بچه سقو ثانی، در محکمه تاریخ /۲

محمد داؤد مومند

753

نگارش: کمیته وطنپرستان افغان.

جنایت پیشگان وطنفروش(با هرتحول در کشور حاضرند بخاطرکسب پول، وارد معامله های ننگینی گردند) چنانکه در یاوه سرایی هایشان چنان دروغهای شاخدار و دمدار را بکار میبرند که هر خواننده صاحب وجدان بیدار، با مطالعه نخستین پاراگراف، به راقم آن، دهها و حتی صد ها لعنت میفرستد.

اگر از اینان سؤال شود که – صادقانه اعتراف نمائید، طی سال های جنگ خونین که در کشور ادامه داشت و به عقیده شما، مسعود با پاکستان هیچگونه تعلقاتی نداشت، پس جبهات پنجشیر و بدخشان، از کدام طریق اکمال و سلاح های مرگباری چون: سکر، کلستر، ستنگر، ماین های ضد پرسونل و ضد وسائل از کجا و از کدام طریق بدسترس شما قرار میگرفت؟

عده کثیری از شخصیت های ملی مانند: داکتر بهاء الدین مجروح، شاغلی عزیز الرحمن الفت، جنرال کټوازی، شاغلی غروال، داکتر لودین (افغان ملتی)، شاغلی  چنزی صاحب ، معلم ذاکر (افغان ملتی)، داکتر حکیم شګیوال، وکیل وزیر محمد، ولی خان کړوخیل وغیره در پاکستان بوسیله آی – اس – آی و قوماندانان و مزدوران قلاده به گردن جهادی شان به شهادت رسیدند، که حتی آب از جای خود تکان نخورد، اگر مسعود وابستگی و سرسری ها نمیداشت، آی- اس – آی نمی توانست با وی تصفیه حساب نماید؟

اگر جبهات پنجشیر تعلقات بسیار خاصی با دستگاه استخبارات پاکستان نمیداشت، آیا میتوانستند، یک مرمی و یا یک دالری از پاکستان و امریکا  که توسط  سی- آی – ای  به شبکه های جاسوسی پاکستان دربست و بی حساب عرضه میشد، دریافت نمایند و یا ده ها کیلو زمرد و صد ها کیلو لاجورد از مال ملت بینوا و فقیر و مظلوم افغانستان، از طریق پاکستان به بازار های کشور های غربی و بخصوص فرانسه انتقال یابد؟

آیا یونس قانونی منحیث نماینده سیاسی و خاص احمد شاه مسعود به آی- اس – آی معرفی نگردیده بود؟ وجدا از تنظیم ها فعالیت نداشت؟

مگرمسعود درسال 1999 به دعوت ادارات خاص پاکستان، به آنجا نرفت؟

آیا توپخانه به هدایت و رهنمود استخبارات پاکستان، که جلال الدین حقانی به صفت رئیس شوری (تلفظ شورا) و مسعود بحیث معاونش تعیین گردیدند، تدویرو تنظیم نگردید؟

آیا اکمالات جبهات پنجشیرازطریق پشاور و از کانال استخبارات پاکستان صورت نمیگرفت؟

آیا توافقنامه ای بین مسعود و گلب الدین در حربی پوهنتون، به هدایت و تقاضای جنرال حمید گل رئیس قبلی استخبارات پاکستان و اعجاز الحق فرزند جنرال ضیاء و ترکی الفیصل رئیس استخبارات عرب سعودی صورت نگرفت؟

آیا به اصطلاح این بنیاد گرایان بی فرهنگ و فاقد و جدان ملی به مجرد داخل شدن در شهر کابل، چه جرم و جنایتی را مرتکب نشدند و کابل را به ویرانه و شهر را به شهر ارواح و مردم را قتل عام نکردند؟

محمود مستیری نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در مورد امور افغانستان از قول جنرال دوستم میگوید: یک هیئت فداراسیون روسیه اخیراً با دوستم ملاقات کرده ، به وی توصیه مینماید که او با مسعود اتحادی را تأسیس نماید.

محمود مستیری میگوید: در حال حاضر با وجود ادعای بلند و بالای برهان الدین ربانی و مسعود، حکومت کنونی واقعاً یک حکومت نبوده، هیچ بنیاد قانونی ندارد و از منجمله پنج شهر عمده افغانستان (کابل، مزار، قندهار، هرات و جلال آباد) تنها دو شهر (کابل و جلال آباد) و از تقریباً 32 ولایت افغانستان، تنها هشت ولایت آن را تحت کنترول دارد.

آنهایی که در کابل ادعا ی حکومت افغانستان را مینمایند،  در واقعیت امر، قسمت اعظم کشور خارج از اداره شان قرار داشته، جمیع گروه های قومی به استثناء تاجک ها، فی الواقع تمثیل نگردیده اند، که طبعاً دولت را مزیداً کم اهمیت میسازد.

(فیلکس ارماکورا) نماینده سازمان عفو بین المللی، بعد از بازدید از کابل، در آن زمان گفت :…..در کابل وضع حقوق بشر ناگوارتر از سابق و چور و چپاول و قتل های فردی و دسته جمعی وجود دارد، و راکت ها بطور مسلسل اصابت میکند و هم آب و برق و قانون وجود ندارد. صرف در جلال آباد و مزار شریف وضع نسبتاً بهتر است و در متباقی مناطق افغانستان قضاوت در مورد جرایم به اساس شریعت، از جانب خود قوماندانان محلات و مناطق صورت میگیرد.

روزنامه شهادت ارگان نشراتی حزب اسلامی گلبدین حکمتیار صدراعظم حکومت مسعود – ربانی در مقاله تحلیلی خویش در رابطه به چاپ بانکنوت ها چنین مینویسد: حکومت های سابق (حکومت تره کی، ببرک و نجیب الله تا آخر زمامداری شان مجموعاً مبلغ یکصد و شصت ملیارد افغانی، چاپ و عرضه کردند، ولی حکومت مسعود- ربانی در مدت بیست ماه، پنج هزار ملیارد افغانی طبع و عرضه کرده است و این بانکنوت های بدون پشتیوانه به امر مسعود و ربانی که در« پرزه هام» صادر میشد توزیع میگردید. از اینجاست که خرید و فروش مناطق در بدل پول آغاز شد و نشر پولهای بدون پشتیوانه در فدراسیون روسیه انتقاد های زیادی را نسبت به رژیم وارد ساخت.(روزنامه شهادت 123 دلو سال  1373 )

یونس قانونی مانند سائرعمال شورای نظار از مدت ها قبل در خدمت اجانب بوده و از ارتباطات احمد شاه مسعود با روسیه، ایران، هند و اخیراً اضلاع متحده مستفید شده است.

مؤلف الاشه شکن در صفحه 63 کتاب خود در مورد احمد شاه مسعود مینویسد:(مسعود هم چنان در قاچاق مواد مخدرشرکت کرده بود. در اوقات مختلف از روس ها، ایرانی ها، هندی ها و امریکائیان پول بدست میآورد.)

قابل یاد آوری است که احمد شاه مسعود، ربانی و سائر همکیشان شان در دهه   1970م از آی اس آی پاکستان پول میگرفتند و در افغانستان دست به تخریب و دهشت افگنی میزدند.

در حقیقت وطنفروشی و خیانت به کشور برای این گروه ضد ملی به یک فرهنگ مقدس مبدل گشته و برای شان غرور آفرین بود. زمانیکه اضلاع متحده بعد از حادثه11 سپتمبر، تصمیم به سقوط نظام طالب گرفت، ائتلاف فاسد و مفسد شمال و بالاخص جناح زمرد فروشان و بی ناموسان نظار، غرض غصب قدرت، خود را به کشور اضلاع متحده فروخت. اما تعلقات قبلی این گروه با روسیه، ایران، و هند تا هنوز پا برجاست. استعداد و توانایی این گروه فاقد وجدان انسانی، برای چاکری قدرت های بیگانه محیرالعقول است.

نور په بله برخه کی

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Comments are closed.