مقصر فاجعۀ غزنی کیست؟

نیلوفر مستعد

0 616

طالبان روز جمعه در منطقه گیلان غزنی در مراسمی ختم قرآن ، اینبار بواسطه زرنج بمب کودکان معصوم افغان را هدف قرار دادند  .

موتورسیکلت زرنج که توسط طالبان تهیه و در آن مواد منفجره جاسازی شده بود حین مراسم ختم قرآن انفجار داده شد  ، با اینکه از طالبان انتظار چنین جنایتی بعید نیست . اما سوالی که به آن باید پرداخته شود اینست که ، طالبان چرا به مراسم ختم قرآن حمله زرنج بمب را انجام دادند ؟

از آنجا که طالبان و سایر گروه های تروریستی منافع  خود را در انجام خشونت ها می دانند ، می خواهند آشوب و خونریزی برپا کنند ، در مقابل این سفاک خواهی  ، استخبارات کشورهای منطقه به آنها پول و امکانات پرداخت می کند. جنگی که اکنون به یک تجارت میان تروریزم و استخبارات منطقه تبدیل شده در واقع تروریزم ( طالب) اجیران استخبارات منطقوی هستند ، اگر استخبارات منطقه دست از تروریزم پروری بردارد ، دیگر در افغانستان تروریزم نخواهد وجود داشت حتی تروریزم از منطقه محو خواهد شد .

از گذشته ها تا حالا استخبارات منطقه دست و آستین برای پرورش تروریزم بالا زده اند و آنها را برای خشونت ها در افغانستان تشویق میکنند،  تا به رقیب های منطقوی خود بفهمانند که ما در این جا حضور داریم و به اساس آن جنگ های نیابتی خویش را در مطابقت بر منافع کشوری خویش ادامه و تعقیب می نماییم .

بنا اینجا در افغانستان گروه های طالبانی و سایر گروه های تروریستی برای خشونت و تداوم جنگ افغانستان استخدام می شوند ، برخی انتحار میکنند و برخی انفجار میکنند و برخی غیرنظامیان را می کشند وبرخی  مسجد ، مکتب ، پوهنتون ، پل و پلچک ، سرک و خانه ها مردم را ویران میکنند و….

این تجارت ، هرکدام قیمت خاص خود را دارد و بهترین خوشگذرانی برای شبه نظامیان طالبان و جنگ سالاران طالبان است هزینه هر بمب گذاری و کشتار مشخص است و طالبان در ازای آن پول و سلاح و تجهیزات دریافت می کنند. انفجار در ولسوالی گیلان غزنی اولین حمله نیست ، طالبان در طول جنگ 18 سال جنایات ، کودکان ، زنان ، مردان و جوانان این سرزمین را زیر خاک روان کرده اند و هنوز هم در حال کشتار مردم مظلوم افغانستان قرار دارند .

در این اواخر طالبان جنایت های وحشتناکی را انجام میدهند اما مسئولیت آن را نمی پذیرند . فرقی نمی کند طالبان مسئولیت بمب گذاری ها و خشونت های وحشتناک خود را به عهده بگیرند یا نگیرند ، اما آنها مجبورهستند بخاطر تجارت و منفعت خود خشونت کنند.

اگر دو سال پیش به توییتر یا وب سایت طالبان نگاهی می انداختید ، آنها مسئولیت تمام جنایات شان را می پذیرفتند ، اما اکنون که حتی به صورت رو در رو همراهی نیروهای نظامی می جنگند با آن هم  مسئولیت حملات خود را بر پوسته های نظامیان قبول نمی کنند.

دلیل آن این است که طالبان به جامعه جهانی وعده داده اند كه خشونت را کاهش میدهند و در مورد صلح گفتگو می کنند ، اما توسط اربابان خود مجبور به ادامه خشونت می شوند.

طالبان اعتراف کرده اند که هیچ گروه تروریستی در افغانستان وجود ندارد و آنها در همه جا حضور فعال دارند.

در آخر یک پرسش از طالبان و یک پیشنهاد به دولت مردان دارم همچنان از خوانندگان عزیز میخواهم نظریات خود را شریک بسازند .

  پرسش :  طالبانی که واقعا در میان تمام گروه های تروریستی در افغانستان دست بالایی دارند و به قول خودشان به جهاد شان ادامه میدهند ، پس روزمره این همه خشونت و کشتار را در افغانستان کی ها انجام میدهند ؟

پیشنهاد : اگر طالبان این همه جنایات را انجام نمی دهند چه نیازی است که با آنها گفتگو صورت گیرد ، مردم افغانستان میخواهند بدانند که باعث تمام خشونت ها کدام گروه اجیر است که با آنها صلح کنند .

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply