رسانه‌های هندی: ذکیه وردک حین حمل ۲۵ کیلوگرام طلا به‌طور قاچاقی در میدان هوایی ممبی توقف داده شد

پژواک

79

رسانه‌های هندی: ذکیه وردک حین حمل ۲۵ کیلوگرام طلا به‌طور قاچاقی در میدان هوایی ممبی توقف داده شد

کابل (پژواک، ۱۵ ثور ۱۴۰۳): ذکیه وردک، دیپلمات و سرقونسل افغانستان در ممبی هند در حالی از سمت‌اش استعفا داده‌ که   رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که در ممبی هند حین حمل ۲۵ کیلوگرام طلا به‌طور قاچاق در میدان هوایی این شهر توقف داده شد.

خانم وردک امروز (۱۵ ثور) در صفحۀ ایکس  متن استعفانامۀ خود به سه زبان منتشر نموده‌ و گفته‌است: «با اندوه و تاسف عمیق اعلام می‌کنم که این جانب ذکیه وردک از تاریخ ۲۵ ثور ۱۴۰۳ از سمت خودم به عنوان سرقونسل افغانستان در کشور هند کناره‌گیری می‌کنم.»

وی همچنان بدون ارایۀ جزئیات نوشته‌است: «در طول سال گذشته من با حملات شخصی و افترا به شخص خودم و همچنان به افراد خانواده‌ام مواجه شده‌ام، این حملات که به نظر می‌رسد سازمان یافته‌ اند، بر کارایی من بر نقش خود تاثیرات شدید گذاشته است و بیانگر چالش‌های عدیده‌ای است که زنان خواهان تغییر و تحول در جامعۀ افغانستان با آن گریبان‌گیر هستند.»

در همین حال، «تایمزآف اندیا» یکی از رسانه‌های کشور هندوستان شب گذشته گزارشی را منتشر نموده که در آن آمده‌است، این واقعه به‌تاریخ ۲۵ اپریل زمانی رخ داده که خانم ذکیه وردک ۲۵ کیلوگرام طلا را به‌گونۀ مخفی از دبی به هندوستان حمل می‌کرد.

در این گزارش، ارزش این مقدار طلای یادشده ۱۸.۶ کرور هندی نوشته شده‌است.

منبع نوشته‌است که اگر ارزش طلا بیش از یک میلیارد روپیۀ هندی باشد، مظنون بازداشت و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

در این گزارش آمده‌است که قضیۀ خانم وردک تحت عنوان «کیس قاچاق طلا» ثبت شده‌است، اما خود این دیپلمات به دلیل مصؤنیت دیپلماتیک اکنون در بازداشت قرار ندارد.

این رسانه به نقل از ذکیه وردک نوشته‌است: «از این اتهامات متعجب شده‌ام، در حالی که من با چالش‌های شخصی مواجه هستم و در عین حال باید از سفارت افغانستان در هند حمایت کنم.»

ذکیه وردک در زمان حکومت پیشین به عنوان سرکنسول ممبی مقرر شده بود و پس از بسته شدن سفارت افغانستان در هند همچنان در موقعیت خود باقی ماند. هرچند هند تاکنون امارت اسلامی را به رسمیت نشناخته‌است، اما ارتباطات دیپلماتیک آنان اکنون در کابل جریان دارد.

آژانس خبری پژواک تلاش نمود تا پاسخ خانم ذکیه وردک را داشته باشد، اما موفق به برقراری تماس با او نگردید.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.