طالب و داعش از یک آبگیر آب مینوشند

عبدالمنان توحیدیار

0 734

طوریکه هموطنان ما آگاه اند دشمنان اسلام و انسانیت، دشمنان صلح و ثبات مردم افغانستان دشمنان، آرامش، ترقی و آزادی بیان یکبار دیگر با هدف قرار دان (۳) تن از کارمندان اناثیه  رادیو تلویزیون انعکاس را روز گذشته طی دو حمله هراس افگنانه در شهر جلال آباد طور بی رحمانه به شهادت رسانیدند، این در حالی است که دین مقدس اسلام قتل و کشتار مردم بی گناه بخصوص زنان و اطفال و حتی خداوند متعال و پیامبر بزرگ اشلام قتل و کشتار زنان کفار را حرام دانسته، چی بسا که زنان مسلمان را بدون کدام موجب و گناه به قتل رسانیده شوند.

چون دین مقدس اسلام برای جنگ اصول خاص را وضع نموده و حکم التزام آن اصول را صادر کرده است که مهمترین آن ممانعت از قتل زنان و کودکان کفار حربی و غیر مسلمانان در جنگ با آنان است،یعنی کسی که به طور کامل کافر است و محارب است و دشمن است برای مسلمانان جایز نیست که حتی در میدان جنگ زنان و کودکان شان را بکشند.

پس زنان و کودکانی که مسلمان اند و در جنگ هیچ نوع دخالتی ندارند چگونه قتل شان روا خواهد بود؟ در هیچ صورت جواز ندارد.

بدون شک یک جنایت بزرگ است که دشمنان دین و ملت مظلوم افغانستان این را مرتکب شدند، که پیرامون موضوع خدمت هموطنان عزیز خود شماری از نصوص قران و سنت را عرض میداریم تا بر قباحت این ظلم و فساد خوارج مطلع باشند.

عبد الله بن عمر رضی الله عنهما میگویند :

(أَنَّ امْرَأَهً وُجِدَتْ فِی بَعْضِ مَغَازِی النَّبِیِّ ﷺ مَقْتُولَهً، فَأَنْکَرَ رَسُولُ اللهِ ﷺ قَتْلَ النِّسَاءِ وَالصِّبْیَانِ)

[یک زن کافر در بعض از غزوات نبی صلی الله علیه وسلم کشته یافته شد،رسول الله صلی الله علیه وسلم کشتن زنان و کودکان را بد گفت]. مُتَّفَقٌ عَلَیْهِ.

در یک روایت دیگراز ابن عمر رضی الله عنهما آمده:

«وُجِدَتِ امْرَأَهٌ مَقْتُولَهٌ فِی بَعْضِ مَغَازِی رَسُولِ اللهِ ﷺ، فَنَهَى رَسُولُ اللهِ ص عَنْ قَتْلِ النِّسَاءِ وَالصِّبْیَانِ»

[یک زن کشته شده در بعضی از غزوات رسول الله صلی الله علیه وسلم یافته شد،پس رسول الله صلی الله علیه وسلم از قتل زنان و کودکان ممانعت کرد] مُتَّفَقٌ عَلیهِ.

همچنان در روایت ابو داود شریف آمده که نبی صلی الله علیه وسلم فرمود:

(لَا تَقْتُلَنَّ امْرَأَهً، وَلَا عَسِیفًا)

[شما هرگز زن و خدمتگار را نکشید]

این دین الله تعالی است که خاتم الانبیاء و المرسلین محمد صلی الله علیه وسلم را بر آن فرستاده.

درین دین حتی در ساحه جنگ کشتار آن زنان و کودکان هم ممنوع است که خود شان کافر اند و به طور کامل در ساحه جنگ قرار دارند و بر ضد مسلمانان میجنگند.

همچنان قتل پیرسالان شان هم جواز ندارد چناچه الله تعالی میفرماید:

وَقَاتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَکُمْ وَلاَ تَعْتَدُواْ إِنَّ اللّهَ لاَ یُحِبِّ الْمُعْتَدِینَ

[شما در راه الله با کسان بجنگید که با شما میجنگند و تجاوز نکنید یقینا الله تعالی متجاوزین را خوش ندارند]

البقره: ۱۹۰].

امام نووی رحمه الله میگویند: أجْمَعَ العُلَمَاءُ عَلَى تَحْرِیمِ قَتْلِ النِّسَاءِ وَالصِّبْیَانِ إِذَا لَمْ یُقَاتِلُوا».

[علماء بر حرمت قتل زنان و کودکان که در جنگ سهم ندارند؛ اجماع کردند]

از ترجمان القرآن عبد الله بن عباس رَضِیَ اللهُ عَنْهُمَا تفسیر اش چنین منقول است:

وَلَا تَعْتَدُواْ، یَقُولُ: «لَا تَقْتُلُوا النِّسَاءَ، وَالصِّبْیَانَ، وَالشَّیْخَ الکَبِیرَ, وَلَا یُقْتَلُ الزَّمْنَى، وَلَا الْأَعْمَى، وَلَا الرَّاهِبُ، وَلَا یُقْتَلُ العَبْدُ»

[شما تجاوز نکنید یعنی زنان، کودکان،کهن سالان،معیوبان،نابینایان،عبادت گزاران و غلامان را نکشید]

همچنان انس بن مالک رضی الله عنه میگویند که رسول الله ﷺ فرموده:

(لا تقتُلُوا شیخًا فانِیًا، ولا طفلاً، ولا صغیرًا، ولا امرأهً، وأصلِحُوا وأحسِنُوا إن الله یُحبُّ المُحسِنین)

[نکشید کهن سال فانی را و نه کودک را و نه زیرسن را و نه زن را و اصلاح کنید و احسان کنید یقینا که الله نیکو کاران را دوست دارد]

راهنمایی اسلام خو همین است که حتی زنان کفار حربی،ضعیفان، مجروحان، مریضان و عبادت گزاران باید کشته نشوند.

سوال اینجاست، آیا شمای که خود را امارت اسلامی و مسلمان میدانید، پس شما به کدام گناه این زنان باحجاب را کشتید؟ شما در کدام محکمه به ضد اینها فیصله کردید؟ اینها را در کدام محکمه احضار نمودید و جرم اینها را بر ملا ساختید؟

اگر شما کار کردن یک زن در تلویزیون را حرام میدانید و آنرا گناه میشمارید پس این گناه به اندازه ای است که قتل یک مسلمان را برای تان حلال بسازد؟ در نزد اهل السنه خو تکفیر یک مسلمان جواز ندارد، حتی در مذهب امام اعظم ابوحنیفه رحمه الله خو اگر یک زن العیاذ بالله مرتد شود باز هم کشته نمیشود، پس شما به کدام دلیل این زنانی مظلوم مسلمان باحجاب را کشتید؟

بدون شک شما خوارج هستید!!کسانی هستید که طبق فرمان رسول الله صلی الله علیه وسلم در بین مخلوق بدترین هستید!! آیا بر روز قیامت و به ملاقات الله تعالی ایمان دارید؟ آیا به حساب ایمان دارید؟ از اعمال تان خو بشکل روشن معلوم میشود که نه به الله ایمان دارید و نه به روزی قیامت و از همین خاطر چنین اعمال زشت و منفور را انجام میدهید ، الله هلاک و برباد تان کند که این ملت از شر تان نگاه شود.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply