گروه طالبان نگران ناروا خواندن جنگ شان از سوی علمای مطرح جهان اسلام اند

نیلوفر مستعد

0 587

همزمان با افزایش خشونت ها و جنگ جاری موجوده در افغانستان که همه روزه از هموطنان بیگناه ما قربانی می گیرند در حقیقت مخالف نصوص آیات قرآنی و احادیث نبوی(ص) می باشد. مبارزه مسلحانه و انجام سایر اعمال ناروا تحت نام جهاد در مقابل جمهوری اسلامی افغانستان که ۹۹ فیصد مردم آن مسلمان هستند و قانون اساسی آن نیز در سطح منطقه از همه بیشتر اسلامی می باشد، هیچگونه صبغه دینی و جواز شرعی ندارد.

با در نظر داشت اینکه جنگ در افغانستان روز به روز شدت گرفته و طولانی تر شده می رود و در این جنگ روزانه ده ها تن از طرفین و مردم عام بی گناه کشته می شوند و با تداوم جنگ و خشونت در افغانستان که مخالف صریح آیات قرآن و احادیث پیامبر(ص) می باشد صادر نمودند که مورد استقبال عام و خاص در افغانستان قرار گرفت.

بر علاوه آن علماء و دانشمندان معاصر اسلامی اظهارات شیخ احمد الریسونی، رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام و اعلامیه ای علمای بنگله دیش را پیرامون جنگ جاری در افغانستان مورد تایید قرار داده و حمایت پشتیبانی شان را اعلام داشته اند. خداوند (ج) در قرآن عظیم الشان در آیه مبارکه سوره نسا، آیه ۹۳ ارشاد می فرماید: که مفهوم ترجمه آن چنین است: کسی که یک مومن مسلمان را به قصد می کشد پس جزای او جهنم است و در آن همیش می باشد و بالای آن لعنت و غضب خداوند ج است و آماده کرده شده برای آن عذاب بزرگ.

همچنان الله ج در آیه دیگری در سوره نسا، آیه ۲۹ ارشاد می فرماید که ترجمه آن چنین است (( شما نفس های خود را نکشد یقیناً الله ج بر شما مهربان است.)) پیامبر ص رهبر بزرگوار بشریت می فرماید «لزوال الدنیا اهون عندالله من قتل المؤمن.» ترجمه؛ زوال و نابودی دنیا به نزد الله ج سهل و آسان است نسبت به قتل یک فرد مومن. حدیث شریف: با توجه به وضعیت موجود و شرایط ناگوار کشور که هر روز از افغانان ما قربانی گرفته و مصیبت را به ببار می آورد و قلب هریک از افغانان را جریحه دار ساخته است و علمای جهان اسلام از جمله علماء ومفتیان کشور عربستان سعودی، کشور مصر و علمای یک تعداد کشورهای دیگر مسلمان این جنگ را حرام دانسته، انتحار و انفجار بالای مسلمانان را ناروا و عمل غیر مشروع اعلام نموده بودند و اعلامیه های متعددی را در روشنائی قرآن و سنت صادر نمودند.

دین مقدس اسلام؛ دین دوستی، محبت، همدلی، همزیستی، برادری و الفت است چنانچه که حضرت ابوبکرصدیق (رض) خلیفه اول اسلام و یار راستین پیامبر بزرگوار می فرماید؛ که ای بنده گان خدا با یک دیگر قطع تعلق نکنید، بغض نداشته باشید، با یک دیگر حسد نکنید، با هم برادر باشید چنانچه خداوند ج به شما دستور داده است.

بناءً سخنان گوهر بار و پاکیزه حضرت ابوبکر صدیق رض در حقیقت پیام خوبی برای تمام امت مسلمه در جهان اسلام است و موفقیت را به بارمی آورد. حالا طوری که مشاهده می گردد دشمنان اسلام و بالخصوص دشمنان افغانستان و اجیران فروخته شده آنان تحت نام طالب و داعش از قیام های عمومی مردمی، جلسات و محافل جداگانه ای که بخاطر قطع جنگ و برادرکشی و صلح پایدار در سراسر کشور، در ولایات مختلف به راه انداختند و علمای کرام در داخل و خارج کشور اعمال ناروا و ضد اسلامی و انسانی آنان را در روشنائی قرآن کریم و سنت نبوی به شدت تقبیح نمودند که مخالفین دولت اسلامی افغانستان را به لرزه درآورده و باعث اختلافات عمیق و کشمکش میان آنها شده است.

مردم شریف و ستمدیده مظلوم افغانستان همین حالا سخت تشنه صلح سراسری و ثبات در کشور هستند و خواهان توقف بدون قید و شرط جنگ و خونریزی در افغانستان بوده و از گروه طالبان می خواهند تا با در نظر داشت منافع ملی و ارزشهای دینی و اسلامی مطابق حکم و دستور قرآنی و احادیث نبوی به صلح و ثبات تن در داده نگذارند که افغانستان بیش از این به حالت بدبختی به عقب برگردد و دستاوردهای چندین ساله این ملت سرفراز و قهرمان به هدر برود.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply