بی اعتنایی به مقدسات گناه کبیره است

عارف نظری

0 682

دین مقدس اسلام دین انسان دوستی و اخوت است برای مسلمانان سعادت و نیک بختی را به بار می آورد و همواره انسان ها را به صداقت و راستکاری فرا می خواندږ هر نوع خشونت و نفاق را مردود می شمارد. بدون شک یکی از آفت ها و خطر های اجتماعی که ممکن است جامعه را به ویرانی و تباهی بکشاند و پایه های وحدت و اجتماعی را متزلزل سازد، آفت و آسیب بزرگی است به نام « نفاق و منافق» که در قرآن و روایات نسبت به این پدیده شوم اجتماعی هشدارهای جدی داده شده است.

خداوند ج در قرآن عظیم الشان در سوره بقره آیه ۱۱ پیرامون صفات منافقین ارشاد می فرماید که ترجمه اش چنین است وقتی که به آنان گفته شود در زمین فساد نکنید، گویند جز نیست که ما خود اصلاح کارانیم.

قرآن به لحن تُند مؤمنان را از خطرهای منافقان بر حذر میدارد و می فرماید: منافقان دشمنان اصلی شما اند از آنان بر حذر باشید.

حضرت علی کرم الله وجهه خلیفه چهارم اسلام می فرماید: از نفاق و دورویی دوری کنید زیرا که انسان دو رو نزد خداوند ج آبرومند نیست.

تروریستان و دشمنان مردم افغانستان و همسایه ها با استفاده از نام اسلام و دین مولانا مجیب الرحمان انصاری یک تن از ملای مسجد جامع گذرگاه نور ولایت هرات را در برابر دولت جمهوری اسلامی افغانستان و تحریک برای قیام مردمی بر ضد دولت افغانستان سازماندهی نموده که نامبرده در یکی از خطبه های نماز جمعه بر ضد دولت اسلامی سخنرانی نموده با الفاظ زشت و رکیک مردم را بر علیه حکومت تحریک نموده است تا قیام نمایند.

اولاً مولانا مجیب الرحمن انصاری باید بداند که هر نوع قیام و تحریک بر علیه جمهوری اسلامی افغانستان به اشاره بیگانه گان بغاوت در برابر دولت جمهوری اسلامی افغانستان می باشد و در شریعت اسلام جرم بزرگ پنداشته می شود و مرتکبین آن قانوناً باید مجازات شوند.

دوم: مولانا مجیب الرحمن انصاری اگرا واقعاً به خاطر اسلام صدای خود را بلند می کند پس چرا از گروه طالبان به خاطر قتل و کشتار مردم بی گناه ، اصفال، زنان، جوانان، و پیرمردان انتقاد نمی کند تا آنان از کردار و اعمال ناروای شان دست بکشند که این عمل ناروای آنان جرم بزرگ و گناه کبیره است.

سوم: مولانا مجیب رحمن انصاری در قدم نخست باید منافع ملی علیای  کشور را در نظر بگیرد، مصالح علیای کشور را مورد توجه قرار دهد، نه اینکه به اشاره بیگانه گان کشور خود را بی ثبات و ناامن ساخته و به نفع بیگانه گان کار کند و وطن خویش را به خطر مواجه سازد .

چهارم: مولانا مجیب الرحمن انصاری نباید دستاوردهای چند ساله دولت جمهوری اسلامی افغانستان را نادیده بگیرد و فریب دشمنان افغانستان را بخورد.

پنجم: اینکه مولانا مجیب رحمن باید بداند که تروریستان هیچ گاهی بخاطر منافع اسلام و مردم عمل نکرده و بخاطر خوشنودی باداران شان دست به چنین اعمالی میزنند.

ششم: مولانا باید بداند که کدام کار و یا عمل تروریستان به قرآن و سنت برابر است از قتل، کشتار گرفته تا محکمه صحرایی که در حقیقت تمام این روش باید مطابق قانون در چوکات شریعت غرای محمدی صورت گیرد.

هفتم: کشورهای همسایه و دشمنان در طول تاریخ در برابر کشور همسایه خود حسن نیت نداشته چنین دستگاه که کشورها و دول اسلامی همه از عملکرد آنان آگاه اند خصمانه بوده است.

مردم افغانستان سال هاست که در رنج و غم زندگی به سر می برند پس برای ما لازم است که به مصداق حدیث خیرالناس و من ینفع الناس کاری را انجام دهیم تا مردم افغانستان در یک فضای امن و آرام زندگی کنند و از مشکلات پیش آمده به زودترین وقت رهایی یابند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply