نوزده ۱۹ سال کشتار زیر نام جهاد

توفیق عظیمی

0 425

طالبان در ۱۹ سال اخیر به بهانه جهاد و مزدوران آمریکا شهروندان افغانستان را می کشند اکنون در دام خود شان افتاده اند، دو سال پیش ، سخنگوی طالبان در بیانیه ای اظهار کرد که تمام افغان هایی که در جنگ ۱۹ساله به واسطه آنان (طالبان) کشته شده اند ، مزدوران آمریکایی ها بوده اند.

اکنون طالبان کشتن افغان ها اکنون چطور توجیه می کنند زیرا ایالات متحده بهانه ای برای جنگ طالبان بود پس از امضا توافقنامه این گروه با امریکائی ها داعیه جهاد شان ختم شده طالبان از فتوای ملا های پنجابی برای کشتن افغان ها استفاده می کنند و از اداره استخبارات پاکستان برای جنگجویان خود فتوا می خواهند طالبان هزاران افغان را به قتل رسانده اند زیرا آنها تحت حکومتی زندگی می کنند که با ایالات متحده توافق نامه دارد.

شما به یاد خواهید آورد که وقتی توافقنامه استراتژیک بین ایالات متحده و دولت افغانستان و سپس یک توافقنامه امنیتی حاصل شد، طالبان واکنش شدید نشان دادند و دولت افغانستان را جاسوس و مزدور خواندند.اما امروز طالبان با دشمن ۱۹ ساله خود به توافق رسیده اند و ایالات متحده به آنها قول پول و قدرت در آینده را داده است، در حال حاضر طالبان بدون مشورت با ایالات متحده و القاعده کاری انجام نمی دهند.

طالبان که در حال حاضر روی میز مذاکره با دولت افغانستان هستند، خواستار این هستند تا توافقنامه شان با امریکا را اساس مذاکرات قرار دهند. مذاکرات ایالات متحده و افغانستان دو موضوع جداگانه هستند که با یکدیگری مخلوط نمی شود طالبان پیش از این گفته بودند که برای اجرای قانون شریعت باید از قرآن استفاده شود، اما اکنون که آنها طناب دوستی با ایالات متحده را گسترش داده اند، مذاکرات به نفع ایالات متحده است و آنها خواهان ادامه توافق هستند سنت و قرآن را نمی پذیرند جالب است بدانید که چگونه طالبان افغانها را در جنگ با ایالات متحده مزدور می نامیدند و اجازه کشتن افغانها را می دادند ، اما اکنون آنها با ایالات متحده توافق کرده اند و میخواهند همه چیز ادامه یابد.

جالب است ، نه؟

دولت و مردم افغانستان در توافق با ایالات متحده كافر بودند، اما امضا موافقت نامه طالبان با ایالات متحده مشکل نمی بینند طالبان در چند سال گذشته از دین و جهاد برای قدرت استفاده کرده اند و اکنون مشخص شده است که همه اینها برای قدرت بوده است و چقدر طالبان اقدام به خیانت و نابودی کرده اند که در این دنیا آن قابل بخشش نیستند. و باید در دنیای دیگری حساب بدهند.

طالبان گفتگوهای دوحه را به تعویق انداخته اند زیرا آنها در حال ایجاد رویکرد جدیدی برای دولت افغانستان هستند، توافق حاصل شده بین ایالات متحده و طالبان در حال پیشروی هستند، چون آنها می خواهند توافقنامه بدست آمده را اساس مذاکرات قرار دهند در اوایل توافق با ایالات متحده نوید می داد که طالبان خشونت را کاهش می دهند و به محض شروع گفتگوهای رو در رو آتش بس حاصل می شود ، اما نه از خشونت و نه از آتش بس کاسته نشده است ، همانطور که طالبان معتقدند. از آن به عنوان میز فشار استفاده میکنند خشونت ها و کشتار افغان ها طور بی پیشینه ی از سوی طالبان افزایش یافته اند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply