تروریستان چگونه موفق به حمله بالای پوهنتون کابل شدند؟

نیلوفر مستعد

0 1,151

روز دوشنبه هفته گذشته بالای پوهنتون کابل حمله مرگبار تروریستی صورت گرفت که به مدت شش ساعت جنگ با نیروهای امنیتی به درازا کشیده شد، که در نتیجه آن 22 تن محصل شهید و 28 تن دیگر زخمی شدند که این حمله واکنش های تند داخلی و بیرونی را در قبال داشت.

این حمله بخاطر با واکنش های زیاد مواجه شد که چطور گروه تروریستی پوهنتون کابل را مورد هدف قرار دادند که هیچ جوانب نظامی ندارد و صرف محل کسب علم و دانش است. سوال اکثریت این است که چرا بالای پوهنتون حمله صورت گرفت؟ سوال بعدی این است که تروریستان چطور توانستند با آن همه سلاح و مهمات داخل دانشگاه  کابل شوند و در جای برسند که در آنجا برخلاف روز های روتین محصلین بیشتر جمع شده بودند. معلومات های ابتدایی نشان می دهند، که در این حمله بعضی استادان از داخل پوهنتون با تروریستان همکاری کرده اند برایشان امکانات و وضعیت را مساعد ساخته اند،  اداره پالیسی عامه سه صنف دارد، که هر سه آنها در آستانه فراغت بودند، که در آن روز همه محصلین در صنف ستاژ حقوق جمع شده بودند. این صنف در ساحه موقعیت دارد که تروریستان توانستند به آسانی وارد آن صنف شوند. این سوال برانگیز است، که چطور محصلین سه صنف اداره پالیسی عامه در یک صنف تجمع کردند، به بهانه اینکه تعداد محصلین این سه صنف کم بودند.

جوانب دیگر معلومات نشان می دهد، که تروریستان با اسلحه شان وارد پوهنتون نشدند، بلکی بدون اسلحه داخل پوهنتون  شدند و از آنجا برایشان اسلحه توزیع شد. در این مورد تحقیقات هنوز هم ادامه دارد، که تا روشن شود حمله را طالبان انجام داده اند و یا اینکه طرفداران طالبان برای این حمله زمینه سازی کردند که در این حمله صحت وسلامت بیرون شدند. در این رابطه اسناد و شواهد ها نشان می دهند، که تروریستان از بیرون با سلاح و مهمات داخل پوهنتون نشدند، بلکه تمام چیز از داخل پلان گذاری شده است. تیم تحقیقاتی روی جوانب حمله کار می کند که تا روشن شود همرای تروریستان کی ها همکاری کردند که در این حمله  این همه محصل شهید و زخمی شدند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply