کارنامه سیاه تروریزم

عارف نظری

904

ترور علمای دینی مانند ترور کودکان و زنان و افراد ملکی مذموم و نکوهیده و شنیع و نپذیرفتنی است. علمای دینی معتدل و واقع بین و طیفی که می‌تواند جامعه را به سوی اعتدال و آرامش و همدیگر پذیری و تساهل سوق دهد، در واقع تلاشی است برای زدودن آرامش و صلح و بردن کشور در گرداب بحران.

روز دوم عید عالم دینی در ولسوالی شکردره کابل ترور شد. پیش از آن هم علمایی جید در کابل و ولایات مختلف ترور شده‌اند؛ همان عالمانی که صدای صلح خواهی و تساهل و همدیگر پذیری بلند کرده بودند یا جنگ گروه طالبان و سازمان‌های زیر چتر آن را نامشروع و ناموجه از دید مذهبی دانسته‌اند.

ترور این گونه عالمان دینی عملی است تروریستی که از سوی عالم نماهای گروه طالبان زیر نظر سازمان آی اس آی عملی شده و در واقع می‌خواهند صداهایی را که از دیدگاه مذهبی جنگ جاری را زیر سوال می‌برند، خفه می‌سازد. اگر به ترور عالمان دینی در دو سال اخیر توجه کنیم، متوجه می‌شویم که گروه طالبان در ترور عالمان دینی تنها نیستند، گروه تروریستی داعش نیز در سوی دیگر اینگونه ترورها قرار داشته و تلاش دارد که جنگ فرقه‌ای را با ترورها این چنینی راه‌اندازی کند.

از یک طرف مردمی خاص با مذهبی خاص هدف حملات تروریستی قرار داده می‌شود و از جانب دیگر عالمان میانه‌رو و در واقع حنفی مذهب ترور می‌شوند تا هرگونه مانع در برابر جنگ فرقه‌ای و سلطه تحجر و وهابیت و سلفیت از میان برداشته شود.

چنین اقدامات تروریستی که از یک منشا آب می‌خورد و عامل اصلی آن گروه طالبان است؛ زیرا تمام گروه‌های تروریستی در چتر و چنبره این گروه فعالیت می‌کند، جامعه ما را به تشنج وحشتناک جنگ فرقه‌ای سوق می‌دهد.

اما تاکنون دشمنان این آب و خاک موفق به افروختن آتش جنگ مذهبی و فرقه‌ای نشده و کم نیستند عالمان دینی که با هوشیاری تام و تمام در برابر این گونه دسایس می‌ایستند و به روشنگری می‌پردازند.

چنین عالمانی هرچند خار چشم تروریزم و تحجر و تجاوز هستند؛ اما این مثلث شوم(تروریزم و تحجر و تجاوز) نخواهد توانست ریشه آنان را بخشکاند؛ زیرا مردم افغانستان به خوبی دریافته‌اند که عالم اعلم کیست و عال‌نمای تروریست وابسته به آی اس آی کدام می‌باشد.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.