کی ها عامل کشتار علمای کرام اند؟

عارف نظری

0 863

گروه های تروریستی علاوه بر جنایات بی شمار که علیه مردم بی دفاع افغانستان مرتکب گردیده اند اماکن عمومی را هدف حملات وحشیانه خویش قرار داده، زنان و کودکان نوزاد را بی رحمانه به گلوله بستند، علمای دینی را نیز هدف حملات تروریستی و وحشیانه خویش قرار می دهند این جنایتکاران به منظور ایجاد ترس و وحشت در میان مردم و به منظور ساکت نمودن علمای دینی همواره ملا امامان را هدف قرار داده و به شهادت می رسانند.

علمای دینی به مثابه وارثین انبیاء الهی وظیفه خدمت رسانی به امت مسلمان خویش را دارند که عمر خود را وقف خدمت به دین الله لایزال نموده اند و لازم است تا مورد احترام و حمایت قرار گیرند نه آنکه با انفجار و ترور جان های شان گرفته شود. گروه های تروریستی با انجام چنین حملات وحشیانه در اماکن مقدس که سجده گاه الله متعال جل جلاله بوده و مراکز تزکیه نفس و محلات تقریب کبریایی ذالجلال والاکرام می باشد، چهره های سیاه خود را سیاه تر می سازند.

از آنجاییکه علمای دینی و امامان مساجد رسالت دارند تا آنچه را که دین و ارزش های آن ایجاب می نماید، به مردم بازگو نموده و مردم را از اعمال قبیح و ناپسند باز داشته به راه راست و راه که دین مقدس اسلام دستور میدهد، هدایت و راهنمایی نمایند این رسالت علما به مزاج تندروان و تروریستان خوش نمی خورند چون وقتی مردم از واقعیت های دینی با خبر شوند و بدانند که اعمال گروه های چون طالبان، داعش و سایر جریان های تندرو، منافی با ارزش های دینی و اسلامی و مخالف آیات قرآن کریم است، آنگه در برابر این تندروان ایستاد می شوند جلو خشونت های این گروه ها را می گیرند به محلات خویش اجازه فعالیت نمی دهند و از فرستادن فرزندان شان در صفوف آن ها خودداری می ورزند از این رو؛ این خطر بزرگ برای این تندروان به شمار می رود و به فکر آن می افتند که باید جلو فعالیت های علما را بگیرند و بگذارند که مردم همچنان در تاریکی بسر برند و از حقایق دین با خبر نگردند تا تروریستان هم چنان به فعالیت های وحشیانه شان دوام دهند.

آنچه واضح است این است که طالبان و داعش اگر مسؤولیت این نوع حملات را بگیرند یا نگیرند، مردم میدانند که این حملات کار این جنایتکاران اند و این گروه ها هیچ پیوندی با دین مقدس اسلام ندارند بلکه تلاش می کند با انجام اعمال قبیح و زشت خود دین مقدس اسلام را بدنام سازند.

 ولی دشمنان اسلام و دشمنان مردم افغانستان با هدف قراردادن علمای دینی، می خواهند صدای حق را خاموش سازند و ملاامامان را از گفتن حقایق باز دارند ولی این دشمنان بدانند که به هیچ وجه این صداهای حق طلبانه و روشنگرانه خاموش نخواهند شد و علمای دینی از بلندگوهای مساجد، وظایف و مسئولیت های دینی و شرعی خویش را اداء خواهند کرد.

در اخیر به روح  تمامی شهدای گرامی بخصوص علمای دین که در این اواخر از اثر حملات تروریستی و هدفمندانه دشمنان اسلام و انسانیت به شهادت رسیده اند درود می فرستیم، از خدای عزوجل برای شهدا  بهشت برین و برای خانواده های معزز شان، صبر جمیل مسئلت داریم.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply