!دین مقدس اسلام و کجروی های گروه طالبان

توفیق عظیمی

0 646

حضرت محمد مصطفی “ص”همه مسلمانان را جمع نمود و به آنان گفت شما را توصیه ای می نمایم ، اگر آن را بپذیرید، همیشه در خیر ، خوبی و رستگاری خواهید بود! نماز را برپا دارید، زکات اموالتان را بدهید، روزه ی ماه مبارک رمضان را بگیرید، صدقات نافله بدهید، مراسم حج عمره را به جای آورید، هم دیگر را به خیروخوبی توصیه نمایید ، نسبت به امیران و حکام خویشتن خیرخواه باشید و هرگز در پی فریباندن آنان نباشید، تذکر دنیا طوری نباشد که شما از یاد و ذکر الهی غافل بمانید، بالفرض اگر به شخصی بیش از هزار سال عمر میسر گردد، باز هم باید روزی از این جا برود ، همان طور که روزانه رفتن مردم از این جا به سرای آخرت به وضوح مشاهده می گردد ، خداوند موت را برای همه ی فرزندان آدم مقرر نموده و بدون تردید ، روزی فرا خواهد رسید که همگی بمیرند ، با در نظر گرفتن همه ی این اوضاع و احوال ، همان شخصی بیش از دیگران خردمند خواهد بود که پروردگارش را بیش از همه مورد طاعت و بندگی قرار دهد و برای زندگی قیمتش بیشتر از همه عمل بنماید.

پیامبر”ص” در یکی از سخنانش ارزش و فضیلت اصلاح و آشتی دادن مردم وزیان اختلاف و دشمنی را چنین بیان می فرماید: ” آیا شما را راهنمایی کنم به کاری که اجر و پاداش آن از نماز و روزه و زکات بیشتر باشد؟ حاضرین گفتند: ما را راهنمایی بفرما ای رسول خدا . پیامبر”ص” فرمود: اصلاح و آشتی دادن مردم به راستی اختلاف وعداوت تیغی است تراشنده ، من نمی گویم که موها را می تراشد، بلکه دین را می تراشد و نابود می کند”. بنابراین برای دوری از منهیات لازم است، روح تقوا و پرهیزگاری که اساس کلیه کارهای خیر و دوری از کار های شر است ، در درون مسلمانان بوجود آید ، وبا روح و ضمیر آگاه و ناظر به خدا که در تمام لحظات زندگی خود را تحت قدرت و رحمت او مشاهده می نماید به سوی کارهای خیر و واجب روی آورند و از اعمال ناپسند و حرام دوری کنند . مسلما این روح و ضمیر آگاه جز در سایه قرآن و تربیت اسلامی و در پرتو ایمان خالص به خدا ، پرورش نخواهد یافت .

هرگاه مسلمانان توانستند قانون و شریعت اسلام را آگاهانه درک نمایند و روح تقوا و پرهیزگاری و خداپرستی را برخود مسلط سازند وبا این روح اعتقاد به انجام واجبات و دوری از منهیات بپردازند،خیروبرکت و سعادت دینی و دنیایی را بدست خواهند آورد . چه قدر زیبا است این فرموده حضرت رسول “ص” : هرگاه خدا بخواهد انسانی را خوشبخت کند، نفس او را ناصح و واعظ وی قرار می دهد ” .

و همچنان اسلام برای جان و حیات انسان ارزش فراوان قائل شده و آن را مقدس گردانیده و حفظ نفس را گرامی داشته است، وتجاوز به حیات و نفس دیگران را بعد از کفر ، از بزرگترین گناهان در نزد خداوند قرار داده است قرآن می فرماید: ” کسی که یک نفر را به ناحق بکشد ، مانند آن است، که تمام مردم را به قتل رسانده باشد( سوره مائده آیه 32) .

چون نوع انسان کلا  یک خانواده است که ظلم و تجاوز به هریک از افراد آن خانواده در حقیقت ، تعدی و تجاوز به نوع انسان است ، بخصوص وقتی مقتول یک مسلمان باشد، گناه بسیار بزرگتر است. قرآن می فرماید: ” کسی که عمدا مسلمانی را بکشد سزای او جهنمی است که در آن جاودان است و مورد غضب و لعن خدا قرار می گیرد و عذاب بزرگی برایش در نظر گرفته است ” (سوره نساء آیه 93) پیغمبر”ص” می فرماید: به حقیقت از بین رفتن دنیا ، نزد خدا ، ساده تر از کشتن یک مسلمان می باشد و همچنان مسلمان تا زمانی که خون حرامی را ریخته است به وسیله دانش در راحتی و گشایش روحی به سر میبرد و می فرماید: ممکن است که خداوند از هرگناهی صرف نظر نماید، مگر کسی که درحال شرک بمیرد ویا یک مسلمان را عمدا کشته باشد.

گناه قتل تنها دامن گیر قاتل نمی شود ، بلکه شامل کلیه کسانی است که به نحوی از انحا در آن سهیم بوده وبا دست یا زبان در آن دخالت داشته باشند و هر کسی به اندازه سهمی که در این جنایت دارد مورد غضب خدا قرار می گیرد.

اما بدبختانه گروه طالبان تحت نام اسلام هر روز مردم مظلوم مسلمان این سرزمین مجاهد پرور و غیور را که کاملا خلاف قرآن و سنت است به قتل می رساند و عملکرد شان همیشه در تضاد با دساتیر شرعی بوده و جنایات که این گروه شورشکر انجام میدهد می خواهند موجودیت خود را با خشونت روشن سازند و احساسات مردم را علیه حکومت موجود برانگیزد اما مردم نجیب و مسلمان این کشور از تمامی دسائس و توطئه های ظالمانه این گروه آگاهی دارند واین گروه فریبکار و نیرنگ پرور هرگز تصمیم ندارند که کشور عزیز ما افغانستان به یک صلح پایدار دایمی که در آن جان ، مال و عزت ما محفوظ باشد برسد . این گروه در حقیقت خریده شده دشمنان اسلام  و افغانستان است که خود را با هیچ اصول پابند نمی دانند بخاطر رسیدن به قدرت همیشه تمامی ارزشهای اسلامی را قربانی خواسته های شخصی وگروی خویش نموده است .

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply