حقایق جنگ اوکرایین

نوراحمد خالدی

437
اگر از هواخواهان آمریکا، انگلستان و ناتو هستید و معلومات خودرا از رسانه های غربی می گیرید این مطلب  را نخوانید چون ممکن است شوک ببینید.
اما اگر طرفدار مردم اوکرایین هستید و میخواهید به عوض دروغ و امید بیجا حقایق تلخ و ناگوار را بدانید حتما بخوانید.
در فبروری سال  2008 ویلیام برنز رئیس فعلی سی آی ای وقتیکه سفیر آمریکا در مسکو بود یادداشتی به وزارت خارجه آمریکا ارسال کرد که بنام یادداشت ” نيت معنی نیت”  را دارد معروف است بدین معنی که روس‌ها به شمولیت اوکرایین در ناتو “نیت” که در زبان روسی “نه” معنی دارد می‌گویند و او نوشت که در صورت اقدام اوکرایین برای شمولیت در ناتو روس‌ها اوکرایین را اشغال خواهند کرد! بنابرآن ب ای همه واضح بود که روس‌ها توسعه ناتو  ا در اوکرایین تحمل نخواهند کرد و طوریکه جهان شاهد است این هشدار ویلیام برنز به واقعیت مبدل شد!
این جنگ قرار بود در ماه‌های اول مطابق توافق استانبول تمام شود اما آمریکا بوریس جانسون صدراعظم انگلستان را به کییف اعزام کرد و تمام کوشش های صلح  را متوقف ساخت چون آمریکا و ناتو اعلام کرده اند هدف شان شکست دادن استراتژيک روسیه و نابودی اقتصاد آن است.
در فبروری 2022  وقتی قوای روسی به اوکرایین حمله کردند قوای مسلح اوکراین 400 هزار اردوی فعال و  200   هزار قوای احتیاط بود که از سال 2014 به بعد توسط ماتو تجهیز و تعلیم دیده بود. اما تا حال دو بار اردوی اوکرایین که در طول هشت سال بعد از 2014 برای مقابله با روسیه از طرف ناتو تجهیز و تربیه شده بود نابود شده است و حالا اردوی سوم که عمدتا در ممالک همسایه و یا توسط افسران ناتو تعلیم دیده اند با اسلحه ناتو در حال جنگ اند.
طوریکه دیده میشود استراتژی روس‌ها اعمال فشار اعظمی بطور تدریجی در تمام عرض بیش از دوهزار کیلومتر جبهه جنگ است. روس‌ها  عجله ندارند.  یک دهلیز زمینی وسیع و عریض از شرق تاجنوب در خاک اوکرایین ایجاد کرده کریمیا را به روسیه وصل کرده اند. آنها از مناطقی که قابل دفاع نبود و مورد تهاجم چریکی قرار میگرفتند مانند اطراف کییف. خارکیف و شمال دریای دنیپر در خرسون بسرعت خارج شده در جنوب دنبپر خطوط مستحکم دفاعی ایجاد کردند. همچنان برای جلوگیری از تلفات قوای پیاده و زرهی از حمله گروهی زرهدار مانند حملات آلمان‌ها در جبهه روسیه خوداری کرده در عوض به آهستگی و با اعمال اعظمی آتش توپچی و راکتی و درونها به پیش می‌روند. و قوای احتیاط اوکراین را در جریان ترانسپورت به جبهه نابود می‌کنند.
ناضرین نظامی از عدم حضور قابل توجه قوای هوایی روسیه در جنگ اوکرایین تعجب کرده اند. قرار معلوم روس‌ها قوای هوایی خودرا برای مقابله احتمالی مستقیم با کشورهای عضو ناتو در حالت آماده باش و انتظار قرار داده اند.
اوکرایین با مشکل جلب و جذب سربازان تازه مقابل است، کسی نمانده که جلب شود پسران ۱۴ و ۱۵ ساله را بزور در شهرهایی مانند اودیسه جلب کرده بعد از سه روز تعلیم نظامی به میدان‌های جنگ اعزام می‌کنند.
تلفات اردوی اوکرایین تاکنون ۳۲۰ هزار نفر بوده است. در مقابل هر ۱۰۰ سرباز کشته شده روسی ۸۰۰ سرباز اوکرایینی جان خود ا از دست داده اند. بطور مقایسه‌ در تمام طول جنگ جهانی دوم تعداد تلفات آمریکا در اروپا و در مقابله با جاپان کمتر از این تعداد بود! تنها در جبهه بخموت و سولیدار، طبق گزارش جنرال متقاعد امریکایی سکات رایتر، تلفات اوکراینی ها در حدود هفتاد هزار نفر میباشد.
تاکنون آمریکا به تنهایی به ارزش 58 ملیارد دالر  تجهیزات نظامی به اوکرایین ارسال کرده است (راپور های دولت امریکا).  این مقدار  پول برابر تمام بودجه نطامی کشور آسترالیا، پاکستان، اندونیزیا و بیشتر از پولند و ایتالیا میباشد.
روس‌ها روزانه در حدود یک ملیون مرمی توپخانه بالای قوای اوکرایین در طول بیش از دو هزار کیلومتر جبهه جنگ بالای بیش از یکصد قول اردوی اوکرایین فیر می‌کنند که دوازده برابر جواب متقابل اوکرایینی ها است.
به توضیحات کلونیل مک گرگر douglas macgregor سرمشاور سابق وزیر دفاع آمریکا و جنرال Scott Ritter  قوماندان قوای زرهدار و سابق رئیس تیم تفتیش اسلحه آمریکا در عراق در یوتوب گوش کنید حقایق را خواهید دانست.
 اشتباه نشود،  این نوشته دفاع از روسیه نیست بلکه بیان حقایق تلخ ایست که مطبوعات و رسانه های غرب بشما نمی گویند و باید باخبر شوید. ملت اوکرایین قربانی قدرت طلبی آمریکا و انگلستان شده است. هیچ کشور قدرتمند تحمل دشمن خودرا در زیر برنده خانه خود ندارد. اوکرایین با عضویت ناتو موضوع حیات و ممات برای روسیه است. این مطلب را ر وسها برای بیست سال متواتر به غربی‌ها خاطرنشان کردند اما آمریکا و انگلستان از پلانهای توسعه ناتو بسوی روسیه صرف نظر نکردند.

***************************************

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.