کشتار زنان و کودکان در کدام قاموس جواز دارد؟

 توفیق عظیمی

0 739

حمله مهاجمان انتحاری بر شفاخانه صدبستر در منطقه دشت برچی در مربوطات حوزه سیزدهم امنیتی کابل حدودآ پس ازپنج ساعت درگیری پایان یافت.

 وزارت داخله گفته‌ است که تمامی سه مهاجم انتحاری ازپا در آمده ‌اند. این حمله ساعت ده پیش از چاشت مورخ 23 ثور 1399 با دو انفجار پی در پی آغاز شد و در حوالی ساعت سه پس از چاشت پایان یافت. وزارت داخله گفته‌است که 13غیرنظامی در این حمله جان باخته‌اند و 15تن دیگر زخمی شده‌اند. این وزارت همچنین گفته بود که 80 تن دیگر از غیر نظامیان این شفاخانه نجات داده شده‌اند. تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته‌است. گروه طالبان نیز دست داشتن در این حمله را رد کرده‌است.

این درحالیست که طالبان در سایت صدای جهاد نشر کردند که صبح امروز شفاخانه داکتران بدون سرحد در کابل مورد حمله قرار گرفت و همچنان در خبر از سوی طالبان گفته شده که شفاخانه داکتران بدون سرحد توسط استخبارات غرب حمایه میشود و مجاهدین را تداوی نمی کند و همچنان خبر های تلفات دروغین مجاهدین را نشر میکند.

از سوی دیگر ذبیح الله مجاهد اعلان میکند که در این حمله دست طالبان نبوده با وجود آنکه حملات در غرب کابل معمولاً بدوش داعش بوده است اما گذارشات فوق الذکر میرساند که این بار طالبان برای عقده گشایی در برابر عملکرد های ضد تروریستی این بیمارستان عکس العمل وحشیانه انجام داده اند.  این نخستین باری نیست که گروه نامبرده به جان و مال مردم حمله کرده و از مسن تا اطفال را قلع و قمع کرده اند.

هیچ صفتی درست نمی آید تا به این گروه سفاک منسوب کرد. زیرا هیچ حیوانی درنده تر از این جانوران گمنام و نشان نیست. حمله به مکاتب، مدارس، مساجد، و چندین بار به شفاخانه ها و ازبین بردن مریضان در بستر هایشان و داکتران در هنگام تداوی و رسیده‌گی به مردم بارها ازطرف این گروه تروریستی در حق مردم مظلوم ما اعمال گردیده است. طالبان که رسماً وابسته به شبکه های استخباراتی و رژیم های ستمکار منطقه و جهان استند همواره در پی بر آوردن حاجات سیاسی و نظامی شان ازهیچ تعدی علیه مردم ملکی و نظامی دریغ نمی کنند.

آی اس ای پاکستان که از سال های اول پیدایش نکبت بار این گروه متهم به حمایت و تجهیز این شبکه در خاک پاکستان و افغانستان بوده است بعید نیست که در چنین کشت و خون های بی رحمانه اخیر در کابل و ولایات دست شان آلوده نباشد.‌ دشمنان مردم این سرزمین میخواهند تا با ایجاد مداوم و پی در پی شبیخون روحیه مردم را برای برپایی آرامش و صلح از آنها بدزدند،اذهان عامه را پریشان گردانند تا به فکر آرام بتوانند بر مقدار شگاف کشتی توفان زدۀ افغانستان بافزایند.

 بناءً در چنین شرایط بحرانی مردم کشور باید جگر زیر دندان بگیرند و انگیزه شان را در برابر احقاق حقوق شهروندی شان از مظالم تروریستی، ازدست ندهند و در گرفتاری و امحای این شبکه های خونخوار با حکومت افغانستان همکار باشند و اطمینان داشته باشند که این اعمال غیر انسانی بی جواب نخواهد ماند و تلافی آنرا در صفوف جنگی، و پایگاه های امن ساحوی شان خواهند پرداخت.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply