چرایی افزایش جرایم جنایی در کشور؟

توفیق عظیمی

0 487

پولیس طی یک هفته گذشته ۲۵ تن را در شهر کابل به ظن دست داشتن در فعالیت های تروریستی و جنائی دستگیر کرده است. که یک تعداد زیادی همچنان به اتهام سرقت و کیسی بری و چپاول تلفن های همراه دستگیر شده اند، همچنین گزارش هایی وجود دارد که طالبان با برخی از باندهای جنایتکار تماس گرفته و آنها را از پشتیبانی خود اطمینان داده اند.

در این اواخر تعداد سرقت ها به بالاترین حد خود رسیده است در گذشته تنها مال شخصی به سرقت می رفت اما اکنون بدبختانه بدون مقاومت در برابر ابتدا کشته می شوند سپس پول و تلفن از آنها گرفته می شود من معتقدم که در حوادث آخیر تروریست هایی هستند که از نام دزدها استفاده میکنند در کنار سرقت اموال شهروندان را می کشند.

این خبر ممکن است برای بسیاری عجیب به نظر برسد اما طالبان در ۱۹ سال گذشته برای بی اعتبار کردن دولت و سیستم از هیچ کار شیطانی نگذشته اند آنها بدون شک تروریست هستند و اهداف تروریستی را دنبال می کنند. یکی از اهداف اصلی تروریسم ایجاد شکاف بین مردم و نظام ها است و در خلای ایجاد شده آنها سرگردان می شوند و این تروریست ها به اهداف شیطانی خود می رسند.

طالبان طی ۱۹ سال گذشته اقدامات تحریک آمیز زیادی را علیه دولت انجام داده اند اما از آن زمان ثابت شده است که از آنها برای جنگ روانی و گسترش ترس در بین مردم استفاده می شده است هفته پیش طالبان با انتشار ویدئویی ادعا کردند که آنها ایست های بازرسی در شهر کابل ایجاد کرده و وسایل نقلیه را جستجو کرده اند.

با این حال بنیاد حمایت از رسانه آزاد (FMSF) فیلم منتشر شده توسط طالبان را “جعلی” خواند و گفت که طالبان با انتشار چنین فیلم هایی در تلاشند تا مردم در ترس و وحشت نگهدارنده جنگ روانی خود ادامه دهند.

به دنبال این ویدئو طالبان همچنین شایعاتی را در شبکه های اجتماعی مبنی بر نفوذ این گروه در برخی از مناطق کابل منتشرشد که از سوی شهروندان و وزارت داخله به شدت تکذیب شد دو روز قبل همچنان ابلاغیه را نیز منتشر کردند که شهروندان به آن توجه نکردند و طالبان را عامل کشتار افغان ها خواندند اما اکنون مشخص شده است که طالبان نه تنها نمی توانند از سرقت جلوگیری کنند بلکه سرقت مسلحانه در مقیاس بزرگ را نیز تسهیل می کنند و مشاغل را به افراد تحت نفوذ خود واگذار می کنند.

هرگونه قساوت در لباس دزد برای بی اعتبار کردن دولت و نظام را انجام می دهند ما و شما میبینیم که وضعیت اخیر شهر کابل مردم را آشفته کرده ارگان های مسئول اقدامات جدی برای پاکسازی شهر کابل و پایان دادن به وضعیت فعلی انجام می دهند که دستگیری مجرمین نتیجه تلاش های شبانه روزی منسوبین امنیتی کشور است.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply