آیا جلسات 6:30 موثر واقع گردیده است؟

نیلوفر مستعد

0 932

جلسات تیم شش‌نیم به رهبری معاون نخست ریاست جمهوری دریچه امید برای فردای کشور گشوده است، معاون اول رئیس جمهور امرالله صالح دو ماه قبل جلسات 6:30 صبح را آغاز کرد که تمرکز بیشتر آن روی شهر کابل بود . وضعیت امنیتی در پایتخت و حل مشکلات اجتماعی موضوعاتی بودند که در جلسات 6:30 صبح مورد بحث قرار گرفت و تصمیمات با مردم در میان گذاشته شد.

اجرای این تصمیمات آسان نبود ، زیرا این طرح شامل کلیه شهروندان (وکلا ، سیاسیون ، مردم عام ، افراد و اشخاص زورگو، غاصبین زمین و دزدان چراغ بدست ) بود .

بنابراین برخی از وکلا ، افراد و اشخاص زورگو، غاصبین زمین و دوزدان ، تمام تلاش خود را به کار بستند تا از اجرای تصمیمات جلسات شش نیم جلوگیری کنند. و به یک نام یا اسم دیگر ، این طرح مهم مورد توجه قرار نگیرد. اگرچه مافیا ، قدرتمندان و برخی از وکلا نتوانسته اند مانع از برگزاری جلسات شش نیم شوند ، اما تمام تلاش خود را برای لکه دار کردن این برنامه انجام داده اند.

بزرگترین دستاورد جلسه 6:30 صبح این بود که پولیس ، شاروالی و ترافیک را به اجرای قانون ترغیب کرد و در این راه هر كسی که جلوتر باشد ، دفتر معاون اول در كنار او قرار دارد. ابتکار و دستاورد مهم دیگر جلسات شش نیم این بود که این جلسات در تصمیم گیری های خود جدی بوده و تصمیماتی را که گرفته یا در حال اتخاذ است با جدیت و عزم راسخ و بدون هیچ گونه مصلحت اندیشی و اجبار از این طریق به اجرا در می آورد. و از این طریق تسلیم مصلحت و نیرویی نمی شود.

از شروع جلسات شش نیم تا حال به صدها مجرم و متهم دستگیر شدند و به مراجع قضایی و عدلی معرفی شده اند. صدها مظنونی که در این مدت در کابل آزاد بودند اکنون نمی توانند از مکانی به مکان دیگر منتقل شوند و از ترس بازداشت شدن در مخفیگاه های خود زلت گونه بسر میبرند میبرند.

نکته خوب این است که به شهروندان افغانستان نشان داده شده است که هیچ کس بالاتر از قانون نیست و روزی همه حساب خواهند داد ، اگر کسی امروز مرتکب جرمی شود یا دیروز مرتکب آن شده، امروز یا فردا پاسخگو خواهد بود.

با اتخاذ تصامیم جلسات شش نیم عموم ادارات نظامی ، امنیتی الخصوص ، پولیس کابل ، ریاست امنیت کابل تشویق شدند. حالا آنها قادر به جلوگیری از هرنوع قانون گریزی و اجرای قانون بالای زورمندان اند ، بنا به مراتب از گذشته وضعیت امنیتی  کابل رو به بهبود است  ، سرقت ها و جنایات کاهش یافته ، همچنان نیروهای مسئول بیشتر از گذشته در تلاش اند تا مشکلات اجتماعی را برطرف نمایند و همچنان بیشتر از شهروان افغانستان از اقدامات جلسات شش نیم راضی بنظر میرسند ، اطلاعات و مسائل را با تیم امنیتی شش نیم شریک میسازند و آن را حمایت میکنند . به امید آن که روزی اقدامات جلسات شش نیم باعث شود همه شهروان در چوکات قانون اساسی افغانستان به سان یکسان زندگی اجتماعی را به پیش ببرند .

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply