پیشینۀ گروه های تکفیری

نیلوفر مستعد

0 2,082

جریان تکفیر گرای یک جریان خطرناکی است که ریشه در تاریخ دارد و از زمان خلافت حضرت عثمان (رض) ریشه های خود را به هر سو دوانیده و بساط فتنه را پهن ساخت و عده ای به عنوان اصلاحگر و آمرین به معروف دست به جنایت زدند و تا به جای این فتنه به پیش رفت که منجر به شهادت حضرت عثمان (رض) گردید. بعد از شهادت حضرت عثمان (رض) دامنه ای این فتنه به هر طرف رسید و دوران خلافت حضرت علی (رض) کاملا جدال و منازعه از دست همین افرادی بود که به ظاهر خود را آمرین به معروف و قائم کنندگان دین خدا میدانستند و سخن ایشان به جای رسید که حضرت علی (رض) را بخاطر قبول نمودن حکمیت تکفیر نمودند و در مقابل شخصیت همچور علی که فاتح خیبر و داماد رسول الله (ص) قرار گرفتند و نیز علی را به شهادت رسانیده اند .

با شهادت حضرت حسین (رض) در سال ۶۱تکفیر گرای به اوج خود رسید و هر کسی به خاطر تایید عمل خود جانب مقابل را به آسانی تکفیر می نمود و راه ای از میان برداشتن اش را به این طریق حلال جلو میداد و در صورت توان جانب مقابل خود را نابود می ساخت به هدف این که دشمن دین را از بین برده است . { عن عمر بن الخطاب رضی الله عنه ان رجلا کان علی عهد النبی صلی الله علیه وسلم اسمه عبدالله ، و کان یلقب حمارا، و کان یضحک النبی صلی الله علیه وسلم و کان النبی ص قد جلده فی الشراب ، فاتی به یوما ، فامر به فجلس فقال رجل من القوم اللهم العنه ، ما اکثر مایوتی به فقال النبی صلی الله علیه وسلم لا تلعنوا فوالله ما عامت الا انه یحب الله ورسوله }(بخاری ) امام بخاری از عمر بن خطاب روایت می نماید که مردی در زمان رسول الله صلی الله علیه وسلم بنام عبدالله و لقبش حمار بود ، رسول الله صلی الله علیه وسلم را خنده می داد ، و رسول الله وی را بخاطر شراب نوشی حد زد ، روزی این مرد آورده شد ، رسول الله دستور داد تا حدی زده شود ، مردی از میان مردم گفت نفرین خدا بر او باد ، چقدر زیاد آورده می شود ، رسول الله فرمود وی را لعنت نکنید ، سوگند به الله متعال من نمی دانم جز اینکه الله و رسولش را دوست میدارد .

ولی امروزه دیده میشود که گروه های خوارج ، معتزله و جهمیه گروه های تروریستی دیگری مانند گروه داعش ، طالبان و شبکه تروریستی حقانی بدون کدام دلیل شرعی و استناد دینی از شریعت اسلام با عقد بستن پیمان خائنانه با کشور های کفری ( یهود و نصارا ) به مانند گروه های خوارج ، جهمیه معتزله مردم مسلمان افغانستان را با فتوا های دروغین تکفیر نموده و به قتل می رسانند که این خود توهین به دین اسلام بوده و می خواهند تا به دستور سازمان های جاسوسی و استخبارات کشور های بیگانه و کفری ضربه شدید را بر پیکر اسلام وارد نمایند که همه ما شاهد عملکرد وحشیانه آنها در افغانستان و کشور های اسلامی هستیم .و نباید مردم مسلمان افغانستان بخصوص علمای دین فریب همچو توطئه های مکارانه این گروه های تروریستی و غلامان حلقه به گوش خارجی را بخورند بلکه صدای عدالت خواهی شان در مقابل آنها بلند نموده و مردم را بر علیه نابود شدن این گروه های تکفیری بسیج نمایند تا اینکه این گروه های وحشی صفت که عملکرد شان جز قتل و کشتار مردم مسلمان افغان و ویران نمودن کشور عزیز ما افغانستان دیگر چیزی نیست از افغانستان و سایر کشور های اسلامی برچیده شود .

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply