خواست گروه طالبان چیست؟

عارف نظری

0 774

مسلمان برادر مسلمان است ، به او خیانت نمی کند، به او دروغ نمی گوید، یاری او را ترک نمی کند(تنهایش نمی گذارد) ، تمام حقوق یک فرد مسلمان ، برمسلمان دیگر حرام است: ناموسش ، مالش ، خونش اما بدبختانه درجنگ های تحمیلی چندین دهه اخیر مردم مظلوم بیگناه این سرزمین بخاطر منافع کشور های متخاصم ازطرف گروه طالبان به قتل میرسند که هیچ نوع حقوق مشروع شرعی درنظر گرفته نمی شود با طلوع خورشید نجات بخش اسلام تاریکی ها وجهالت جای خود را به روشنایی وهدایت داد ودنیا با مبعوث شدن رسول اکرم”ص” به عنوان پیامبرخاتم ، رنگ وچهره ی دیگری به خود گرفت ورنگ ضلالت وگمراهی رنگ خود را با هدایت ، سعادت وروشنایی عوض کرد . که مردم قرن ها بود درگمراهی غوطه ور بود وسعادت خود را بیابد وتیشه بر ریشه ی ظلم ، فساد ، بت پرستی وعصبیت های قومی وجاهلی بزند . دینی آمد که سراسر خیر خواهی وسعادت بود دینی که مقبول خداوند باری تعالی بود . ادیان قبل از او منسوخ ودین هدایت دهنده ، فقط اسلام معرفی شد وپذیرش ادیان دیگر باعث ضرر وزیان انسان شناخته شد.

رسول گرامی اسلام که به عنوان آخرین پیامبر در دنیا آمد، دینش هم آخرین دین در دنیا وکامل ترین ومدون ترین دین معرفی شد.درطول بیست وسه سال محنت وتلاش رسول اکرم”ص” این دین به پایه ی تکمیل رسد وهدیه ای شد برای ملل .

دیدیم که اسلام تا چه حد با تعلیمات خود، شرافت وشخصیت افراد را محفوظ نگه داشته وتا چه حد تقدیس آن محترم دانسته است. روزی عبدالله بن عمر”رض” روبه کعبه کرد وگفت “عجیب با عظمت واحترامی ، ولی انسان مؤمن عظمت واحترامش از تو بیشتر است . مسلمآ احترام مسلمان درحفظ مال وناموس وخون او می باشد.درحجة الوداع پیغمبر”ص” درمیان جمع مسلمانان خطبه ای خواند وفرمود: مال وناموس وخون شما برشما حرام ومحترم است همان گونه که امروز واین ماه واین شهر دارای احترام می باشد. اسلام حیثیت انسانی را از سخنان که درغیابش گفته میشود واز آن ناخوشنود است درحالی که دروغ هم نیست محفوظ نموده است اگر این سخنان دروغ باشد چه خواهد بود مسلمآ گناهی است بس بزرگ “کسی که عیبی را به شخص دیگری نسبت دهد وآن عیب در او نباشد وقصد داشته باشد با این نسبت ناروا او را بدنام کند ، خداوند او را در آتش جهنم زندانی می نماید وتا تهمتی را که به آن شخص وارد نموده ، اثبات نکند آزاد نخواهد شد . از حضرت عایشه روایت شده که پیغمبر”ص” به اصحابش فرمود: آیا می دانید بدترین رباها نزد خدا چیست؟ گفتند: خدا وپیغمبر”ص” آگاه ترند گفت: بدترین رباها نزد خدا ، حلال دانستن هتک ناموس وحیثیت یک مسلمان است .

اسلام برای جان وحیات انسان ارزش فراوان قائل شده وآن را مقدس گردانیده وحفظ نفس را گرامی داشته است، وتجاوز به حیات ونفس دیگران را بعد از کفر ، از بزرکترین گناهان در نزد خداوند قرار داده است قرآن می فرماید: ” کسی که یک نفر را به ناحق بکشد ، مانند آن است، که تمام مردم را به قتل رسانیده باشد( سوره مائده ایه 32) .

چون نوع انسان کلآ  یک خانواده است که ظلم وتجاوز به هریک از افراد آن خانواده درحقیقت ، تعدی وتجاوز به نوع انسان است ، خصوصآ وقتی مقتول یک مسلمان باشد، گناه بسیار بزرگتر است. قرآن می فرماید: ” کسی که عمدآ مسلمانی را بکشد جزای او جهنمی است که درآن جاودان است ومورد غضب ولعن خدا قرار می گیرد وعذاب بزرگی برایش درنظر گرفته است ” (سوره نساء آیه 93) پیغمبر”ص” می فرماید: به حقیقت از بین رفتن دنیا ، نزد خدا ، ساده تر از کشتن یک مسلمان می باشد وهمچنان مسلمان تا زمانی که خون حرامی را نریخته است به وسیله دینش در راحتی وگشایش روحی به سر می برد ومی فرماید: ممکن است که خداوند از هرگناهی صرف نظر نماید، مگر کسی که درحال شرک بمیرد ویا یک مسلمان را عمدآ کشته باشد.

متأسفانه این گروه طالبان تا اکنون در تاریکی های جهالت ، ضلالت وگمراهی بسر می برد وهرگز سعادت نصیب شان نخواهد شد وهمیشه تیشه بر ریشه خود می زند با گذشت هر روز عصبیت های جاهلی را می افزاید ، بدبختانه شرافت وشخصیت مسلمانان برای شان هیچ نوع ارزش ندارد درصورتیکه دین اسلام آنرا محترم دانسته است گروه افراطی مسلح بنام طالب از سوی کشورهای بیگانه که منافع شانرا در نا امنی وویرانی افغانستان می بینندبا گذشت هر روز  به مشکلات ویرانی ، جنگ، قتل مردم مسلمان افغانستان می افزایندوبا استفاده از چنین گروه های افراطی به ویژه گروه جنایت کارطالب که خود را مشروع دانسته به عناوین مختلف با استفاده سوء  از نام اسلام هر روز مردم مسلمان افغانستان را به قتل می رساند واین عمل آنان خلاف دساتیر دین مقدس اسلام است .

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply