طالبان او د ستمی منافقانو سیاسی دریځ

محمد داؤد مومند

579

د افغان جرمن په سایت کی یوه وطنوال د محمد محق په نامه د :«چرا با طال بان مخالفیم، از طال بان قباحت زدایی نکنید» تر عنوان لاندی یوه لیکنه کړیده، چی په لاندی توګه یی پر ځینو ټکو یی خپل ځغلند نظر څرګندوم.

ښاغلی مولوی صاحب محمد محق ادعا کوی چی :«ما میدانیم و میبینیم ..که اکثریت مردم افغانستان با طال بان مخالف هستند…»

د ښاغلی مولوی صاحب محمد محق د مقالی د عنوان (چرا باطال بان مخالفیم) او داسی هم د (ما) د جمعی د کلمی د استعمال نه څرګندیږی چی مولوی صاحب محمد محق د یوی نامعلومی ډلی او ټپلی او د هغوی د سیاسی اسلام د نظریاتو په استازیتوب حکمونه او سیاسی فتوا ګانی صادروی او مولوی صاحب محق ددی نظریاتو په څرګنولو کی ځانله ندی، الغیب و عندالله.

د مولوی صاحب محمد محق دا ادعا چی :«ااکثریت مردم افغانستان با طال بان مخالف هستند» صرف دده ذهنی اټکل او ادعا بلل کیږدی او هیڅ نوع علمی، حقیقی او واقعی بنسټ نلری، څوک چی مسائل له دینی اړخه څیړی او د خپل مذهبی دریځ نه فتوی او حکم یا احکام  صادروی، باید داسی لویی ادعاګانی په مدارکو، اسناد او احصائیو باندی متکی کړی نه په سیاسی پروپا ګند او فیسبوکی مغرضو تبلیغاتو باندی.

ښاغلی محمد محق پدی ادعا کی نه کوم سند لری او نه کومه احصائیه!!!

ددوی ادعاګانی په ظن او تخمین او ګمان باندی اتکاء لری او احساساتی بڼه لری.

د مولوی صاحب محمد محق د ناروا او حقیقت نه لیری ادعا د بطلان دپاره د محترم داکتر صاحب خالدی یوه علمی لیکنی ته د یوه محک په عنوان مراجعه کوو، تر څو د اتهام او استناد مقایسه تر لاسه شوی وی.

ډاکټر صاحب خالدی د اسلامی امارت موافقین او مخالفین په لاندی توګه ویشی.

لمړی د اسلامی امارت موافقین :

یک- افراد وابسته به تحریک طالبان بشمول صفوف، جنګجویان و رهبران آنها و کسانی که علاقه مند تحت اللفظی احکام شریعت اسلامی در سطح یګانه قانون میباشند.

دو- کسانیکه موجودیت قوای امریکایی و ناتو را در افغانستان قوای اشغالګر تلقی میکردند.

سه- پښتون هاییکه از حذف سیاسی قوم پښتون در حاکمیت دوره ربانی-مسعود ناراض بودند.

چهار- پښتون هاییکه از تقسیم غیر عادلانه قدرت دولتی به نفع اتحاد شمال بر اساس کنفرانس بن ناراضی بودند.

پنج- افغان هاییکه از قانون شکنی و عدم پذیرش پیهم سه انتخابات  یعنی سنوات   ۲۰۰۹  ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ توسط مافیای داخل دولت «یعنی اسلامیست های جمعیت ستم و شورای نظار و غیره-مومند» ناراض بودند.

شش- افغان هاییکه «وطن پرستان واقعی و اصیل- مومند» از ادامه هجوم فرهنګی ایران بر ضد مبانی هویت مشخص ملی کشور افغانستان ناراضی بودند.

هفت- افغانهاییکه از تلاشهای مذبوحانه تجزیه طلبان، خراسان طلبان، فدرال طلبان و (افغانستان ستیزی) و (پښتون ستیزی) این ګروه ها «یعنی اسلامیست های منافق ستمی جمعیت ستمی اسلامی، شورای نظار و وحوش قلاده به گردن رژیم هیتلری خمینی و خامنه یی ایران در کشور مانند تورن اسمعیل، مزاری، مححق، کریم خلیلی وغیره- مومند» به تنګ آمده بودند.

هشت- افغانهیکه از موجودیت جزیره های قدرت در کشور زیر کنترول ګروهای سابقه جهادی (یعنی همان اسلامیست های منافق سیاسی و جنایت شعار، جمعیت ستم. شورای جنایتکار نظار و رهبران شیعه مذهب قلاده به ګردن دولت فاشیستی ایران-مومند) ناراضی بودند.

نه- کسانیکه اداره دیکتاتور مآبانه را توسط یک رهبرمقتدر حزب یا ګروه سیاسی. در شرایط امروزی لازم میدانند به موجودیت یک رهبر پنجه آهنین در مرکز مانند امیر عبدالرحمن خان و یا مانند سردار محمد داوود خان چشم دوخته بودند، برای این افراد آزادی های مدنی مدنی، سیاسی و دموکراسی اهمیت درجه دوم را دارد( صد بار حکومت سردار داوود خان بر حکومت حامد کرزی غلام بچه جورج بوش و حکومات اسلامی ستمی جمعیت بحران الدین و مسعود و تورن اسمعیل و برده های رژیم فاشیستی خمینی و خامنه یی ایرانی در کشورشرف دارد. مومند)

ده- افغانهاییکه از ادامه فساد ګستردۀ اداری، مالی، و اخلاقی در داخل دولت و غصب دارایی های ملی و شخصی و امکانات اقتصادی کشور توسط مافیای داخل دولت، به ستوه امده بودند.

تمام گروپ های فوق تحکیم قدرت دولت مرکزی را برای بقاء افغانستان ضروری میپندارند، بسیاری معتقد اند که تنها طالبان قادر بودند کشور را از وجود این طفیلی ها پاک سازند.

داکتر صاحب خالدی اذعان میدارد، ذواتی هم در گروپ های فوق الذکر با شیوه حکومت داری و طرز تفکر سیاسی و اجتماعی طالبان موافقت ندارند، ولی در مجموع مؤید این تغییر و تحول اند.

آنچه که در لست داکتر صاحب خالدی تذکر نیافته، همانا مردم و نسلی است، که بعد از جمهوریت والاحضرت سردار صاحب محمد داؤد خان در جنگ خانمان سوز 43 سال اخیر بزرگ شدند و رشد یافتند، شاید در سراسر کشور ما کمتر خانوادۀ وجود داشته باشد که عضوی از خانواده خود را در طول این مدت از دست نداده باشند، ملیون ها نفر به پاکستان و ایران مهاجر شدند و هردو دولت جهنمی پاکستان و ایران از این ترژیدی ملت ما به حد اعظمی استفاده سوء نمودند و گماشتگان زنجیر به گردن شان را تا دندان تقویه و تجهیز نمودند.

دولت مستکبر ایالات متحده درین فاجعه بزرگ بشری رول کلیدی را بازی میکرد.

جنگ میان اسلامیست های ساخت آی اس آی پاکستان و رژیم هیتلری ایران در کابل و قتل عام طالبان در دشت لیلی، تحت چتر دولت ایالات متحده، از زمره جنایت بزرگی است که تاریخ کشور و اذهان نسل کنونی در کشور، و بخصوص طالبان آن را نباید فراموش کنند.

محترم شاغلی داکتر خالدی ادامه میدهد که:

مخالفین طالبان چه کسانی اند؟

مخالفین حاکمیت طالبان را میتوان به سه گروه بزرگ تقسیم کرد:

معامله گران

تجزیه طلبان

آزادی خواهان

اول-معامله گران: این افراد شامل رهبران جهادی سابق، افراد شامل در قدرت دولتی گذشته که امتیازات خود را از دست داده اند، این افراد برای شریک شدن در قدرت و بدست آوردن امتیازات از دست رفتۀ  خود حاضر به هرنوع معامله گری میباشند.

دوم تجزیه طلبان: این افراد کسانی اند که هیچ آیندۀ برای خود در دولت افغانستان نمی بینند (لطیف پدرام، سرور دانش و تمام فدرالیست ها شامل این پرازیت ها استند-مومند) و تمام امید های اینان به معجزه و کمک کشور های همسایه در عملی نمودن تجزیه افغانستان نهفته است.

فارسیست ها، خراسان طلبان، فدرال طلبان (یعنی مخالفین یک حکومت متمرکز و نیرومند-مومند) افغان، پشتون  و افغانستان نفرتان (یعنی دشمنان مادر زاد افغانستان) شامل این گروه اند.

نوت:(دوره قوله های هزارستان، پنجشیرستان، مزارستان، هراتستان و به خراسان خوش آمدید و غیره، به مستراح تاریخ پیوسته است-مومند)

سوم- آزادی خواهان: ملی گرایان، لیبرال ها، دموکرات ها ، جمهوری خواهان، سوسیال دموکرات ها، کمونست ها، سلطنت طلبان، طرفداران حقوق بشر، سکیولر ها، شامل این گروه اند که با اداره دولت از جایگاه دین مخالف بوده و خواهان جدایی قوای ثلاثه دولت و اداره دولت بر اساس قانون اساسی و قوانین مدنی مصوبه پالمان میباشند. ختم نوشته داکتر خالدی.

محترم ډاکتر خالدی یو اکادمیک شخصیت دی او د مولوی صاحب محمد محق په څیر پر احساساتو، فتوی نه صادروی.

د داکټر خالدی د پورتنی تحلیل نه څرګندیږی چی افغان ولس د ځینو ملحوضاتو د حفظ سره، د اسلامی امارت حکومت ته د شورای نظار، ستمی جمعیت او ټولو جهادی ډلو په تناسب که پنجاب موږ ته  وپړسول او که تهران او همدا راز د بن د کرغیړن کنفرانس په نتیجه کی د ایجنتو حکومتونو زیږدلو حکومتونو او د متحده ایالاتو او ناتو د اشغال د دورو په تناسب چی زموږ هیواد او ملت یی د جنګ او بی عدالتۍ په لمبو کی وسوزاوه ترجیح ورکوی.

د ډاکټر خالدی ددی دریګونو تقسیماتو نه څرګندیږی چی د اسلامی امارت په مخالفینو کی دوه برخی یی هغه بی ضمیره او د ملی مقدساتو، ملی او معشری وجدان داسی ملی جراثیم او سرطانی غدی قرار شامل دی چی د واک تر لاسه کولو دپاره د هیواد تجزیی ته هم حاضر دی. ځانله په دریمه برخه کی آزادی خواهان قرار لری، یعنی په نتیجه صرف یوه برخه د پاکو عناصرو په ډله کی شمیرل کیدای شی او بس.

مولوی صاحب محق بیا هم لویه ادعا کوی او فرمایی:«…افغانستان امروز کشوری سر تا پا اشغال شده است»

عجبه خبره ده چی محق صاحب ته د یو مسلمان وطنوال په توګه د متحده ایالاتو او ناتو هیوادونو، په موجودیت کی افغانستان مستقل، آزاد، خپلواک او د ملی حاکمیت خاوند ښکاریده، هغه استکباری قدرت چی د بی پیلوته طیارو نه نیولی د (بمونو د مور) په شمول یی نور رنګارنګ جهنمی اسلحی زموږ په وطن کی زموږ د بی وزله ملت پر علیه استعمال کړل او په زرګونه بی ګناه انسانان، نر، ښځی او ماشومان یی و وژل، د خلکو په کورونو ورننوتل او زموږ د ولس د میرمنو بی عزتی او بی ناموسی یی وکړه او زموږ د خاوری نه یی د خپلو نویو اسلحو د لابراتوار په توګه کار واخست  او سر انجام د طالبی جان نثارانو او مبارزینو د بی څاری شل کلنی قزبانۍ له امله د شپی به تیاره کی د بګرام له اډی نه وتشتیدل.

خو مولوی صاحب محق ته هغه د آزادی او استقلال او ملی عزت دوره وه، یا الله چه میشنوم !!!!

مولوی صاحب محق خپلو ادعا ګانو ته دوام ورکوی او فرمایی:«این ګروه نماینده متحجر ترین قرائت افراطی و بنیاد ګرایانه از اسلام است»

ممکن د مولوی صاحب محق  دا ادعا سمه وی ولی طالبانو په هیواد کی د هفت ګانه او هشت ګانه اسلامی فرعونی او نمرودی ډلو جنایات چی په کابل کی یی تر سره کړل لکه : رقص مرده، بریدن پستان های زنان، تجاوز بر عفت زنان، جینو سایت باشندګان افشار توسط ناپلیون کاغذی نا مسلمان پنجشیر، بریدن بینی انسان ها، کوبیدن میخ ها در سرهای انسان ها، او داسی نور جنایات  ندی عملی کړی.

عجبه  دا ده چی مولوی صاحب محق ته، د بحران الدین او احمد شاه مسعود لعنت اللهه علیهم ، یعنی د ستمی جمعیت  او جنایت شعاره نظار شوری او د ایرانی اینجنټانو، تبعیضی او فاشیستی اسلام، متحجر او ضد ملی او ضد اسلامی، نه ښکاری او ځانله د امارت اسلامی، مذهبی عقائد ورته متحجر ترین او افراطی ښکاری.

که څوک تله د انصاف په لاس کی ورکا

خپل ټټو او د بل آس به برابر کا

مولوی صاحب محق دی موږ ته په  هیواد کی د سردار صاحب محمد داؤد خان د جمهوریت نه وروسته هغه اسلامی ډله وښایی چی د حضرت فاروق اعظم علیه السلام د اسلامیت په کرخه تیر شوی وی او تر اوسه موجودیت ولری.

طالبی نظام په حقیقت کی، هم په لمړۍ دوره کی او هم په دوهمه دوره کی، په داخلی لحاظ د فرعونی جبارور حکومتونو او نظامونو، او په خارجی لحاظ د متحده ایا لاتو د استعماری پالیسیو د سیاست محصول دی چی د بن شیطانی کانفرانس یی بهترین مثال دی.

په لمړۍ دوره کی ارشد الشیاطین بحران الدین ربانی چی د آی اس آی په پلان زموږ د ملت په مقدراتو مسلط شو، چنانکه په بدله کی یی پاکستانی جنرال حمید ګل ته د خپل مشاوریت د مقام بیشنهاد وکړ، طالبان یی د (حرکت خود جوش اسلامی) په نامه وبلل او د غزنی جمعیتی والی قاری بابا ته یی امر وکړ چی د طالبانو سره د جنګ او مصاف نه ځان وژغوری، خو د بحران الدین اصلی هدف دا وه، چی د طالبانو په قوت خپل پخوانی اخوانی ملګری او ننی کله شخ رقیب یعنی ګلبدین سرکوب کاندی، خو ګلبدین د بحران الدین په دسیسه پوه شو او عقب نشینی یی وکړه، طالبان په پیکپ موټرونو سپاره کابل او ټول افغانستان فتح کړ، ناپلیون کاغذی پنجشیر په نیمه شپه کی لکه ګیدړه و تښتید.

مولوی صاحب محق ادعا کوی او وایی «این ګروه در پی سلطه جویی نژاد پرستانه برای یک قوم است، این ګرایش تبار ګرایانه یک از عوامل بی ثباتی و نزاع خونین ددر صد سال اخیر بوده است.»

په پورتنۍ ادعا کی مولوی صاحب محق د شورای نظار، ستمی جمعیت، د پوتین د شاطر یعنی رحمانوف، د ایران د فاشیستی اخوندی نظام او د هیواد او د ملت د ټولو داخی او خارجی دشمنانو د آدرس او حنجری نه خبری کوی او د قبرس او د بن د کنفرانس د تدویر کوونکی په څیر، په هیواد کی خبره قومی کول غواړی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

په هیواد کی د لمړی ځل دپاره د قومی او تباری د اور، مشتعل کیدل د پرچمیانو نه وروسته (محمود بریالۍ ګفت که ما به حکومت دوصد و بنجاه ساله پشتون ها خاتمه دادیم) د ستمی جمعیت، شورای نظار او د ایران د فاشیستی آخوندی نظام د پلویانو لخوا پترول واچول شول، نو ځکه ددی ډلو اسلام ته ضد اسلامی، او ستمی اسلام ویلای شو.

په خواشینۍ سره ګورو چی د افغان جرمن د سایت مذهبی متفکر او مبلغ مولوی صاحب محق ، د همدغه داخلی او خارجی دشمنانو په زهر آلوده کنجاړه باندی شخوند وهی او ادعا لری چی امارت اسلامی « در پی سلطه جویی نژاد پرستانه برای یک قوم است» یعنی د مولوی صاحب محق منظور (پشتانه) دی، خو په ده کی دا ایمان نشته چی ددی قوم یعنی «پښتنو» نوم په صراحت سره واخلی.

من از طرز کلامت میشناسم!!!

دی کی شک نسته چی د متحده ایالاتو او ناتو د یرغل او اشغال او د هغوی د ایجنټانو مفسدو حکومتونو، پر علیه په ملی او اسلامی جهاد کی ځانله طالبانو سهم درلود او دا هم څرګنده ده چی د طالبانو غوڅ اکثریت پښتانه دی، خو واقعیت دادی چی طالبان لکه د نظار شوری، ستمی جمعیت او په هیواد کی نورو په اصطلاح اسلامی منافقو ډلو په څیر په قوم او قومیت او حتی جمهوریت اعتقاد نلری او قوم پرستی د اسلامیت سره په متضاد قطب کی وینی. نن ورخ په هیواد کی قضایا او مسائلو ته قومی صبغه ورکول د ملی مصالحو او منافعو پر ضد رمباړی دی او بس.

دا چی مولوی صاحب محق ادعا کوی چی :(این ګرایش تبار ګرایانه یکی از عوامل بی ثباتی و نزاع خونین در صد صال اخیر بوده است) هم د انصاف او عدالت او حقیقت نه لیری ادعا ده.

آیا د بچه سقو مدنیت سوزه اغتشاش ته هم، محق صاحب د پښتنو د تباری سیاست او د اقلیتنو په مقابل کی د اتهامی تبعیضی سیاسی پالیسی، منطقی انعکاس په سترګه ګوری؟

د تباری سیاست بنیان ګذاران او( پالیسی میکران) خو د ستمی جمعیت، نظار شوری، جنبش او د مزاری او محقق او خلیلی او داسی نورو پرازیتی ډلو مفسدانه اقتدار د دوری نه نشأت کوی، مولوی صاحب محق  ولی د خپل بام واوره د پښتنو په انګړ کی غورزوی؟

مولوی صاحب محق، په هیواد کی د تاجکو، ازبکو ، هزاره ګانو او نورو شریفو اقوامو غړو مشارکت ته د طالبی حرکت په صفوفو کی، خپلو قومونو سره دیوه قومی خیانت په سترګه ګوری او داسی ادعا کوی:«شمار محدودی از چهره های متعلق به سائر اقوام برای دیکوریشن از طرف این ګروه به خدمت ګرفته شده اند، آدم های فرصت طلب و کم مایه ای اند که خواست عدالت خواهی مردم را (یعنی شورای نظار، جمعیت، دوستم و ګروه های مزدور و وابسته به ایران-مومند) را تضعیف کرده است، سبب شګاف بیشتر صفوف (کدام صفوف؟ صفوف خر دجالان و لنده غران به اصطلاح مقاومت دوم؟-مومند) شده و قبل از همه «به قوم و تبار خود خیانت روا میدارند.» در اثر سلطه این ګروه، تنش های قومی و تباری به اوج خود رسیده و هیچګاه در تاریخ کشور به این پیمانه وجود نداشته است.

این ادعای محق صاحب یک نظر منافقانه، و در حقیقت یک نظر  ضد منافع و مصالح مردم و کشور افغانستان است. لطفاً به نکات ذیل توجه فرمائید:

یک- اعضاء نجیب، شریف و با ناموس اقوام برادر در صفوف رزمندگان طالب علیه اشغال اضلاع متحده و کشور های عضو ناتو، و حکومات دست نشانده و مزدور شان، روی همان تفکر اسلامی استوار است که مردم ما علیه تهاجم و اشغال شوروی قرار داشتند.

برخی روشنفکران بی مسلک و پله بین جامعه ما، اشغال ناتو و اضلاع متحده را قانونی قلمداد مینمودند.

دو- دولت شوروی به جز یک اقلیت بسیار کوچک خلقی و پرچمی در افغانستان که خود از نظر اندیشه الحادی، با طرز اندیشه اسلامی و خدا پرستی ملت افغان در تضاد کامل قرار داشتند، و پایگاه  مردمی  در جامعه افغانی نداشتند و از جانبی هم اتحاد شوروی با چنان مشکل بزرگ اقتصادی مواجه بود، که دوام جنگ در افغانستان برایشان محال بود.

برعکس اضلاع متحده امریکا به حیث بزرگترین قدرت اقتصادی در جهان، و به حیث یک قدرت یکه تاز و نداشتن رقیب مماثل اقتصادی، سیاسی و نظامی بعد از فروپاشی اتحاد شوروی در جهان و تمویل کننده سازمان ملل متحد، به قوت طیارات ب 52 و بذر صدها ملیون دالر به سران شورای نظار و جمعیت و جنبش و دیگران، به جینوساید طالبان پرداختند، چنانکه قتل عام هیتلری سه هزار جوان مظلوم طالب  در دشت لیلی توسط رشید دوستم جنایکار قرن، از مثال های برجسته غلامان اضلاع متحده در کشور است.

اضلاع متحده با رشوه دادن صد ها ملیون دالر به سران شورای نظار و جمعیت ستمی و دادن انحصار قدرت در دست ایشان، و در نتیجه قومی ساختن جنگ در افغانستان، ملیون ها شورای نظاری و جمعیتی را در موقف غلامان زرخرید خود قرار داد.

لذا جمعیت ستمی، شورای نظار و سران شان و در مجموع تمام سران گروهای هفت گانه و هشت گانه، بقاء قدرت خود را در یرغمل بودن افغانستان در دست اضلاع متحده میدانستند و میدانند، لذا در جنگ بیست ساله علیه اشغال، تنها مرد میدان، طالبان پشتون تبار و جمعی از وطنداران مسلمان اقوام شریف دیگر افغانستان بود که در جهاد و مبارزه مسلحانه علیه اشغال در کنار طالب قرار داشتند و دارند و به اشغال قدرت های استکباری صلیبی و دیمکراسی صادراتی زهر اندود شان خاتمه دادند.

امروز جغرافیه افغانستان در دست امارت اسلامی قرار دارد و تمام کشور های جهان، از این واقعیت  انکار نا پذیر انکار کرده نمیتوانند، و  حتی خردجال ها و لندغران شورای نظاری و جمعیتی و تمام گروه های مزدور فراری بیگانه، برخلاف مولوی صاحب محق، میگویند که ما با طرز تفکر اسلامی امارت اسلامی مشکلی نداریم، ما حق خود را در تقسیم قدرت میخواهیم.

کشور های جهان نیز با در نظر داشت منافع ملی خود، مشکل آشتی ناپذیر با حکوت امارت اسلامی ندارند، تنها ایشان، شمول ذواتی را در تشکیل حکومت امارت اسلامی میخواهند که بر آن ها صد ها ملیون دالر سرمایه گذاری کرده اند و حیثیت ایجنت های سیاسی شان را دارد.

قوله های حمایت از حقوق زن و حقوق بشر و درعین حال دادن مدال های سخاروف به یک عده زن های فراری که نه زن های افغانستان ایشان را میشناسد و نه ایشان نمایندگی از میرمن های افغانستان کرده میتوانند، در کنفرانس ناروی و هم چنان انتخاب پنجاه زن به عنوان زن های گزیده سال از طرف بی بی سی لندن و امثال و اقران شان  محض و صرف جنبه تبلیغاتی و پروپاگندی داشته و فاقد محتوای حق گرایی واقعی است.

اگر قدرت های مستکبر جهانی به حقوق بشر منجمله به حقوق زن و حقوق اطفال افغانستان، مؤتمن باشند به حاتم بخشی ذخایر پولی ملت افغانستان به خانواده های کشته شدگان یازده سپتمبر، که یک عمل ضد حقوق انسانی و بشری مردم افغانستا ن به شمول زنان و کودکان است نخواهند پرداخت.

دیگر جنگ های قومی 43 ساله که در کشور ما توسط قدرت های شیطانی منطقه یعنی ایران و پاکستان و قدرت های استکباری در جهان و حلقه های خائن و مزدور داخلی شان در افغانستان مشتعل شده بود، منتفی است.

این نظر که گویا مشارکت اقوام غیر پشتون، در وسیع ساختن قاعده حکومت امارت اسلامی به سویه ملی و مملکتی، خیانت به اقوام شان است، در واقعیت امر، دعوت به تداوم جنگ های همانند قبلی قومی در 43 سال گذشته، و یک نظر کاملاً ضد منافع ملی و مصالح علیای مردم افغانستان است و بس.

ازره، اوغو، تاجک برار میه

افغانستان پغمان زیبا و گلستان اقوام است

تمیز رنگ و بو بر ما حرام است

که ما پروردۀ  یک نو بهاریم

تل دی وی افغانستان، تل دی وی افغان ملت، تل دی وی ملی وحدت

آمین یا رب العلمین

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.