زنده ګی امید و انګیزه

عبدالعلیم عیار

922

اگر همه چراغ‌های مسیر حرکت شما خاموش شوند، دوباره روشن شدنی اند. اما اگر چراغ امید شما خاموش شد، هیچ نیروی نمی‌تواند آن‌را روشن کند.
وقتی خداوند متعال خواست آدم و فرزندانش را خلق کند، فرشته‌گان گفتند” خدایا زمین گنجایش این همه آدم را ندارد” فرمود! «من مرگ را نیز می آفرینم» فرشته‌گان پرسیدند: «اگر مرگ آفریده شود، زندگی برای انسان نا خوشایند نمی‌شود؟»
فرمود! «من امید را می آفرینم»

پس به این باور باشیم که ظرفیت انسان برای پذیرش امید، شگفت‌انگیز ترین حقیقت زندگی است.
امید برای بشر یک مقصد را واضح و مشخص می‌کند و انرژی لازم را برای شروع کردن به او می‌دهد.
درین شکی نیست که زندگی انسان همیشه یک‌نواخت نبوده و دارای فراز ها و نشیب‌های است که در هر مرحله‌ی آن انسان در یک آزمون بزرگ الهی قرار دارد و به هر اندازه که دچار مصیبت و اندوه می‌شود با تحمل صبر و شکیبایی به پروردگار خود نزدیک می‌شود.

زمانی که ما دچار شکست می‌شویم، بخش اعظم امیدی که کم کم در زندگی به دست آوردیم را از دست می‌دهیم. اما به یاد داشته باشید که شکست، بخشی از چرخه ی زندگی اجتماعی است.
شکست به ما می آموزاند که ما انسان کاملی نیستیم. حتی اگر در اثر تصمیمات غلط یا اتفاقات بد احساس شکست کنیم باز هم نباید همه‌ی امید مان را از دست بدهیم.

شاید روز های بد آن‌قدر تکرار شود تا درسی که باید از آن بیاموزیم را کاملا درک کنیم تا دیگر هرگز وارد خطاها و اشتباهات نشویم، اما سرانجام افق‌های روشن و روز های خوب خواهند آمد.
بدون شک زندگی دشواری‌های خود را دارد و در مسیر زندگی، موانع بسیار زیادی منتظر ماست. اما امید به زندگی یکی از اصول لازم برای موفقیت در زندگی است. امید واری برای ما این باور را می‌دهد که « من تحت هر شرایطی به هدفم می‌رسم».

مطالعات و تحقیقات نشان داده که امید واری در زندگی و پیش بینی سطح عمل‌کرد افراد، رابطه مستقیم با یک‌دیگر دارند. یعنی به هر میزانی که امید تان به زندگی بیش‌تر باشد، امکان موفقیت در زمینه‌های مختلف شغلی و تحصیلی و غیره بیش‌تر می‌شود. امید تنها یک احساس خوب و زیبا نیست، بلکه سیستم انگیزش شناختی افراد نیز می‌باشد. به این معنی که احساس شما به دنبال شناخت حرکت می کند و از مسیر منحرف نمی‌شود.

پس واضح است که ظرفیت امید داشتن به زندگی خوب در همه افراد وجود دارد. لذا امیدواری به زندگی از مهم‌ترین اصولی است که به افراد کمک می‌کند بر موانع و مشکلات غلبه کرده و به اهداف خود برسند.
بدین اساس دو گروه از انسان ها می‌تواند چراغ امید شما را خاموش کند:
۱- اشخاص همیشه منفی‌نگر.
۲- اشخاص بخیل.
بناء‌ً اگر می‌خواهید که ذهن تان آرام، روح تان تازه و قلب تان مطمین باشد، از این دو گروه یاد شده فاصله بگیرید.
_________

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.