لطیف پدرام از اعلامیه و اخطار تا اعلان خودمختاری بدخشان!/ د. نوراحمد خالدی

0 773

سه سال قبل لطیف پدرام در یک مصاحبه تلویزیونی علنا اظهار داشت که با استفاده از حضور نیروهای بین المللی و فرصتهایی که این نیروها برایشان میسر کرده افغانستان را باید بطور رادیکال عوض کرد و سمبول های کلان ملی را باید عوض نمود. او اظهار داشت که همیشه در صحبت های خود با بزرگان ولایات از آنها خواسته است که اعلان خودمختاری بکنند. اخیرا موصوف به بهانه مخالفت با شروع پروسه توزیع تذکره های جدید الکترونیکی از هواخواهان خود خواست تا در برابر دولت از هرگونه اقدام و ابزار بشمول اقدامات مسلحانه استفاده کنند. متعاقبا پدرام جلسه حزب کنگره ستم ملی تاجیکان خودرا در بدخشان دایر نمود و در آن جلسه خودمختاری بدخشان را اعلام نموده بیرق دولت منحلهٔ ربانی را برافراشته سرود ملی آنرا نیز به عوض سرود ملی جمهوری اسلامی افغانستان نواختند. خلاصهٔ جریان تمام اقدامات بالا که در مخالفت و مغایرت و توهین آشکار به قانون اساسی کشوراست در ویدیو کلپ ضمیمه به حیث سند یک خیانت ملی با سؤ استفاده از موقف پارلمانی موصوف موجود است.
متأسفانه طوریکه معلوم میشود حزب جمعیت اسلامی و شورای نظار در عمل دنباله رو سیاستهای قومپرستانهٔ سکتاریستی ستم ملی لطیف پدرام شده اند و با پیروی از سیاستهای ضد ملی موصوف روز بروز جامعه را به طرف یک فاجعهٔ ملی رویا رویی اقوام سوق میدهند.
هیچ دولتی در هیچ جای دنیا تحمل اینگونه سیاستهای جدایی طلبانه افراد و گروهها را نداشته و هر نوع اقدام تحریک آمیز و مسلحانه را در این زمینه در نطفه نیست و نابود خواهد کرد.
در این جا باید به وضاحت اعلام کرد که اگر کسانی و یا گروههایی مانند کنگره ستم ملی تاجیکان پدرام با سو استفاده از موجودیت قوای بین المللی پیهم با تحریکات ضد افغانی جدایی طلبی و اهانت به قوم پشتون و اهانت به ملت افغانستان و ارزشهای قانون اساسی که در آن به هر تبعهٔ افغانستان به عنوان “افغان” خطاب شده آگاهانه در صدد بیدار کردن دیو پشتون هستند با لاخره این دیو را بیدار خواهند کرد و زمانی خواهد رسید که خلاصگیر امریکایی اینجا نخواهد بود. نباید این دیو را بیدار کرد. در این کشور از بروز فاجعهٔ ملی باید جلوگیری کرد.
قانون اساسی مساوات تمام اقوام را تضمین میکند و راههای حل مسایل مبرم کشور را از راههای قانونی و با تفاهم ملی مشخص کرده است. باید به قانون اساسی احترام کرد و دو دستی باید به این قانون چسپید.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply