اعلامیه شورای علمای متحد افغانستان

0 737

اعلامیه شورای علمای متحد افغانستان

درپیوند به حوادث اخیر تروریستی گروه دهشت افگن بخصوص ولایت هرات!

 دین مقدس اسلام تنها آئین جامع و عالم شمول است که به زیست و زندگی مسالمت آمیز جهان انسانیت ارج و احترام فراوان گذاشته است و به یک قطره خون انسان های بیگناه چنان اهمیت و ارزش قایل است. ولی متاسفانه که این یک حقیقت مسلم وهویدا است که دشمنان افغانستان طی بیشترازچهاردهه گذشته و بخصوص ۲۰ سال اخیر برخلاف احکام اسلامی تلاش نموده اند، تا شعله های جنگ و بدبختی را در کشور داغدیده ما دامن بزنند، چنانچه دشمنان اسلام و انسانیت که اصلا از دین هیچگونه آگاهی ندارند و یا به ارزش های دینی و اسلامی ارج نه می گزارند تحت نام اسلام و با استفاده از فرصت به دستور بادارن شان جنایات نابخشودنی را در گوشه و کنار کشور مرتکب می گردند، چنانچه دشمنان اسلام و انسانیت تحت نام طالب وغیره روز گذشته، با انجام یک حمله موتر بم در مربوطات شهر هرات که کاملاَ‌ یک ساحه ملکی بوده دست به جنایت غیر اسلامی و انسانی زده که از اثر آن ده ها تن از هموطنان مظلوم و بی گناه ما اهم از زنان و اطفال شهید و مجروح گردیده و دها باب منازل رهایشی نیز از بین رفته و هموطنان عزیز ما  را در این فصل سرما و آمد آمد سال نو خورشیدی در سوگ و ماتم عزیران شان، نشانده و بدون خانه و کاشانه نمودند، در حالیکه خداوند متعال در این مورد چنین می فرمائید: ( وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا) سوره نساء آیه (93). ترجمه: و هر کس مؤمنی را به عمد بکشد مجازات او (آتش) جهنم است، که در آن جاوید (معذّب) خواهد بود و خدا بر او خشم و لعن کند و عذابی بسیار شدید بر او مهیا سازد.

  بلی هموطنان عزیز:  باوجودیکه خداوند(ج) ریختاندن خون یک انسان بی گناه را برابر دانسته با ریختاندن خون تمام انسان های روی زمین وعالم بشریت،  ولی با وصف آن هم این قاتلین ملت با بسیار ساده گی به کشتار فردی و جمعی مردم ما  بشمول مساجد در هر جای و هر مکانی دست میزنند. اینجاست که خداوند (ج) همه مردم را به صلح وآشتی دعوت نموده ومی فرماید:   « والصلح خیر» یعنی صلح وآشتی کردن با یکدیگر خیراست با وجودیکه جانب حکومت همواره مخالفین مسلح دولت بخصوص گروه طالبان را به پروسه صلح و گفتگوهای بین الافغانی دعوت نموده و از یکسال بدینسو در دوحه قطر پیرامون صلح افغانستان مذاکرات نیز جریان دارد، تا ازکشتارمردم بی گناه و ویرانی کشور و خانه شان دست بردارند و فریب دشمنان اسلام و افغانستان را نخورند مگر در نتیجه کسانیکه به حقانیت و برحق بودن روند صلح پی بردند دست ازقتل و ازبین بردن مسلمانان و ویرانی کشورشان دست برداشته و به پروسه صلح که یک کار خیر برای همه مسلمین و مردم افغانستان تلقی میگردد پیوسته و آنهاییکه دربین مردم و جامعه ما در نتیجه جنایات قبیح شان جا ندارند و از عواقب اعمال منفور خود درهراس اند و ازحاکمیت قانون فرار مینمایند تا حال مطابق میل استخبارات منطقه بر طبل آشوب می کوبند و ظالمانه گاه بر مسجد، گاه بر مسافر و گاه بر کلنیک، پل و پلچک ، مکاتب، مدارس و علمای دینی، فرهنگیان، تاسیسات عام المنفعه و ورزشگاه ها حمله می کنند و به این ترتیب به میزان نفرت مردم به خود می افزایند.

پس حالا هیچگونه جای انکار نیست که طالبان یک گروه ضد اسلام و انسانیت است، یک گروه جنایتکار و دشمن مردم افغانستان،آنها در حمایت از حامیان بیرونی شان هیچگاهی به هیچ کسی رحم نکردند آنها عمداَ‌ هموطنان بی دفاع و ملکی ما را هدف حملات تروریستی قرار میدهند، پس خواست و انتظار مردم از حکومت و نیــــــروهای امنیتی افغان اینست تا هرچه بیشتر تــــلاش ها و برنامه های شان را برای مهار تحرکات شوم و فتنه انگیز این باغیان و برهم زنندگان نظم و آرامش اجتماع انسانی ما به خرج داده و مردم عزیز ما نیز بایست به همکاری موثر و مثمر شان با نیروهای کشفی و امنیتی ادامه داده، ضمنا علمای دینی و محاسن سفیدان نیز مسئولیت دارند تا از طریق منابر مساجد، موعظه های دینی و نشست های قومی و منطقوی جنایات این وحشی صفتان و بدنام کنندگان دین مبین و رحمانی مقـــدس اســـــــلام را تقبیح و محکوم شرعی و دینی نموده مردم را از جنایات این گروه آگاه سازند.

د دعوت رسنیز مرکز ملاتړ وکړئ
له موږ سره د مرستې همدا وخت دی. هره مرسته، که لږه وي یا ډیره، زموږ رسنیز کارونه او هڅې پیاوړی کوي، زموږ راتلونکی ساتي او زموږ د لا ښه خدمت زمینه برابروي. د دعوت رسنیز مرکز سره د لږ تر لږه $/10 ډالر یا په ډیرې مرستې کولو ملاتړ وکړئ. دا ستاسو یوازې یوه دقیقه وخت نیسي. او هم کولی شئ هره میاشت له موږ سره منظمه مرسته وکړئ. مننه

د دعوت بانکي پتهDNB Bank AC # 0530 2294668 :
له ناروې بهر د نړیوالو تادیاتو حساب: NO15 0530 2294 668
د ویپس شمېره Vipps: #557320 :

Support Dawat Media Center

If there were ever a time to join us, it is now. Every contribution, however big or small, powers our journalism and sustains our future. Support the Dawat Media Center from as little as $/€10 – it only takes a minute. If you can, please consider supporting us with a regular amount each month. Thank you
DNB Bank AC # 0530 2294668
Account for international payments: NO15 0530 2294 668
Vipps: #557320

Leave A Reply