چرایی ربوده شدن افراد ملکی از سوی طالبان

شمس حقجو

0 440

گزارش ها می رسانند که طالبان مسلح 53 تن از اهالی دایکندی را در ولسوالی کجران این ولایت به گروگان گرفته اند این گروه با حضور در سرک ها و راه های مواصلاتی، موترها را توقف داده و مسافرین را با خود برده اند هرچند این اولین بار نیست که طالبان به قطاع الطریقی توسل می جویند و مردم ملکی را به گروگان می گیرند، این گروه هراز گاهی در جاده های عمومی و راههای مواصلاتی حضور می یابند، به اذیت و آزار مسافرین دست می زنند، پس از غارت اموال و دارایی مسافرین، افراد را گزینش نموده با خود می برند.

 این روزها که دولت افغانستان به خاطر حسن نیت و کشاندن طالبان به میز مذاکره، بیش از 3000 زندانی طالبان را رها نموده است، طالبان نیز چندین تن را از زندان های خویش رها نموده و مدعی اند که افراد رها شده نیروهای امنیتی افغانستان اند در حالی که دولت افغانستان مدعی است که بیشتر رها شده ها اعضای نیروهای امنیتی نه، بل افراد ملکی اند که از سوی طالبان در مسیر راهها گروگان گرفته شده اند و اکنون تحت نام نیروی امنیتی از بند رها می شوند.

در آستانه که دولت افغانستان و جامعه جهانی در تلاش است تا مخاصمات افغانستان را نقطه پایان بگذارند و از طریق گفتگو و مفاهمه جنگ های ویرانگر را به پایان برسانند و برای مردم خسته از جنگ افغانستان، صلح و آرامش را هدیه نمایند، طالبان با تشدید حملات خویش بر پوسته های نیروهای امنیتی، سازماندهی انفجارها، گروگان گیری و اعمال خشونت علیه شهروندان کشور، بر طبل جنگ می کوبند و بر خشونت خویش اصرار می ورزند چنانچه تنها در همین روزهای پسین، این گروه بر پوسته های نیروهای امنیتی در مربوطات ولایت های جوزجان، میدان وردک، غزنی، غور و … حمله نموده، یک بزرگ قومی را در ولایت فاریاب در نتیجه یک محکمه صحرایی تیرباران کرد، در ولسوالی پغمان موتری را انفجار داد و چهار عضو یک خانواده را کشت و ده ها جنایت نابخشودنی دیگر را مرتکب شدند.

مردم افغانستان انتظار دارند که خشونت ها کاهش یافته، فقر و فلاکت از این سرزمین رخت بر بندند و آرامش و ثبات در این کشور برگردد چون به اندازه کافی در این سرزمین خون ریخته و جوانان و نوجوانان زیادی به خون خفته و مادران بی شماری داغدار گردیده اند دیگر هیچ شهروند را یارای از دست دادن عزیزان شان نیست و هیچ پدری تحمل آن را ندارد که جنازه فرزندش را به خاک بسپارد از این رو؛ همه آن کسانیکه در افغانستان زندگی می کنند و خود را متعلق به این سرزمین میدانند از جنگ خسته شده اند و همه برای ختم جنگ متفق اند و لحظه شماری می کنند.

همه می دانند که جنگ در افغانستان، تحمیل شده از سوی بیگانگان اند همسایه های نا مهربان ما با استفاده از اجیران و مزدوران شان، آتش تفرقه و نفاق را شعله ور می سازند یکی از اعمال را که مزدوران انجام می دهند همین گروگان گیری به منظور تفرقه افکنی میان اقوام ساکن در افغانستان است این گروه می خواهد که با انجام فعالیت های تحریک کننده و نفاق افگنانه، تنورجنگ را در کشور داغ و اقوام را علیه همدیگر بشورانند ولی مردم هوشیار اند و از این دسیسه ها آگاه می باشند بارها به این گونه اقدامات تحریک آمیز دشمنان، پاسخ منفی داده اند و با همدردی و ایستادن در کنار هم، همواره مانع تحقق اهداف شوم تروریستان در کشور گردیده اند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply