در یک قدمی انتخابات (آغاز دورۀ سکوت) / سید جمال اخگر

0 652

ساعت دوازده شب گذشته کمپاین های انتخاباتی به اتمام رسید و دوره سکوت آغاز شد.

با آغاز دوره سکوت کاندیدان نمی توانند تجمعات و کمپاین های انتخاباتی را راه اندازی کنند، زیرا در دوره سکوت فرصتی برای رای دهنده گان است تا بتوانند در این زمان با توجه به برنامه های کاندیدان پارلمان ، نامزد مورد نظر خویش را با اعصاب آرام انتخاب نمود و با فرا رسیدن میعاد رای دهی وی را حمایت و راهی پارلمان نمایند.

حالا که پس از سه سال تأخیر در یک قدمی انتخابات شورای ملی قرار داریم باید توجه داشته باشیم تا این پروسه ملی را با اشتراک فعال خویش و رفتن به پای صندوق های رای دهی این پروسۀ مهم ملی را مشروعیت بخشیده و وجیبۀ میهنی خویش را در مقابل کشور و مردم خویش اداء نمایند.

همچنان در دوره سکوت، کمیسیون های مستقل انتخابات، شکایات و تخلفات انتخاباتی که از سوی نامزدان صورت می گیرد را بررسی و لیست نهایی نامزدان را اعلام می نمایند.

پس از اتمام دروه سکوت به تاریخ 28 میزان پروسه رای دهی آغاز می گردد و مردم به پای صندوق های رای دهی می روند.

حالا که پس از کشمکش های فراوان به برگزاری انتخابات نزدیک و نزدیکتر گردیده ایم آنچه بیشتر از هر چیز دیگر حایز اهمیت می باشد، اشتراک فعال در این پروسه ملی ، استفاده از حق شهروندی خویش و انتخاب نامزد شایسته و با گذشته درخشان می باشد، زیرا پارلمان به عنوان خانه ملت و مرجع تصمیم گیری های بزرگ کشور است و بدون شک افراد متعهد ، متخصص ، صادق ، با ایمان و کار فهم می توانند مصدر خدمات مفید برای موکلین و کشور خویش گردند.

ما باید در انتخاب نامزد مورد نظر خویش فراقومی و فرا ملیتی فکر نمائیم و نباید به سمت ، قبیله ، زبان و نژاد اهمیت دهیم بلکه برای برنامه و راهکار های مفید نامزدان و وسعت دید شان رای بدهیم.

با آن که بیش از 50 هزار نیروی امنیتی پولیس در کنار ارتش ملی و امنیت ملی تآمین امینت انتخابات پیشرو را به عهده دارند دشمنان مردم افغانستان تلاش خواهند کرد تا در روز برگزاری انتخابات نظم این پروسه ملی را بهم زنند، اما شهروندان کشور می توانند که با نیروهای امنیتی در قسمت حفظ امنیت این روز سرنوشت ساز همکاری جدی نمایند تا باشد دست گروه های تروریستی را شکسته و اجازه تخریش ذهنیت رای دهنده گان را ندهیم.

به امید راه یابی افراد دلسوز و با ظرفیت در خانۀ ملت!

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply