اغراق و جانب داری با شما در جریان می گذارم.

گروه طالبان که در واقع یکی از بدنام ترین پدیده ها در تاریخ معاصر افغانستان محسوب می شود ، همواره با شیوه های گوناگون مردم افغانستان را به قتل رسانیده اند و خون هزاران هموطن ما را ریختانده اند که این جنایات و فجایع شان هرگز از خاطره تاریخ فراموش نخواهد شد اما جالب اینجاست که سخنگوی گروه مذکور در گفتگو با تلویزیون یک آنچنان از خود و افرادشان قهرمان سازی نمودند که گویا اینها فرشته گانی اند که از تمام گناهان صغیره و کبیره مبرأ می باشند و تا کنون حتا مورچه ای هم از این گروه آزار ندیده است.

این سخنان و ادعا های بی مورد سخنگوی گروه طالبان در حالی صورت می گیرد که هنوز درد سوختن تاکستان های شمالی ، قمچین زدن های زنان افغانستان ، محاکمات صحرایی ، تجاوز بر عفت دوشیزه گان و خانم های شوهر دار و بردن آنها به جبر و زور با خود ، صدها حملات خونبار انتحاری و انفجاری مانند حمله به کابل بانک ننگرهار ، حمله بالای معترضان جنبش روشنایی در دهمزنگ کابل ، حمله خونین شاه شهید ، حمله بالای مرکز ثبت نام برای رأی دهندگان در ناحیه ششم کابل ، حمله به جان خبر نگاران در ناحیه نهم و ده ها حمله خونین دیگر از خاطره های تلخی است که فراموش نگردیده است که سخنگوی این گروه با بیشرمی تمام داد  از جهاد و اسلامیت را می زند اما هیچگاه از خود نمی پرسد که کدام عملکرد این گروه در مطابقت به ارشادات دین مبین اسلام می باشد.

در این جا پرسش هایی را از آقای ذبیح الله مجاهد دارم که قطعاً پاسخی جز سر افگندگی برای آنها ندارند:

_زمانی که آقای مجاهد طالبان را مجاهدین می خواند پس چرا هموطنان غیر نظامی و نظامیان افغانستان را آماج حملات شان قرار می دهند ؟

_زمانی که طالبان طرف خود دولت امریکا را می دانند پس چرا نظامیان امریکایی و ناتو را آماج قرار نمی دهند اما بر عکس مردم عام را به انواع گوناگون به قتل می رسانند؟

_هنگامی که گروه طالبان ادعا دارند که ما در مورد صلح با امریکا گفتگو می کنیم و ما نمایندگی از از اکثریت ملت افغانستان می نمائیم چه توجیهی برای این حرف های غیر مسئولانۀ شان وجود دارند؟

_ در حالی که کشور افغانستان حدوداً 36 میلیون نفوس دارد و از این جمع بیشتر از ده میلیون تن واجد شرایط به پای صندوق های رأی رفته و زعیم خود را انتخاب نمودند ؛ پرسش من از آقای مجاهد این است که آیا بیشتر ده میلیون تن که در انتخابات شرکت کردند از کدام کشور دیگری آمدند و یا این که باشنده گان افغانستان می باشند؟

_در حالی که گروه طالبان از جمع 365 ولسوالی تنها بر 45 ولسوالی تسلط دارند چگونه نمایندگی از اکثریت ملت افغانستان کرده می توانند زیرا اگر فیصدی حاکمیت طالبان را بسنجیم بیش از 15 در صد کل مساحت کشور را در اختیار ندارند پس از روی کدام منطق خود را نماینده ئ ملت بزرگ افغانستان می دانند ؟

_ذبیح الله مجاهد دولت افغنستان را مزدور و غلام امریکا خطاب کرد در حالی که امریکا و ناتو بر مبنای یک توافق سیاسی به کشور آمده اند اما بر عکس گروه طالبان از بدو پیدایش شان تاکنون از طفیل پاکستان و عربستان تغذیه می نمایند که کشته شدن ملا عمر ، ملا منصور و ده ها رهبر دیگر این گروه و سکونت آنها در پاکستان دال بر این ادعای ما می باشد.

اما حقیت امر چیست؟

حقیقت این است که در این اواخر روابط گروه طالبان با کشورهای پاکستان ، ایران و روسیه آفتابی گردیده و همه دنیا به این موضوع پی برده اند که گروه طالبان از طفیل این کشور ها تغذیه می نماید طوری که بازداشت و کشته شدن ده ها تن از شهروندان کشورهای مذکور در نبرد با نیروهای امنیتی افغانستان بر همگان هویدا می باشد .

بناءً به همین منظور باداران گروه طالبان به خاطر دور ساختن تاپۀ غلامی شان به دستور مشاوران همین کشورها آتش بس سه روزه را اعلام داشتند که حتا نتوانستند آن را به صورت جوانمردانه رعایت نمایند و در روز های آتش بس نیز حملات بزدلانه را بالای نیروهای دولتی کشور راه اندازی نمودند.

حالا که گروه طالبان به ویژه باداران خارجی شان تحت فشارهای جدی بین المللی قرار دارند در گفتگو با رسانه ها می خواهد اذهان عامه را به سمت دیگری سوق دهد که این عمل شان از سوی کشورهای نامبرده از قبل مهندسی و سنجیده شده بود تا بتوانند از این طریق ذهنیت مردم افغانستان را به جانب دیگری سوق دهند اما بیخبر از این که گذشته ئ ننگین این گروه تروریست را هرگز فراموش نخواهند کرد.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply