اعلامیه شورای علمای متحد افغانستان

0 778

اعلامیه شورای علمای متحد افغانستان،

پیرامون اظهارات غیر مسوولانه مولوی مجیب الرحمن انصاری!

(إِنَّ الْمُنَافِقِينَ يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُوا إِلَى الصَّلاةِ قَامُوا كُسَالَى يُرَاءُونَ النَّاسَ وَلا يَذْكُرُونَ اللَّهَ إِلا قَلِيلا) ﴿۱۴۲ نساء﴾ ترجمه: منافقان، با خدا نيرنگ مى كنند، و حال آنكه او با آنان نيرنگ خواهد كرد؛ و چون به نماز ايستند با كسالت برخيزند. با مردم ريا مى كنند و خدا را جز اندكى ياد نمى كنند.

هموطنان متدین و مجاهد پرور:

از آن جای که  خداوند نیز در کتابش  در مورد منافقین اشاره کرده است و این افراد را فاسد و گمراه کننده دیگران گفته است ما باید نیز در مورد آنها و اعمال زشت آنها آگاه باشیم تا فریب این نوع افراد را نخوریم. در این مقطع حساس  که کشور عزیزما افغانستان از یک سوء در آستانه گفتگوهای صلح با طالبان قرار دارند، ولی بدبختانه که این گفتگوها نیز با آغاز دور دوم با چالش های متعدد مواجه گردیده و از سوی هم گروه های تروریستی بخصوص گروه طالبان همواره حملات شان را علیه ملت مظلوم افغانستان که حتی از آن علمای دین نیز در امان نیستند شدت بخشیده و همه روزه از مردم مظلوم و رنجدیده ما قربانی می گیرد، از سوی هم همواره افراد و گروه های در این سرزمین پیدا می شوند که با تغییر چهره مردم را فریب می دهند و آتش جنگ را پکه نموده و خواهان شعله ور شدن آن اند،  که یکی از این چهره منفور مولوی مجیب الرحمان انصاری است که یکبار دیگر با اظهارات غیر مسوولانه خویش

حمایت از نظام کنونی را گناه کبیره دانسته است و در قسمتی از سخنانش اظهار داشته که (حامیان این نظام، چه ملکی باشد و چه نظامی و حتی علمای دین، گناه‌ کار است و گناه کبیره انجام می‌دهد و یهود نصارا اند) که نامبرده حین اظهارات خویش نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را نیز مخاطب قرار داده است.

ولی جناب انصاری باید بداند که گناه‌ کار دانستن آن سربازی که همواره برای حفاظت از نوامیس ملی و تمامیت ارضی این کشور خون میرزد و جان میدهد بی‌انصافی خواهد بود، قدر ناشناسی و حتی بی‌غیرتی است. آن سربازی را که آقای انصاری گناه‌کار میداند، آن سرباز نه برای حلقات خاص و مشخص در نظام مبارزه میکند، بلکی آنها ‌ برای این خاک می‌ جنگد. او برای نوامیس ملی این مرزبوم مبارزه میکند. او برای این میجنگد که این خاک زیر تسلط بیگانگان( ای اس ای) نباشد، او برای این میجنگد که سپاه پاسداران به بهانه‌ی صدور ایدئولوژی‌اش بند آب این خاک را خراب نکند و آن گروه های فروخته شده که همواره برای دستیابی برای منافع دیگران کشور عزیز ما را بسوی بی ثباتی می کشاند، او برای این مبارزه میکند که ملت مظلوم ما یکبار دیگر قربانی اهداف خصمانه دشمنان صلح و ثبات افغانستان نگردد،  او برای این مبارزه میکند که کشور عزیزما یکبار دیگر به پناهگاه تررویستان و ده‌ها گروه بنیادگرا و تروریست مبدل نگردد.

چنانچه پیامبر بزگوار اسلام می فرمائید:

(مَنْ قُتِلَ دُونَ مَالِهِ فَهُوَ شَهِيدٌ، وَمَنْ قُتِلَ دُونَ دِينِهِ فَهُوَ شَهِيدٌ، وَمَنْ قُتِلَ دُونَ دَمِهِ فَهُوَ شَهِيدٌ، وَمَنْ قُتِلَ دُونَ أَهْلِهِ فَهُوَ شَهِيدٌ . (سنن الترمذي: ۱۴۲۱، سنن أبو داود: ۴۷۷۲)  ترجمه: کسی در راه دفاع از مال خود کشته شود شهید است، کسی که در راه دفاع از دین خود کشته شود شهید است، شخصی که در راه دفاع از خود کشته شود شهید است و کسی که در راه دفاع از وطن و هموطنانش کشته شود شهید است.

پس هویدا است که این چنین افراد از سوی استخبارات کشور های همسایه حمایت و پشتیبانی می شود و از ایشان در برابر مردم و نظام این کشور استفاده بعمل می آید.

بناَ‌ شورای علمای متحد افغانستان اظهارات اخیر مولوی مجیب الرحمن انصاری را بر استناد احکام دین مقدس اسلام شدیداَ‌ محکوم نموده و در قدم نخست از نهادهای عدلی و قضایی کشور توقع میرود تا در برابر این چنین افرادی که باعث مغشوش ساختن اذهان عامه و ترویج افراطیت در کشور می گردند، برخود قانونی صورت گیرد و در قدم دوم از این جناب می طلبیم  در صورتیکه برای اظهارات غیر مسوولانه و عجولانه خویش پاسخ قانع کننده دارد، طی یک مناطره علنی  با عالمان دین کشور حاضر شده  تا مشخص شود که این فرد به کدام دلایل حمایت از این نظام و نیروهای امنیتی را گناه تلقی نموده، در حالیکه خود در زیر چتر این حکومت زندگی می کند.

ضمناَ از علمای سراسر کشور نیز توقع میرود تا در برابر اظهارات غیر مسوولانه و خلاف ارزش های دینی و ملی جناب انصاری خاموشی اختیار ننمایند و مسوولیت دینی و ملی شانرا در قبال وطن و ملت ادا نمایند.

ومن الله الـــــتوفــــــیـــــق

۳ حوت 1399 خورشیدی مطابق ۸ جمادی الاول 144۲ قمری

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply