استفاده افزاری کشور پاکستان از گروه طالبان

سید جمال اخگر

0 571

منبع : ANI هندوستان

مترجم : سید جمال اخگر

افراسیاب ختک سناتور پیشین پاکستان در یک مصاحبه تلویزیونی گفت ” پاکستان بنام عمق استراتیژیک از طالبان به عنوان ابزار برای سلطه خود در افغانستان استفاده می کند

وی افزود که رویکرد گروه تروریستی طالبان به روند صلح تغییر نکرده است زیرا به خشونت های شان در کشور ادامه می دهند. پاکستان بنام عمق استراتیژیک خواهان سلطه بالای افغانستان است و آنها (طالبان) را به این سیاست متقاعد کرده اند.

ختک در مصاحبه با یکی از تلویزیون های خصوصی افغانستان گفت ، آنها (پاکستان) به طالبان به دیده ابزار می بیننند ” ما زمان می توانیم بگوییم که رویکرد طالبان نسبت به صلح تغییر کرده است که آنها جلو خشونت های شان را بگیرند و درد مردم را احساس کنند.

اظهارات ختک در پی سفر عبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان به پاکستان در هفته گذشته صورت گرفته است.

اخیراً ویدیوی در شبکه های اجتماعی به نشر رسید که نشان می داد ملا برادر در میان گروهی از افراد طالبان در شهر کراچی پاکستان سخنرانی می کند وی درین ویدیو می گوید که روند صلح با مشوره شورای علمای طالبان در پاکستان نهایی می شود.

به گفته ملا برادر رهبری طالبان در پاکستان حضور دارند . طالبان تاکنون درمورد محل ملاقات برادر با اعضای زخمی این گروه اظهارنظر نکرده اند.

وزارت خارجه افغانستان روز جمعه با فلم برادر در پاکستان واکنش نشان داده و گفت که حضور رهبران و جنگجویان طالبان در پاکستان نقض آشکار حاکمیت ملی افغانستان است .

این وزارت از پاکستان خواست تا از استفاده تروریست ها بر ضد افغانستان جلوگیری کند و افزود بستن پناه گاه های امن شورشیان و تروریستان برای خاتمه صلح آمیز بحران در افغانستان مهم است.

مدت هاست که پاکستان به دلیل حمایت از طالبان تروریست در افغانستان مورد اتهام قرار دارد.

امرالله صالح، معاون نخست رییس‌جمهور در تویترش نگاشته‌است که در سفر اخیر هیئت طالبان به پاکستان، ملا عبدالغنی برادر به دیدار زخمیان طالبان در شفاخانه‌های دولتی پاکستان رفته‌است  زخمیانی‌که به‌گفتۀ آقای صالح بدون ویزا به پاکستان به‌ سر می‌برند.

معاون نخست رییس‌جمهور در ادامۀ تویت خود نگاشته‌است که ملا برادر، به مراکز آموزشی طالبان در کراچی پاکستان نیز رفته‌است تا جنگ‌ جویان این گروه را تشویق کند.

تیم پشتیبانی تحلیلی و نظارت بر تحریم های سازمان ملل متحد، کمیته تحریم های سال 1988 ، که نظارت بر تحریم های طالبان را بر عهده دارد ، در گزارش سال 2019 خود اذعان کرده است که نزدیک به 5000 تروریست متعلق به لشکر طیبه ، که در پاکستان مستقر است ، در استان های کنر و ننگرهار فعالیت دارند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply