اعلامیه شورای علمای متحد افغانستان در پیوند به شکست بن بست مذاکرات قطر

0 683

اعلامیه شورای علمای متحد افغانستان در پیوند به شکست بن بست مذاکرات قطر

(صلح و الخیر) صلح خیر است

    خوشبختانه بعد از گذشت ماه ها و چانه زنی های فراوان روی آجندای مذاکرات دوحه میان گروه طالبان و هیات مذاکره کننده دولت جمهوری اسلامی افغانستان بن بست که روی چگونگی نشست رو در روی میان هیئت دو طرف وجود داشت شکست و مردم افغانستان را به آمدن یک صلح در کشور امیدوار ساخته است.

   اکنون مردم مسلمان و باعزت افغانستان که چهل سال است بار جنگ و خشونت را بدوش می کشند و عزیزان خود را در طی این مدت از دست داده اند و خسارات هنگفت مالی و جانی را متقبل گردیده اند و از جنگ وبرادرکشی خسته شده اند و دیگر تحمل کشیدن بار جنگ و خشونت را ندارند، اما از شکستن این بن بست میان هیات مذاکره کننده در کشور قطر استقبال نموده و خوشبین بر یک آینده روشن در پیشرو هستند و ضمناً سر انجام هر جنگ آخرش روآوردن به صلح و خاتمه به خشونت می باشد.

   چنانچه خداوند (ج ) در در کلام الهی خود می فرماید: {وإن طائفتان من المومنین اقتتلوا فأصلحوا بینهما} سوره حجرات آیه 9.

ترجمه: و اگر دو گروه از مومنان با یکدیگر بجنگند میان آنها صلح و آشتی برقرار کنید و خداوند متعال این دو گروه را که باهم در جنگ بودند مومن نامیده است.

   چنانچه خداوند متعال در جای دیگر وعده داده است کسانی را که به ایجاد صلح و صفا در میان مسلمانان بپردازد، مغفرت نماید و رحمت خویش را بر آنان سرازیر فرماید، می فرماید: ترجمه: ( و اگر میان خود، صفا و صمیمیت برقرار کنید و تقوا پیشه نماید ( خداوند شما را می آمرزد ) همانا خداوند آمرزنده و مهربان است).

این آیه با دو صفت غفور و رحیم خاتمه یافته و این بدان معناست که خداوند متعال مصلحان را مغفرت مینماید و آنان را مورد رحمت خویش قرار میدهد.

    شورای علمای متحد ومردم افغانستان از هئیت دوطرف توقوع دارند که با گذشت چهاردهه جنگ و خشونت در کشور از این فرصت طلای و پیش آمده استفاده خوب و معقول نموده و در قدم نخست با اعلان یک آتش بس سرتاسری در کشور، در یک فضای صلح آمیز وبرا درانه  از طریق گفتگوهای دوستانه و بین الافغانی یک راه حل منطقی را برای تامین و آوردن یک صلح دائیمی و پایدار و ختم جنگ در کشوربه پیش گیرند، و در این راستا سعی وتلاش نمایند تا در آن همه مردم افغانستان سهم خود را ببینند و دست از جنگ و برادر کشی در افغانستان بردارند که چهل سال است مردم افغانستان خسارات آن را می پردازند نقطه پایان بگذارند تا ملت بزرگ و باهم برادر افغان دیگر شاهد جنگ و خشونت و قتل عزیزان شان در هیچ گوشه وکنار کشور نباشند، و از سوی هم بتوانند در یک فضای برا درانه  بدور از جنگ و خشونت و تعصبانی قومی، زبانی و سمتی مانند یک برادرمسلمان زندگی نمایند، از طرف دیگر به جهانهان نشان دهند که مردم مسلمان افغانستان یک ملت واحد بوده و خود میتوانند در تعین سرنوشت آینده خود و آوردن تامین صلح و امنیت در افغانستان تصمیم بگیرند، به امید یک آینده صلح سرتاسری در افغانستان.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply