دین اسلام دین برابری و عدالت است

نیلوفر مستعد

0 643

در همه آیه ها مسلمانان راهنمایی شده اند که بر عدالت و انصاف استوار شوند و به حق گواهی دهند وموانعی را که سبب جلوگیری از برقراری عدالت و گواهی به حق می شود ، به کلی از میان برداشت . در آیه 8 سوره مائده نیز، راجع به همین موضوع ، مطالبی بیان شده که حتی الفاظ این آیه با آیه ای که پیشتر ذکر شده ، مشترک اند. واز آیه 25 سوره حدید جنین معلوم میشود که هدف از ارسال حضرت آدم “ع” مقام خلیفة الله بودن در زمین است و بعد از او پیامبران . کی بعد از دیگری به حیث خلیفة الله فی الارض آمدند و به همراه آنان بسیار کتب وصحایف نازل گردیده تا ضمن ایجاد عدالت و مساوات امنیت و آرامش به نحو مطلوبی در زندگی بشری برقرار گردد و هر انسانی موظف شد که در دایره اختیارات خویش در رعایت آن بکوشد و در برقراری آن اهتمام ورزد وچنانچه مردمان سرکشی که با وعظ و نصیحت تعلیم و تبلیغ به راه نیایند و بر نقض آن اصرار ورزند ، به وسیله سزا و تعزیرات حکومتی و قانون اجبار گردند تا که بر عدل وانصاف استوار شوند . در آیه 25 سوره حدید این حقیقت چنین توضیح داده شده است : ولقد ارسلنا رسلنا بالبینات وانزلنا معهم الکتاب والمیزان لیقوم الناس بالقسط و انزلنا الحدید فیه باس شدیدومنافع للناس .

یعنی ، ما رسولان خود را با همراه با نشانیها فرستادیم و کتاب و ترازو بر آنان نازل گردانیدیم تا که مردم بر عدل وانصاف پایبند شوند و ما آهن را که در آن برای مردم هم بیم است و هم منفعت ، نازل کردیم . از این آیه معلوم شد که تمام نظام بعثت انبیا وتنزیل کتب آسمانی برای برقراری انصاف در نظر گرفته شده است و فرستادن پیامبران نازل کردن کتابهای آسمانی برای تحقق بخشیدن به همین هدف مقدس است و بالاخره برای برقراری عدل و داد به فرود آوردن و بخشیدن نعمت آهن اشاره کرد که این خود اشاره به این است که برای برقراری عدالت ، تنها وعظ و تبلیغ کافی نیست ، بلکه به راه آوردن افراد شرور انصاف از آلات و ابزار آهنی که همان شمشیر و زنجیر و اسلحه اند،کاربگیرند.

گروه طغیانگر طالبان و دیگر گروه های افراطی  یا حقیقت دین مبین اسلام  آگاهی ندارند و یا هم اگر آگاهی دارند برضد اوامر، فرمان و هدایت الله جل جلاله  بر ضد احادیث پيامبربزرگ اسلام عمل می کنند چرا که الله متعالی درقرآن عظیم الشان فرمان داده که خشونت و نزاع نکنید  اما این گروه تبهکار با گذشت زمان دست به خشونت،ظـلم،قـتـل های هدفمند،تعبیه ماین های چسپکی، تخریب اماکن عام المنفعه،غارت کری،قــطـاع الـطـریـقـی وصدها عـمـل نـا رواه را همه روزه انجام می دهند.

جهت جلوگیری و خنثی سازی فعالیت های این گروه جنایتکار معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان خواستار به کیفر رساندن دشمنان مردم افغانستان،وخواهان اشد مجازات (اعدام) شده است چون سخنان وی مطابق به اصول اسلامی بوده که مردم در یک فضای آرام و مسالمت آمیز در کنار همنوعان خویش یک زندگی بدور از وحشت دهشت ، قتل و کشتار را سپری نمایند.زمانیکه قانون الهی تطبیق گردد گرگ و گوسفند از یک چشمه آب خواهند نوشید هر فردی در تاریکی های شب در اتاق دربسته به قانون احترام قائل خواهند شد.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply