تصمیم در مورد ما بدون ما!/ دوکتور صلاح الدین سعیدی

0 547

تصمیم در مورد ما بدون ما! مشروعیت حاکمیت های مشروع و به تأسي از آن قوي و توانمند اجرای برنامه و تأمین اتوریته همان نظام و حاکمیت است که از اراده ء ملت بوجود آمده و در خدمت ملت و در خدمت منافع ملت، پالش و پرورش خواسته های آن باشد. حاکمیتیکه قوت خود را از ملت به صورت مشروع کسب نه کرده باشد مسلماً ضعیف، بی اتوریته و عدم توانایی تطبیق برنامه ها و پيشپرد اعمار پروژها و برنامه های کلان را ندارد.

با ثابت بودن عقلي، منطقي و مطابقت آن با منطق سیاسي این حقایق فوق اینک بخش از حلقات مافيايی، به زور و زر رسیده به زور ب52 ، تاجران اشک و خون ملت، معامله ګران بی عزت سیاسی و تاجران قوم و سمت اخیراً نیروهای خویش را منظم تر ساخته اتد تا در تبانی به اسلام آباد و قُم در یک معاملهء جدید در مورد سرنوشت ملت و کشور، در غیاب و عدم حضور ملت در تصمیم ګیري، بر ملت و کشور تجارت و معاملهء ناروا بر سر سرنوشت ملت نموده، ارادهء ملت را به تمسخر ګرفته، توهین نموده و در غیاب ملت به صورت غیر مشروع دست به تمرد و یاغي ګري زده و اینک ناجوانمردانه به تقسیم غنایم میپردازند!? در غیاب ملت و با نفیه کردن ساختارها مطابق قانون به صورت نارو و خاینانه حق ملت را پایمال میدارند. این حلقات قرار بعضې شواهد و علایم بخش از جهانیان نیز قناعت داده میکنند که کم مصرف بودن این تصامیم، حق ملت در انتخاب زعامت خویش تلف را طفره میروند. در حق ملت خیانت صورت ګرفته و ارادهء ملت را دور زدن میخواهند. به یاد داشته باشند که توافق سراسری ملی و اجماع به مفهوم خیانت به ارادهء ملت که ملت را تعویض کنند و حق ملت را در انتخابش نفیه کنند، میباشد! اين روش در انتخاب زعامت سياسي مشکل را اولاً حل نه خواهد کرد، بلکې آنرا تعمیق نيز خواهد بخشید.

معامله و تصميم در مورد ملت و كشور و امر صلح در غياب ملت خیانت صریح در انتخاب و خلاف رای و خلاف خواست ملت است و غير عادلانه نيز ميباشد. در جامعه ایکه عدالت نباشد، در آن جامعه صلح پایدار تأمین شده نمی تواند. توافق در غیاب ملت توسط تیکه داران قوم، سمت و تیکه داران جهاد ملت افغان مردود میباشد که سبب تعمیق درز های موجود در حاکمیت میګردد. این حالت تأثیرات ناګوار بر توان و عملکرد اتورینهء دولتی خواهد داشت و بحران را عمیقتر خواهد کرد. اجماع ملی به این فهم که ارادهء ملی را تعویض کند، اجماع نه ، بلکی صریحاً غداری به ارادهء ملت است. هیچ ساختارسیاسی و هیچ توافق سیاسی به غیر از رأی ملت و مردم نباید و نمی تواند قایمقام ارادهء ملت شود. همچو تفاهمات، اجماع و یا اجماع ها صرف و صرف باید ممد، زمينه ساز، همكار و م‌ؤید تحقق برنامه های دشمن میګردد و مردود اند. اعتراض، انتقاد، مظاهره. و دادن طرحای حل مکشور و جامعه یک امر طبعی است، آما نظام براندازی و التیماتوم عمل خاینانه و خدمت به دشمن است! ملت افغان انتخابات آزاد، شفاف و تحت نظر قوانین خوب در وقت معینه میخواهد. اګر درین قسمت حاکمیت افغانی و جامعهء جهانی تعلل کند و جای ګزین های جدید تجربه کنند، عواقب بس وخیم و کشندهء آنرا خود با تمام قساوت خواهند چشید و مزه خواهند کرد و درآن صورت ممکن دیر شود، باز ترمیم کرد.

و ماعلینا الا البلاغ المبین

دوکتور صلاح الدین سعیدی

٣٠/١/٢٠١٨

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply