اسلام دین دین صلح و عدالت

سید عبدالله پاچا

0 567

این یک واقعیت آشکار وانکار ناپذیر است که اسلام دین صلح ، عدالت ، برابری ، برادری ،صلح، ثبات و … است. برای تأمین مساوات ، برادری ، عدالت و صلح بوجود آمد و هنگامی که پیامبر اکرم (ص) به عنوان پیامبر از طرف خداوند تأیید شد ، همه جهان در شعله های آتش فساد و بی عدالتی میسوختند، جهل و نادانی به حدی رسیده بود که مردم به بت های دست ساز خود سجده می کردند و دختران خود را زنده به گور می کردند و آنها را می کشتند جنگ و سایر اقدامات غیر اسلامی و غیرانسانی انجام میدادند .

اما با ظهور اسلام ، همه این اعمال و رسوم شیطانی ریشه کن شد و در یک کلام ، نفرت و دشمنی آنها به عشق و دوستی واقعی تبدیل شدعلم دانش و عرفان همه جا را فرا گرفته بود و هر مظلومی حق خود را به دست می آورد.

اما متأسفانه ، برای دهه ها در کشورما افغانستان ، برخی از گروه ها برای رسیدن به منافع شخصی و اهداف پلید بیگانگان ، اقداماتی را به نام اسلام و جهاد انجام داده اند، آنها درگیری کامل دارند و می خواهند اسلام را به عنوان دین تروریسم ، بی عدالتی و افراط گرایی به جهانیان معرفی کنند ، در حالی که اسلام شرایط خود را برای دشمن و حتی برای کفار ، بزرگان آنها ، زنان و کودکان تعیین کرده است و كشتار كودكان را به شددت منع کرده است.

اما گروه های تروریستی طالبان و داعش هیچ قانونی ندارند و از چارچوب اسلام و بشریت فراتر می روند و تصمیم می گیرند مطابق خواسته های خود عمل میكنند و با کودکان ، افراد مسن ، زنان ، مساجد ، مدارس دینی و علمای دین به عنوان مبارز رفتار می کنند.

نکته مهم دیگر این است که مساجد و مدارس دینی در اسلام از جایگاه و ارزش ویژه ای برخوردار هستند زیرا در این مکانهای مقدس مسلمانان خداوند را عبادت می کنند ، جوانان و کودکان احکام الهی را فرا می گیرند و خود را به تعالیم عالی اسلامی مجهز می کنند تا به این ترتیب آنها آموزه های دین را به دیگران برسانند ، اما متأسفانه گروه های تروریستی از این اماکن مقدس ، به ویژه مدارس علمیه ، برای اهداف پلید خود تحت عنوان اسلام و جهاد استفاده می کنند و جوانان را آموزش افراط گرایی می دهند و دین مقدس اسلام را بدنام می سازند و از این مکان ها بدستور بادران شان که می خواهند افراط گرایی ، وحشیگری و تروریسم ادامه پیدا کرده و با سو استفاده از احساسات پاک جوانان از آنها در میدان جنگ ، حملات انتحاری و سایر اقدامات تروریستی مشابه برای کشتن مردم مظلوم ما و ویرانی کشور ، خطوط جنگی خود را تقویت می کنند.

طالبان و گروه های تروریستی داعش از این تخریب ها به عنوان اقدامی علیه خود اسلام استفاده کرده اند و حتی باعث بی اعتباری اسلام و مدارس دینی شده اند. واقعیت این مسئله برای همه مردم داخل و خارج از کشور و به ویژه مردم متدین و مظلوم ما روشن شده است که گروه های تروریستی از جوانان در مدارس علمیه سو استفاده می کنند ، باعث نگرانی همه شهروندان میشوند .

بنآ این وظیفه دنیوی و اخروی خانواده ها است که فرزندان خود را از نزدیک تحت نظر داشته باشند و از رفتن آنها به مدارسی که اطلاعات کاملی از مدارس و مسئولان خود ندارند و یا مدارسی که در کشور پاکستان موقعیت دارد جلوگیری کنند. خدای نکرده به فرزندان آنها افراط گرایی و تروریسم آموزش داده نشود و از احساسات آنها برای اهداف شیطانی تروریسم بهره برداری نشود.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply