چیستی رابطه میان گروه های افراطی

نیلوفر مستعد

0 499

طالبان متعهد به توافق با ایالات متحده شده و تضمین غیر رسمی داده است که روابط خود را با گروه های تروریستی خارجی حفظ نخواهد کرد و هیچ گونه مکان امن در خاک افغانستان فراهم نخواهند کرد.

یک گپ واضح اینست که طالبان رژیم خود را در ایالات متحده و جهان برای یک عضو القاعده (اسامه بن لادن) نابود کردند ، اما او به ایالات متحده برنگشت ، مردی که مسئولیت حملات به ایالات متحده را بر عهده گرفته بود، از آن زمان ، طالبان یک پناهگاه امن در افغانستان نه تنها برای القاعده بلکه برای سایر گروه های تروریستی در سراسر جهان فراهم کرده بود و از آن در جنگ علیه مردم و دولت افغانستان و جامعه جهانی استفاده کرده اند.

طالبان بنابر مجبوریت های که داشتند و دارند روابط خود را با گروههای تروریستی خارجی حفظ کردند و بازهم حفظ می کند! یکی از مجبوریت های طالبان این است که این گروه تحت عنوان اسلام فعالیت های تروریستی می کنند و برای کسب قدرت به جنگ نام جهاد را داده اند . طالبان در دوران حکومت خود استدلال میکردند که در اسلام هیچ مرزی وجود ندارد و مسلمانان در همه جا افغانستان می توانند جهاد کنند و منافع کشورهای غیرمسلمان خارجی را به خطر بیندازید.

یکی دیگر از مجبوریت های طالبان به گروه های تروریستی خارجی این است که گروه های تروریستی خارجی مانند القاعده بودجه بیشتری برای طالبان تأمین می کنند و این گروه را تا حدودی به پول وابسته نگه میدارند. مجبوریت دیگر طالبان این است که برای تحت فشار نگهداشتن برخی گروههای تروریستی مانند جیش محمد ، لشکر اسلام ، لشکر جهنگوی و دیگر گروههای افراطی که به دستور مستقیم استخبارات پاکستان فعالیت میکنند . این یک مجبوریت طالبان از طرف پاکستان است که به گروه ها پناهگاهی امن بدهند و در عوض ، پاکستان پناهگاه های امن ، آموزش و نیروی انسانی برای تبلیغ در مدارس و جذب جوانان برای جنگ دریافت می کند. اکنون که طالبان علی رغم همه این مجبوریت ها ، در توافق با ایالات متحده برای قطع ارتباط با گروه های تروریستی خارجی توافق کرده اند ، فرماندهان مسلح و گروه های مسلح آن را قبول ندارند. شما ممکن است دو روز پیش گزارشی در تلویزیون شمشاد از ولایت نورستان دیده باشید که یک ولسوالی به اصطلاح طالبان در مصاحبه با شبه نظامیان گفت که آنها هنوز مبارزان خارجی را با خود دارند و این شبه نظامیان هرگز وی از نوشته های خود اخراج نخواهد شد و شرکت را ترک نخواهد کرد. آنها هشدار دادند که اگر رهبران سیاسی آنها قطع رابطه با گروههای تروریستی خارجی را اعلام کنند ، آنها از رهبران خود جدا می شوند. به همین دلیل است که یک مقام ارشد سازمان ملل اخیراً فاش کرده است که طالبان با وجود وعده ها و تضمین ها ارتباط خود با القاعده را قطع نکرده اند و این روابط همچنان ادامه دارد.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply