گروه طالبان با تخار و تخاریان چه کردند؟

شمس حقجو

0 468

گروه طالبان 25 روز قبل از امروز در همآهنگی با استخبارات بیرونی حملات گسترده ای را برای تصرف ولسوالی ها و مرکز ولایت تخار، شهر تالقان به راه انداختند. به گمان این که با تصرف این شهر تاریخی و زیبا می توانند قدرت خویش را به رخ دولت و مردم افغانستان بکشند.

گروه طالبان با تمام توان تلاش کردند تا به کمک اتباع بیرونی گروه القاعده همکار دیرین این گروه کنترول ولسوالی ها و مرکز ولایت تخار،شهر تالقان را به عهده گیرند.

گروه طالبان با حمله بالای مراکز ولسوالی های تخار گوشه های از فجایع و مظالم خویش را به نمایش گذاشتند ، گروه طالبان در کنار این که منازل مسکونی مردم محل را سنگر ساخته و از آن به عنوان قرارگاه استفاده نمودند صد ها خانه را به آتش کشیده و دست به انواع بیرحمی زدند.

رسانه های نقل میکنند که گروه طالبان در حمله بالای ولسوالی تخار ضمن این که خسارات زیاد مالی را برای باشندگان مناطق جنگ زده وارد کردند همچنین این گروه از مردم به زور پول ، نان و غذا میگرفتند.

گروه بیرحم طالبان خانواده هایی را که توانایی تهیه مخارج ، نان و غذا برای طالبان را نمی داشتند با بیرحمی تمام آنان را مورد انواع شکنجه قرار میدادند.

آنچه بیشتر از هرعمل قبیح دیگر طالبان در تخار تکاندهنده و غیر قابل تحمل است تجاوز گروهی طالبان بالای یک کودک سیزده ساله میباشد که در رسانه های ملی نیز بازتاب گسترده داشت.

گروه طالبان با وارد شدن به خانه یکتن از معلمین ولسوالی خواجه غار ولایت تخار ضمن لت و کوب تمام اعضای فامیل بالای یک کودک 13 ساله تجاوز گروهی نمودند که گفته میشود این کودک در حال حاضر به شفاخانه ولایتی تخار بستری میباشد و داکتران گفته اند فعلاً این دخترک در وضعیت بهتر قرار دارد.

با آن که دخترک از نگاه صحی در وضع بهتری قرار دارد اما چه کسی وضعیت روانی و اجتماعی این کودک نو نهال را بهبود خواهد بخشید؟ چه کسی این کودک دردمند را به زندگی نورمال دوباره بر خواهد گرداند و چه کسی درد این دخترک معصوم را درک خواهد کرد؟ زیرا در جامعه ی بسته و سنتی افغانستان این عمل را به شدت تاثیرات و عواقب بد را در پی دارد و در بر خی از موارد تا آخر عمر این درد ادامه میابد.

اما بر عکس آنچه گروه وحشی طالبان انجام دادند نیروهای امنیتی کشور در یک عملیات به اصطلاح ضد حمله در کنار این که گروه طالبان را از تمام مناطق مورد نظر راندند و بیش از 350 تن از این تروریستان را کشته و زخمی ساختند بلکه از ولسوالی های اطراف شهر تالقان نیز این گروه را متواری ساختند.

نیروهای امنیتی کشور برای گروه طالبان و باداران شان نشاند دادند که دیگر قهرمانان ما اجازۀ دست درازی را به این گروه نداده و نمی گذارند تا یک بار دیگر منازل مسکونی را آتش بزنند،مردم را لت و کوب کنند و کودکان مظلوم را طعمه ی تجاوز قرار دهند.

در اخیر به صفت یک باشنده این خاک ضمن سپاسگزاری از سربازان قهرمان ما در ارتش،پولیس و امنیت ملی از رهبران این نهاد ها می خواهم تا با اتخاذ پلان های پیشگیرانه اجازه ندهند گروه طالبان بازهم وحشت آفرینی کنند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply