فیصله شورای انقلابی افغان جرمن

محمداؤد مومند

0 562

امروز بر حسب معمول برای مطالعه مطالب منتشره افغان جرمن در قسمت تحلیل ها و هم چنان دریچه آن سایت، پرداختم.

گرچه سایت مذکورهمیشه، موجودیت مرا به حیث انگشت ششم تلقی نموده ولی من وفا داری و همکاری قلمی خود را دوام داده ام.

دو سه سال قبل مضمون مرا در مورد قهرمان معارک تل و جبهه نجات کشور یعنی غازی محمد نادر خان، که در ابطال نظریات کته سران آن سایت نوشته شده بود به بهانه اینکه فاقد محتوای علمی و تاریخی است، نشر ننمودند، آن مضمون همین اکنون در سایت وزین آریانا موجود است، که بعد از نشر، کدام افغان جرمنی، پیدا نشد که به تردید محتویات آن بپردازد، هم زمان شاغلی جهانی در مورد غازی محمد نادر خان مضمون و تحقیق مستندی درین سایت نشر نمود، که احدی را در سایت افغان جرمن  یارای رد محتویات آن میسر نشد.

افغان جرمن دو سال قبل، بعد از اینکه چند سؤالی خدمت شاغلی سید هاشم سدید مطرح نمودم، مرا متهم به بحران و یا تخریب در سایت خود تلقی نموده و علناً فیصله نمود که بعد از این، مضامین و مطالب خود را جهت نشر به کدام سایت دیگر« منظور شان سایت وزین آریانا بود» بفرستم و این در حالی است که من نه عضویت گروپ انشعابی را داشته ونه به کدام دار و دسته مخالف سایت افغان جرمن انتسابی داشتم.

بر عکس، زمانیکه موسپید محترم داکتر هاشمیان را به سخیف ترین و وقیح ترین وجه ممکنه اهانت کردند و آن بیچاره را مجبور به مقاطعه با سایت افغان جرمن نمودند، سید جلیل القدر مذکور از من تقاضا نمود که ضمن یک نوشته، معاً با سایت افغان جرمن مقاطعه نمائیم، من با وجود تمام احترامی که به استاد هاشمیان داشتم٬ تقاضای شان را نپذیرفته و به حیث همکار وفادار، به دوام همکاری قلمی خود پرداختم.

چند ماه قبل قیس جان کبیر، آمادگی خود را به احیاء مضامینم در آرشیف سایت شان وعده دادند و این همکاری مجدداً آغاز یافت.

در طول ماه جاری عیسوی من دو مضمون در مورد سید یا میر غلام محمد غبار به سایت مذکور فرستام.

مضمون اول تحت عنوان « انحرافات مؤرخین و تواریخ و تحقیقات شان» بود. درین مضمون از سر تا پا، نظریات مؤرخین و دانشمندان معاصر کشور یعنی علامه حبیبی، استاد بزرگوار محمد عزیز نعیم، مؤرخ و نویسنده نامدار سید قاسم رشتیا و شخص کاندید اکادمسین سیستانی انعکاس یافته بود.

به عبارت دیگر این مضمون گلچین و منتخبات نظریات دانشمندان فوق الذکر بود به شمول شاغلی سیستانی بود، که شاغلی سیستانی در کتب منتشره خود در سایت افغان جرمن آن را انعکاس داده است، ولی به هر صورت شاغلی سیستانی بر حسب معمول تغییر موقف نشان داده، ضمن انتقاد از من، کتاب غبار و خود غبار را در ردیف کتب مقدس آسمانی و پیمبران مذهبی، جاویدانی قلمداد نمود.« خیال است و محال است و جنون»

جای تأسف است وقتیکه خود شاغلی سیستانی، نظریات مذکور را در دو کتاب منتشره خود درافغان جرمن منعکس ساخت، غبار مستحق همچو انتقادات بود، ولی زمانیکه نویسنده این سطور،آن مطالب را در مورد غبار منعکس ساختم، زمین به آسمان خورد.

اینجانب نخواستم در زمینه مقاله انتقادی شان، عنوانی من، با شاغلی سیستانی به ریسمان کشی بپردازم، بلکه ترجیح دادم اینبار تنها نظریات شخص سیستانی را در مورد غبار بدست نشر بسپارم تا هم وطنان در زمینه همچو موقف اقتضایی دوگانه، خود قضاوت نمایند.

یک مثال دلچسپ هم در زمینه، جواب شاغلی سیستانی به ارتباط انتقادات محترم نجیب سخی، که از خویشاوندان و محبان غبار است، میباشد.

شاغلی سیستانی به محترم نجیب سخی مینویسد که اگر مرد هستی اول به جواب مضامین سه گانه داؤد مومند در مورد غبار بپرداز و بعداً با من زور آزمایی کن. به عبارت دیگر بهترین ریفرنس شاغلی سیستانی در جواب انتقادات محترم استاد نجیب سخی مضامین من بود.« مضمون جوابیه شاغلی سیستانی را در جواب شاغلی نجیب سخی، در اینده نزدیک بدست نشر خواهم سپرد.»

مضمون دوم را در مورد غبار تحت عنوان « دروغ و کذب غبار در مورد تخلیق افسانه حزب سری دربار » بدست نشر سپردم.

این مضمون عصاره مضمون شاغلی سیستانی در مورد غبار است، که غبار با جعل افسانه حزب سری دربار، شاه امان الله را متهم به قتل پدر خود ساخته است.

اکنون شورای انقلابی سایت افغان جرمن، فییصله نموده که مضامین محمد داؤد مومند، در مورد غبار غیر علمی بوده و جنبه شخصی داشته و نشر نخواهد شد.

افغان جرمن در طول سالیان گذشته هم در قسمت تحلیل ها و هم در قسمت دریچه به نشر افرازات متعفن اهانت ها و گور کنی ها علیه من پرداخته است که درج سایت شان است.

مگر این افرازات معده جنبه شخصی نداشت و ما لامال از علم و دانش و فضیلت بود؟

لعنت الله علی الکاذبین

جواب من است.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply