طالبان خواستار رهایی رفقای تروریست شان شده اند

توفیق عظیمی

0 467

گرچه در این روز ها از سوی کشور های حامی گروه مسلح طالبان و قدرت های بزرگ جهانی به منظور دست یافتن به اهداف بزرگ شان گفته میشود که گروه مسلح طالبان دیگر آن گروه گذشته با روایت سنتی از دین نیستند و در کنار آن با گروه های تروریستی دیگر قطع رابطه نموده و خواهان اشتراک در بدنه دولت افغانستان به منظور تحقق صلح و ثبات نظام میباشند اما  آنچه از داده ها و تحلیل ها بدست می آید برخلاف این دیدگاه ها میباشد. بطور مثال گروه مسلح طالبان مطابق به توافقنامه صلح با آمریکا تعهد سپردند که به کاهش خشونت ها روی می آورند اما برعکس به افزایش جنگ و تقویت صفوف جنگی خود پرداختند، در کنار آن تعهد سپردند که مذاکرات بین الافغانی را تا ده روز بعد از توافقنامه صلح با آمریکا آغاز خواهند کرد اما بعداً برای آغاز مذاکرات بین الافغانی رهایی ۵۰۰۰ زندانی این گروه را مطالبه نمودند. مورد مهم دیگر که گروه طالبان در این توافقنامه صلح با آمریکا بالای آن تعهد سپردند قطع رابطه با گروه های تروریستی چون القاعده شریک دیرینه طالبان در پیشبرد اهداف شان و گروه های دیگر چون شبکه حقانی عامل سازمان یافته ترین حملات انتحاری در پایتخت و گروه تروریستی داعش و گروه های دیگر چون گروه جهیش محمدی و لشکر طیبه وغیره میباشد. برعکس در چند ماه اخیر مطابق به گزارش های مستند دیده شد که گروه طالبان نه تنها که با این گروه ها قطع رابطه نکرده اند که این روابط بعد از توافقنامه صلح با آمریکا همچنان قوی شده است. اخیراً در گزارش که از سوی سازمان ملل متحد در رابطه به روابط گروه مسلح طالبان با گروه های تروریستی  دیگر به نشر رسید نشان داده که طالبان در سال ۲۰۱۹  چندین بار با رهبران القاعده در افغانستان روی پروسه صلح دیدار داشته و به آنها اطمینان داده اند که روابط تاریخی و همکاری های این گروه را به هیچ وچه نادیده گرفته نخواهد شد. در کنار آن  یک دیپیو بزرگ اسلحه شبکه حقانی و داعش  که از آن به  عنوان هسته رهبری حملات سازمان یافته در شهر کابل یاد شده است در ولسوالی شکردره ولایت کابل به دست نیرو های امنیتی ملی افغانستان افتاد که از رابطه پنهانی شبکه حقانی با شبکه داعش و در کل از رابطه این دو شبکه با گروه مسلح طالبان پرده برداشت در کنار این همه دلایل مبنی بر داشتن روابط تنگاتنگ این گروه با شبکه های تروریستی و سازمان جاسوسی پاکستان مورد مهم دیگر در خواست این گروه مبنی بر رهایی افراد است که همه شان جنایت پیشه ها و تروریستان  منطقه ای و بین المللی میباشند که خود نشان میدهد این گروه تا هنوز که هنوز است روابط خود را با این گروه ها حفظ کرده و با این گروه ها همکاری های نزدیک دارد در غیر آن اگر چنین نمی بود این گروه هرگز خواهان رهایی رفقای تروریست خود نمی شد. اخیراً این گروه خواهان رهایی رفقای تروریست خود شده اند که اینجا از آنها یاد آور می شویم تا دانسته و  آشکار شود که این گوره با چی سازمان ها و شبکه ها ارتباط داشته اند تا ثابت کرده باشیم که گروه طالبان تعهد که سپرده بودند که با گروه های تروریستی قطع رابطه میکنیم متعهد نبوده برعکس دوستی خود را با آنها آشکار می سازند.

۲۰۱۸ در ولایت کنر دستگیر شده و عضو برجسته شبکه القاعده در این ولایت میباشد.   ۱- حسن البشر بنگله دیشی

   ۲- رفیق اعجاز پاکستانی و عضو آی اس آی که در سال ۲۰۱۹ در ولایت لوگر به جرم جاسوسی به شبکه آی اس آی دستگیر شده است و از نفوذی های سازمان استخباراتی پاکستان در رهبری گروه طالبان در ولایت لوگر میباشد

۳- نظام الدین حق بت پاکستانی و عضو نیرو های رنجر پاکستان و از اعضای شبکه القاعده در پکتیا که در سال ۲۰۱۸ دستگیر شده است.

۴- احمد عمر اوف تاجیکستانی ، عضو فعال و برجسته شبکه القاعده در ولایت قندوز که در سال ۲۰۱۷ دستگیر شده است.

۲۰۱۷ ۵- احسان وقار پاکستانی از جاسوسان سازمان جاسوسی پاکستان در ولایت میدان وردک که در سال

 دستگیر شده است.

۵- محمد نجیم اختر پاکستانی متخصص ساخت جلیقه  های انتحاری  و از آموزش دهنده گان گروه انتحاری طالبان که در سال ۲۰۱۷ در ولایت قندهار دستگیر شده است.

۲۰۱۸ در ولایت لوگر دستگیر شده . ۶- عبدالله سکن شهروند کشور بوتان از اعضای گروه طالبان که در سال

شکیل احمد پاکستانی عضو رسمی آی اس آی پاکستانی که در سال ۲۰۱۶ در ولایت میدان وردک دستگیر شده است.

۸- جمیل قادری عضو لشکر طیبه که در سال ۲۰۱۹ در ولایت پکتیا دستگیر شده است.

۹- ظاهر بکر پاکستانی از اعضای برجسته گروه داعش که در سال ۲۰۱۷ در ولایت فراه دستگیر شده است.

۱۰- عبدالله اورکزی پاکستانی رهبر گروه داعش در افغانستان که چند قبل در ال جاری با ۱۷ تن از اعضای برجسته این گروه از سوی امنیت ملی افغانستان دستگیر شد.

۱۱-  احمد قادر پاکستانی و عضو جمعیت علمای اسلام پاکستان که در سال ۲۰۱۹ در ولایت نورستان دستگیر شده است.

۱۲- ارشاد حقمل از اعضای گروه داعش در ولایت نورستان که در سال ۲۰۱۸ دستگیر شده است.

۱۳- نایب الحسن بنگله دیشی متخصص ساخت بمب کنار جاده ای برای گروه طالبان  آموزگان این بخش برای گروه طالبان که در ال ۲۰۱۹ در ولایت زابل دستگیر شده است.

۱۴- محمد کبیر پاکستانی عضو شبکه القاعده در ولایت کنر که در سال ۲۰۱۹ از ولایت کنر دستگیر شده است.

۱۵ شفیق جاوید پاکستانی از اعضای اس اس ای پاکستان که در سال ۲۰۱۹ در ولایت پکتیا دستگیر شده است.

۱۶- حامد منیب پاکستانی و متخصص مواد کیمیاوی که در سال ۲۰۱۰ در ولایت خوست دستگیر شده است

۱۷- عمران پاکستانی پولیس بازنشسته پاکستانی بلوچستانی از نفوذی های  ای اس ای در گروه طالبان که در ال ۲۰۱۹ دستگیر شده است.

۱۸- عبدالشکور المهاجر سودانی عضو فعلی گروه داعش و قبلی القاعده که در سال ۲۰۱۹ در ولایت ننگرهار دستگیر شده است.

۱۹- شمایل بلوچ پاکستانی و عضو سپا صحابه که در سال ۲۰۱۹ در ولایت هلمند دستگیر شده است.

۲۰- جهانگیر اکبر پاکستانی دستگیر شده در ولایت فاریاب در سال ۲۰۱۸

۲۱- رستم خان پاکستانی عضو گروه لشکر طیبه که در سال ۲۰۱۹ در ولایت قندوز دستگیر گردیده است.

۲۲- مبارک عثمان پاکستانی از اعضای ای اس ای پاکستان که در سال ۲۰۱۸ در ولایت خوست دستگیر شده است.

۲۳- الطاف قادر پاکستانی که در ولایت میدان وردک در سال ۲۰۱۹ دستگیر شده است.

۲۴- کامران پاکستانی و عضو لشکر طیبه که در سال ۲۰۱۸ در ولایت خوست دستگیر شده است.

طالبان این تروریستان را که دست در ویرانی تاسیسات عامه ، انجام حملات انتحاری ، آموزش و پرورش و تسهیل مواد انفجاری و تطبیق آن و تمویل منابع مالی را به این گروه ها به عهده دارند خواستار رهایی شان از زندان های حکومت افغانستان شده اند که این خود نشان میدهد که طالبان رابطه نزدیک نه تنها که با ای اس آی پاکستان دارد که با تمام شبکه های تروریستی فوق همچنان ارتباط دارد و هرگز حاضر نخواهد شد تا رابطه های خود را این گروه ها قطع نمایند بلکه به مانند گذشته این گروه ها و شیاطین را حمایت میکنند تا آنها در افغانستان دهشت و وحشت ایجاد کنند و این گروه در کنار آنها برای تحقق اهداف بیگانه ها تلاش کنند

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply